Gå til innhold

Kjenner du virkeligheten noen under 50, som har blitt alvorlige sjuke av korona?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Avhenger av hva du mener med syk. Jeg var syk i desember, er fortsatt ikke i jobb, sliter med alvorlige senvirkninger. Var ikke spesielt syk når jeg var syk, det kom etter. Helt frisk før. 

Anonymkode: 9d80c...f47

amandine skrev (15 minutter siden):

Friske i utgangspunktet og under 50? Ja, jeg kjenner to som ble alvorlig syke og som fremdeles har plager. Og jeg vet om to som døde.  

Alder på disse og hva er alvorlig sjuk? Hva slags plager? Alder på døde? 

Anonymkode: cf7e6...b9f

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Avhenger av hva du mener med syk. Jeg var syk i desember, er fortsatt ikke i jobb, sliter med alvorlige senvirkninger. Var ikke spesielt syk når jeg var syk, det kom etter. Helt frisk før. 

Hva slags seinvirkninger da? 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Alder på disse og hva er alvorlig sjuk? Hva slags plager? Alder på døde? 

Av de syke en i tredveårene og en i førtiårene, begge har vært på respirator i over to uker, den ene flere ganger og begge har hatt lang rehabilitering, mer enn et halvt år og er enda ikke friske eller tilbake i jobb. Mangler smak/lukt nedsatt lungekapasitet og sliter med hukommelsen samt nerveskader. Jeg vil ikke skrive mer spesifikt siden jeg skriver med nick. De to som døde var i førtiårene. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hva slags seinvirkninger da? 

Utmattelse, hjertebank, søvnforstyrrelser, tåler ikke lyder, hodepine.. 

amandine skrev (2 minutter siden):

Av de syke en i tredveårene og en i førtiårene, begge har vært på respirator i over to uker, den ene flere ganger og begge har hatt lang rehabilitering, mer enn et halvt år og er enda ikke friske eller tilbake i jobb. Mangler smak/lukt nedsatt lungekapasitet og sliter med hukommelsen samt nerveskader. Jeg vil ikke skrive mer spesifikt siden jeg skriver med nick. De to som døde var i førtiårene. 

Skjønner det... Hvorfor flere ganger? Viss du kan være på det. Høres skummelt ut... Ikke hørt noen unge sjøl så takk for svar. Ingen sykdommer eller overvektig? 

Jeg kjente en på rett over 50 uten kjente underliggende sykdommer som døde, og en på 40 som lå to uker i koma og utviklet epilepsi (frisk før han fikk korona). Den siste er fortsatt mer eller mindre sengeliggende flere mnd etter. 

Anonymkode: 30298...6e3

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjente en på rett over 50 uten kjente underliggende sykdommer som døde, og en på 40 som lå to uker i koma og utviklet epilepsi (frisk før han fikk korona). Den siste er fortsatt mer eller mindre sengeliggende flere mnd etter. 

Oi..... Hvordan går det an å utvikle epilepsi av korona? 🤷‍♂️ 

Oi..... Hvordan går det an å utvikle epilepsi av korona? 🤷‍♂️ 

1/3 av de som er diagnostisert med covid får nevrologisk eller psykiatrisk diagnose innen 6 mnd etter at covid-diagnosen ble satt (i følge en stor studie publisert i The Lancet). Epilepsi er en nevrologisk sykdom. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Skjønner det... Hvorfor flere ganger? Viss du kan være på det. Høres skummelt ut... Ikke hørt noen unge sjøl så takk for svar. Ingen sykdommer eller overvektig? 

Det høres ikke bare skummelt ut. Det ER skummelt. Dritskummelt.

amandine skrev (1 minutt siden):

Det høres ikke bare skummelt ut. Det ER skummelt. Dritskummelt.

Men skjønner fortsett ikke hvorfor flere ganger? Viss man har korona blir man ikke smitta igjen? Handler det om skader på lunger osv? 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men skjønner fortsett ikke hvorfor flere ganger? Viss man har korona blir man ikke smitta igjen? Handler det om skader på lunger osv? 

Ja. Skader og senvirkninger. Lunger som tåler mindre.

Anonymkode: f23f4...c24

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Skader og senvirkninger. Lunger som tåler mindre.

Anonymkode: f23f4...c24

Hvordan funker det? Plutselig liksom? Kanskje skrives hjem og man er i ok form og plutselig tilbake i respirator uten at noe skjer? 

3 under 50, alle friske fra før, ingen overvektige. Ene av de var ca 30 og i utrolig god form, trente mye. Bor på ulike steder i landet så kan ikke kjennes igjen her.

alle havnet på respirator og var veldig syke. Ene er på sykehus ennå (sprekeste), vært innlagt veldig lenge. 

Anonymkode: e6be7...0b5

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan funker det? Plutselig liksom? Kanskje skrives hjem og man er i ok form og plutselig tilbake i respirator uten at noe skjer? 

Ja, nettopp. Det skal ingenting til før lungene ikke klarer det.

3 under 50, alle friske fra før, ingen overvektige. Ene av de var ca 30 og i utrolig god form, trente mye. Bor på ulike steder i landet så kan ikke kjennes igjen her.

alle havnet på respirator og var veldig syke. Ene er på sykehus ennå (sprekeste), vært innlagt veldig lenge. 

Anonymkode: e6be7...0b5

Innlagt hvor lenge da? 

amandine skrev (3 minutter siden):

Hvordan vil du man skal svare på det? Og hvorfor lurer du på alle detaljer?

Har ikke hørt om dette før. Er det galt at jeg spør? Tvinger ingen til å svare liksom... 

• Opprett ny...