Gå til innhold

Boblebad på terrassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har boblebad på terrassen. Mannen mener vi må ha noe under, er ikke særlig fint med dette blå. 🤔Må vi ha noe under og fvt tips til noe annet å bruke?

IMG_20210501_145335.jpg

Anonymkode: 50220...277

Skrevet

Paller? Aner ikke. 

Anonymkode: fe341...be6

Skrevet

Trenger vel ikke noe annet enn den Duken som følger med? 

Anonymkode: 19a7b...5d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Trenger vel ikke noe annet enn den Duken som følger med? 

Anonymkode: 19a7b...5d8

Tenkte eg og. Men var visst pga at den isoporen isolerte og strømrekninga blir lågare...

Skrevet

Er jo smart med isolasjon under. Pent blir det jo ikke uansett med et slikt boblebad. Det går an å skjære den til så den ikke synes så godt da. 

Anonymkode: 5b2dd...d8a

Skrevet

Er jo stygt uansett. Er ikke akkurat det blå under som gjør det. 

Anonymkode: e7643...ffc

Skrevet

Det er lurt å ha isopor under så blir ikke varmeutslippet under så stort. Men ville nok hatt det enten litt større eller klippet det til så det ble samme størrelse som karet.

Tror nesten det blir finest om den er større en karet, om det står på en firkant som er en del større enn det du har nå. Går jo fint an å legge et teppe eller noe over som ikke er knallturkis.

Anonymkode: 225c9...510

Skrevet

Kjøp noen plater styroform, eller hva det nå heter. Kjøp såpass mye at det blir en plattform, gjerne også litt utenfor, der dere setter ned beina. Slik styroform er hard, og tåler å bli tråkket på. Beregnet for å isolere under bakken. Betong er skitkaldt, dere vil spare noe på mindre behov for oppvarming. 

Hvorfor ikke bygge inn hele bassenget? Styroform under og på sidene, treverk rundt? Bygg sittekant. 

Anonymkode: 4b148...de1

Skrevet

Støtter å bygge inn bassenget. Grusomt stygt det der. Både med og uten matte. 

Anonymkode: 12a4f...113

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Kjøp noen plater styroform, eller hva det nå heter. Kjøp såpass mye at det blir en plattform, gjerne også litt utenfor, der dere setter ned beina. Slik styroform er hard, og tåler å bli tråkket på. Beregnet for å isolere under bakken. Betong er skitkaldt, dere vil spare noe på mindre behov for oppvarming. 

Hvorfor ikke bygge inn hele bassenget? Styroform under og på sidene, treverk rundt? Bygg sittekant. 

Høyres fint ut og enig i det. Men garasjen er rett under, så er ikke heilt lett. Då må vi i såfall sette det en annen plass på tomten. Mannen vil aldri gå med på det heller...det ble og kjøpt og satt opp i fjor sommer når ungene og jeg ikke var hjemme. Så var ikkje kjempe glad for plassering osv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Høyres fint ut og enig i det. Men garasjen er rett under, så er ikke heilt lett. Då må vi i såfall sette det en annen plass på tomten. Mannen vil aldri gå med på det heller...det ble og kjøpt og satt opp i fjor sommer når ungene og jeg ikke var hjemme. Så var ikkje kjempe glad for plassering osv.

Mannen vil aldri gå med på det...? Men han kjøpte og satte det opp uten din stemme? Snakker dere ikke sammen? Overkjører seg han på alt? 

Jeg hadde ikke orket hatt det der på terrassen min og så kliss oppi møblene (ser det ut som). Bruker han det da? Eller dere?

Anonymkode: 5b2dd...d8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Mannen vil aldri gå med på det...? Men han kjøpte og satte det opp uten din stemme? Snakker dere ikke sammen? Overkjører seg han på alt?

Å herregud...🙄

Anonymkode: 3adb0...de3

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvilken rolle spiller det at garasjen er rett under? Innbygging veier "ingenting" sammenlignet med bassenget. Og innbygging vil gi lavere kostnader på oppvarming. Hvis mannen har kjøpt og plassert uten ditt samtykke, så kan du glatt bygge det inn uten hans samtykke. Ærlig talt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...