GÃ¥ til innhold

Er jeg for streng? Trampoline 🤼

Anbefalte innlegg

Skrevet

I nabolaget er det seks barn. I vår hage har vi trampoline. Når mine to er på trampolinen får de hoppe, dog ikke alle seks samtidig.

Problemet er at når mine skal inn å dusje, sove ol vil de andre hoppe videre. Den første tiden sa vi ok til dette, nå har vi sagt nei å jeg føler meg som ei sur kjerring. Grunnen er at han ene storebroren på 11 kan være ganske tøff og småstygg fysisk mot de små på ca 8år, 7år og 6år. Han er snill når han ikke ser oss, men i smug bak potteplanter ser jeg at han leker for tøft med de små. De lekeslåss å han kan være skikkelig hardhendt. Derfor må nå alle av trampolinen. Dette gjelder også om det bare er de minste selv om de hopper fint. Enten kan alle eller ingen tenker jeg. Hver kveld kommer de hit, hver kveld får de beskjed om å gå ned trampolinen. Er jeg for streng eller er det ok? Mine legger seg i 19-20 tiden. Jeg er lite interessert i å passe på andres unger når jeg selv har «fri». Er jeg kjip eller hadde du gjort det samme? Jeg vet at jeg er ansvarlig om noe skjer. Pga hekk kan ikke de andre husene se inn i vår hage/trampoline. 

Anonymkode: e3cdd...743

Skrevet

Høres fornuftig ut synes jeg.

Anonymkode: 83b4c...e4a

Skrevet

Ville gjort akkurat som du gjør. Hvis de hadde prøvd å bruke den likevel, ville jeg satt på hengelås på nettet og snakket med foreldrene.  

Skrevet

Det er virkelig helt greit altså, nabobarn på trampolinen når egne unger har lagt seg er både unødvendig og kan bli vanskelig fordi dine barn da ikke vil legge seg fordi de hører eldre barn ute i egen hage.

Jeg hadde sagt det samme.

Anonymkode: 8e32c...a38

Skrevet

Det er direkte frekt at foreldrene lar barna bruke trampolinen deres uten å ha avklart dette med dere. Din hage og din trampoline. 

Skrevet

Fornuftig av deg, tenker jeg. Ville gjort det samme.

Har inntrykk at det er hovedregel her jeg bor også. Ser aldri noen barn hoppe på andres trampoline om ikke barna i huset også er med, og har de regler for det med antall, hvor voldsom leken kan være, støynivå osv.

Anonymkode: 3e6ce...f9e

Skrevet

Grei ordning! Din trampoline, din hage, dine regler. 

Anonymkode: cbea6...4b7

Skrevet

Da var jeg veldig streng før. En nabo med to barn fikk hoppe når de ville. Mine barn lekte på deres gårdsplass når det var noe som krevde asvalt under. De har alltid gått inn og ut hos hverandre, ganske like mine. Å hoppe på en trampoline betyr ikke at hele nabolaget må høre en, så bare hyggelig de brukte den.

Men ingen andre fikk hoppe der såfremt ikke mine unger var der og de syns det var greit. Jeg har vært en sur kjærring ovenfor noen unger, det syns ungene var helt topp for det var ikke unger som bodde nære eller som de egentlig lekte med. Så når jeg fant de på trampolina uten at noen av oss var der, fikk de en ganske streng lekse på hva som er lov og ikke. Vår hage er privat eiendom. 
Vi bodde veldig nære skolen, idrettsanlegg og barnehage så mange barn. Skulle noen skade seg hadde det vært vårt ansvar, så dermed var det bare å sette en regel og dermed likt for alle. Utenom den ene naboen. De andre nermeste naboene hadde veldig små barn, så  de var ikke ute alene. 

Anonymkode: bdd07...260

Skrevet

Her er våres regler:

- Ikke hoppe før kl 10 om morgenen i helger

- Ikke mer enn 2 på trampolinen samtidig

- Andre kan hoppe med våre barn, men bare når de er sammen med våre barn (dersom de er mer enn to som leker og roterer på hvem som hopper, og vårt barn ikke er på trampolinen hele tiden er det selvfølgelig greit, poenget er at de må være sammen med et av barna våre for å få lov til å hoppe)

- Ikke briller på på trampolinen

- Ikke hoppe når duken er våt

Syns ikke du er streng

Anonymkode: 5fb66...8fe

Skrevet

Ikke streng,  ikke normalt at andre barn hopper på andres trampoline når ikke de barna er tilstede. Skal jeg be mine barn gå å legge seg mens noen andre hopper på vår trampoline liksom, da hadde jeg jo aldri fått lagt de . 🙈

Anonymkode: a00bc...5c2

Skrevet

Ikke strengt. Synes det høres drit slitsomt ut å alltid ha nabobarn i hagen jeg - en av flere grunner til at jeg ikke vil kjøpe trampoline.

Anonymkode: b2170...6d8

Skrevet

Vi er tre hus ganske tett på hverandre. Ingen av barna hopper hos hverandre når eieren har gått inn. Vanlig folkeskikk. Tenk på dine egne barn først. Skal de høre og se de andre barna på SIN egen trampoline når de selv har gått inn? Det blir for rart. Du må være tydelig på hva regelen er. 🌸

Anonymkode: f81aa...748

Skrevet

Du er jo ikke for streng fordi du ikke lar nabolagets unger ha fri bruk av Hagen /trampolinen deres? 

Litt rart å tenke egentlig 😅😜 Så nei, du er ikke streng.

Anonymkode: bcb2a...9a3

Skrevet

Her hadde det ikke vært et alternativ at andre unger skulle brukt trampolina eller hagen når våre unger ikke er her. Det har det aldri vært spørsmål om heller. Og jeg hadde ikke tillatt det. Synes ikke du er streng. 

Anonymkode: e41b7...1dd

Skrevet

Takk for svar dere. Da har jeg litt bedre samvittighet 😅. Vil ikke være hu sure nabodama, føler ofte at jeg er ganske streng sammenlignet med de andre foreldrene i nabolaget. Godt å se at det er flere med like regler.

hi

Anonymkode: e3cdd...743

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Her er våres regler:

- Andre kan hoppe med våre barn, men bare når de er sammen med våre barn (dersom de er mer enn to som leker og roterer på hvem som hopper, og vårt barn ikke er på trampolinen hele tiden er det selvfølgelig greit, poenget er at de må være sammen med et av barna våre for å få lov til å hoppe)

Syns ikke du er streng

Ingen briller? Hvordan tenker du at evt barn med dårlig syn skal kunne se andre barn på trampolinen?

Anonymkode: 88883...5e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Her er våres regler:

Syns ikke du er streng

Dette blir for drøyt da? Ikke  er enn to på? Har dere bitteliten trampoline? Vi har tre unger, og de får ha med venner. Og barn med briller får også selvsagt hoppe.

Men andre barn bruker ikke vår trampoline når ikke våre Arne hopper, det er vel selvsagt .

Anonymkode: 474b9...088

Skrevet

Synes ikke du er streng. Er ikke dine ute og hopper så skal ingen andre hoppe heller. Vi hadde en avtale med en nabo som kunne bruke vår trampoline da Vi Var borte. Men med forbehold om at de hadde ansvaret selv.

Anonymkode: ebfbc...6c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...