Gå til innhold

Dere som er for massetesting i skolen - hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei oppegående lærere. En skal ikke straffe barna med skolearbeid når vi er i karantene! Det holder lenge at vi må tvinge de til en helt forjævlig coronatest.

Anonymkode: cdfc2...94f

Det er nok heller snakk om at foreldrene ikke er så oppegående hvis de lar barna slippe skole fordi de synes synd på dem som må gjøre skolearbeid. Alvorlig talt, snakk om å gjøre barna sine en gedigen bjørnetjeneste. 

Anonymkode: 254c0...540

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nei oppegående lærere. En skal ikke straffe barna med skolearbeid når vi er i karantene! Det holder lenge at vi må tvinge de til en helt forjævlig coronatest.

Anonymkode: cdfc2...94f

Karantene er ingen straff.

Skolearbeid er ingen straff.

Testen er ikke forjævlig. Hva er du for et ubrukelig persilleblad?

Hurtigtestene de tar selv er i følge mine barn som tester seg x2 i uken bedre og lettere enn PCR-testen i nesen. Men det er uansett gjort på et øyeblikk og ingen krise.

Anonymkode: 843a7...36d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser for meg at det skal komme en hund, med fører, inn til vår lille avkrok som ligger 20 mil fra nærmeste by, for å snuse på elvene hver uke. Reisekostnadene ville jo blitt enorme, i tillegg til alt annet. Det er ikke alle som bor innenfor ring 3, vet du. 

Og ja, vi har smitte her og elevene har selvtestet i to uker nå. 

Anonymkode: 06093...d13

Snakk om å kun se utfordringer. Akkurat tilfellet du nevner her er ikke der skoen trykker mest, spredningen har vært størst i Oslo og sentrale Østlandet. Hurtigtester forsvinner da ikke som et alternativ, kan godt være det kan brukes i stedet i enkelte tilfeller. Du har to alternativ i stedet for ett. 

Så lenge ikke den som håndterer hunden skriver reiseregninger som Mazyar i FrP, skal det nok gå helt fint å forflytte en hund som tar betalt i kjøttboller til veldig mange steder i Norge.  

Anonymkode: 438f8...4f9

Admin skrev (15 timer siden):

Tråden er ryddet for latterliggjøring, personangrep, brukerangrep og avsporinger.

Admin

Takk, det trengtes. 
Er det foresten en idee å følge opp disse to anonyme som gikk inn for å ødelegge hele denne tråden? Jeg mistenker det er de samme som nå ødelegger tøymykner tråden og mange andre. 

Anonymkode: 54afc...541

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Takk, det trengtes. 
Er det foresten en idee å følge opp disse to anonyme som gikk inn for å ødelegge hele denne tråden? Jeg mistenker det er de samme som nå ødelegger tøymykner tråden og mange andre. 

Fint om det rapporteres inn regelbrudd og lange avsporinger slik at vi får ryddet det, vi rekker dessverre ikke lese alle tråder hver for seg.

Admin

Annonse

Admin skrev (2 timer siden):

Fint om det rapporteres inn regelbrudd og lange avsporinger slik at vi får ryddet det, vi rekker dessverre ikke lese alle tråder hver for seg.

Admin

Jeg rapporterer stort sett det jeg ser. Grunnen til at jeg skrev her var mer for at dere kanskje kunne sjekke om det var de samme som ødela denne tråden her som holder på i andre tråder også. 

Anonym bruker skrev (På 2.5.2021 den 9.24):

Jeg synes også det er rart det ikke brukes hunder. Er det veldig krevende å trene opp hunder til dette? 

Anonymkode: fd5a5...e56

Det er krevende, ja. Og ikke gjort over natta.

Anonymkode: 01c36...11c

Anonym bruker skrev (På 2.5.2021 den 9.24):

Jeg synes også det er rart det ikke brukes hunder. Er det veldig krevende å trene opp hunder til dette? 

Anonymkode: fd5a5...e56

Ja, det er krevende å trene opp hunder og du ville trenge mange. Selv om hundene ikke bruker lang tid på å avgjøre om en test er positiv eller ikke kan de ikke jobbe effektivt i lang tid av gangen. 

De er heller ikke ufeilbarlige. Jeg vet ikke om de har større eller mindre feilprosent enn vanlige tester. Så vidt jeg vet er den gode treffprosenten avhengi av at de undersøker tester, ikke at de vandrer rundt blandt mennesker eller sjekker de samme menneskene daglig.

Anonymkode: 9b36f...46b

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Ja, det er krevende å trene opp hunder og du ville trenge mange. Selv om hundene ikke bruker lang tid på å avgjøre om en test er positiv eller ikke kan de ikke jobbe effektivt i lang tid av gangen. 

De er heller ikke ufeilbarlige. Jeg vet ikke om de har større eller mindre feilprosent enn vanlige tester. Så vidt jeg vet er den gode treffprosenten avhengi av at de undersøker tester, ikke at de vandrer rundt blandt mennesker eller sjekker de samme menneskene daglig.

Anonymkode: 9b36f...46b

2-3 mnd med opplæring og studier viser en treffprosent på 95, langt høyere enn hurtigtester. 

Anonymkode: 438f8...4f9

• Opprett ny...