Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Vil gjerne ned 10 kg Noen med gode tips som ikke innebærer jo-jo slanking fordi man har sultet seg i to mnd? Trening er det ikke stort av, og hjemmekontor fører med seg lite hverdagstrim- men går gjerne en times tur per dag. Spiser lite godteri og karboredusert, men er ikke helt drillet på mengde mat. Syns den ene Ølen på fredag og lørdag er god - må den strykes? Anonymkode: b8f7e...010
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Last ned Lifesum. Legg inn nåværende vekt og ønsket vekt om x antall uker. Appen beregner hvor mange kalorier du må spise hver dag for å nå målet ditt. Det er en kamp mot seg selv og alle fristelser. Men når du ser resultater så tipper jeg du kutter helgapilsen for å nå målet 🙂 Lykke til 👍 Anonymkode: 814cc...bf5
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 0,5-1 kg i uken kan være realistisk. Spis når du er sulten, men spis bare litt. Ikke til du er mett, men slutter å være sulten, og spis saaaakte! Altså i stedet for å f.eks. lage deg 2-3 knekkebrød, lag ett. Jeg har oppdaget at jeg ofte spiste på rutine og var opptatt av metthetsfølelse, i stedet for å følge kroppen og fraværet av sultfølelsen. Totalt spiser jeg automatisk en del mindre på denne måten og går ned i vekt, selv om jeg spiser både litt søtsaker innimellom og tar et glass vin eller to. Anonymkode: 02759...b05
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 Trening har ikke så mye å si, annet enn for helsa, det skal veldig veldig mye trening til for å gå ned i vekt. Du klarer f.eks 2 kg i uka om du er flink, men da må du kutte ut alt unødvendig når du bare skal ned 10 kg. Det er lettere å gå ned om man skal ned 40 kg enn når man skal ned 10 kg. 3 måltider om dagen, ingen småspising mellom måltidene og bare 12-1400 kalorier i døgnet. Anonymkode: 69b3d...81c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Last ned Lifesum. Legg inn nåværende vekt og ønsket vekt om x antall uker. Appen beregner hvor mange kalorier du må spise hver dag for å nå målet ditt. Det er en kamp mot seg selv og alle fristelser. Men når du ser resultater så tipper jeg du kutter helgapilsen for å nå målet 🙂 Lykke til 👍 Anonymkode: 814cc...bf5 Takk for tips 😊 Skal sjekke ut! Anonymkode: b8f7e...010
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 Lag deg en stor salat, spis en porsjon to ganger daglig, middag utenom. Grønnsaker og kjøtt/ fisk og evt. Et knekkebrød, egg eller en frukt innimellom ved behov. Legg inn ei styrkeøkt i lunchen og gå en rask tur på 30 min til en time, gjerne et sted med litt oppoverbakker hver dag. På to mnd bør du nok ha klart 7-8 kg, men du må nok være streng og spise små måltider. Bruk lifesum. Anonymkode: 4aecc...848
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 Takk for gode tips! Noterer! Kan nevne at jeg i dag er 1.74 høy og 76 kg fordi det kan ha noe å si for hvor raskt jeg går ned.. HI Anonymkode: b8f7e...010
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #8 Skrevet 30. april 2021 Det varierer nok litt fra kropp til kropp. Jeg er en sånn type som raser altfor fort ned i vekt f.eks. ved stress og sykdom. En sunn vektnedgang er vel 0,5-1 kg i uken tror jeg? Så 2-4 kg i måneden er et realistisk mål, men hvis du begynner å trene samtidig som du spiser sunnere så vil du forbrenne fett samtidig som du utvikler muskulaturen og da vil du ikke nødvendigvis gå så mye ned i kg, men du vil bli fastere og sterkere i kroppen og det er mye finere og viktigere enn å bli tynnere. Anonymkode: 64e66...54c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #9 Skrevet 30. april 2021 Når du har såpass mye kan du gå ned 10 kg på 2 mnd Anonymkode: 49a13...0d4
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #10 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Når du har såpass mye kan du gå ned 10 kg på 2 mnd Anonymkode: 49a13...0d4 Hvordan da? Anonymkode: 5a015...c9d
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #11 Skrevet 30. april 2021 Hvis det står mellom kosthold ELLER trening så er kosthold desidert viktigst. Men aller best med kosthold OG trening. se på kostholdet ditt og se hva du kan eliminere eller bytte ut. Spis rene produktet og lite prosessert mat. Ikke gå sulten men spis riktig. Og tren i tillegg. Det forbrenner kalorier samtidig som de bygger muskler som igjen gir en høyere basalforbrenning. Anonymkode: 06b7c...977
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #12 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Når du har såpass mye kan du gå ned 10 kg på 2 mnd Anonymkode: 49a13...0d4 Såpass mye? Har du den høyden selv? Min drømmevekt er 75 kg. Ser slank ut (med klær) på 80 kg. Anonymkode: 0d695...08e
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #13 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Når du har såpass mye kan du gå ned 10 kg på 2 mnd Anonymkode: 49a13...0d4 En som er normalvektig kan faktisk ikke omtales som å ha såpass mye. Anonymkode: 02759...b05
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #14 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Såpass mye? Har du den høyden selv? Min drømmevekt er 75 kg. Ser slank ut (med klær) på 80 kg. Anonymkode: 0d695...08e Jeg er 1.75 ja. Veier 62 kg. Har tidligere gått ned 10 kg på 2 mnd. Anonymkode: 49a13...0d4
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #15 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Takk for gode tips! Noterer! Kan nevne at jeg i dag er 1.74 høy og 76 kg fordi det kan ha noe å si for hvor raskt jeg går ned.. HI Anonymkode: b8f7e...010 Da er du bare såvidt over normalvekt og kiloene er vanskeligere å få av enn hos de som er i fedmekategorien. Du må nok belage deg på å jobbe litt for å få de av om du skal slanke deg i to måneder.... Det beste for deg er nok bare å gjøre små justeringer i inntaket ditt, velge litt magrere varianter, kutte ut sukker osv og heller ta det litt over tid. Anonymkode: 69b3d...81c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #16 Skrevet 30. april 2021 Jeg gikk ned 7 kilo på 3 uker på moderat karbo, det var slitsomt, men det fungerte. Den første uken var jeg sulten hver kveld ved leggetid, De to siste ukene gikk det bedre. Anonymkode: 7e22a...214
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #17 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Trening har ikke så mye å si, annet enn for helsa, det skal veldig veldig mye trening til for å gå ned i vekt. Du klarer f.eks 2 kg i uka om du er flink, men da må du kutte ut alt unødvendig når du bare skal ned 10 kg. Det er lettere å gå ned om man skal ned 40 kg enn når man skal ned 10 kg. 3 måltider om dagen, ingen småspising mellom måltidene og bare 12-1400 kalorier i døgnet. Anonymkode: 69b3d...81c Så da er det kanskje greit å skrive ned og veie det jeg spiser, ja.. Lifesum kan jo hjelpe til det.. HI Anonymkode: b8f7e...010
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #18 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis det står mellom kosthold ELLER trening så er kosthold desidert viktigst. Men aller best med kosthold OG trening. se på kostholdet ditt og se hva du kan eliminere eller bytte ut. Spis rene produktet og lite prosessert mat. Ikke gå sulten men spis riktig. Og tren i tillegg. Det forbrenner kalorier samtidig som de bygger muskler som igjen gir en høyere basalforbrenning. Anonymkode: 06b7c...977 Dette med rene produkter skal jeg bli bedre på. Og gå over til rent kjøtt/fisk og salat også til lunsj. Og kutte ost som pålegg HI Anonymkode: b8f7e...010
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #19 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Såpass mye? Har du den høyden selv? Min drømmevekt er 75 kg. Ser slank ut (med klær) på 80 kg. Anonymkode: 0d695...08e Jeg er sånn at når jeg er 74-76 kg så er det litt for mye, men jeg har ikke noe å egentlig klage på. Helt normal men litt for mye til at jeg skal være helt fornøyd. 66-69 er ideelt for meg. Har en venninne som ser mye slankere ut enn meg, men hun er 80 kg og like høy som meg. Hos meg legger det seg på magen, overarmer og rundt hoftene, også blir jeg litt udefinert i ansiktet HI Anonymkode: b8f7e...010
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #20 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Da er du bare såvidt over normalvekt og kiloene er vanskeligere å få av enn hos de som er i fedmekategorien. Du må nok belage deg på å jobbe litt for å få de av om du skal slanke deg i to måneder.... Det beste for deg er nok bare å gjøre små justeringer i inntaket ditt, velge litt magrere varianter, kutte ut sukker osv og heller ta det litt over tid. Anonymkode: 69b3d...81c Ja, jeg tenker også at det beste er å gjøre justeringer som jeg kan leve godt med. Ikke slanking men omlegging av livsstil. Men så hadde jeg så lyst på en boost for å bli litt lettere i kroppen til sommeren. Nå er det jo lysere tider og lettere å holde seg i bevegelse. Og sommerferien er en fin tid å leve litt ekstra sunt også.. HI Anonymkode: b8f7e...010
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #21 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg gikk ned 7 kilo på 3 uker på moderat karbo, det var slitsomt, men det fungerte. Den første uken var jeg sulten hver kveld ved leggetid, De to siste ukene gikk det bedre. Anonymkode: 7e22a...214 Så bra! Jeg spiser lite karbo nå også. Spiser ikke poteter/brød/pasta. Men står liksom bom stille 😊 HI Anonymkode: b8f7e...010
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #22 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Så bra! Jeg spiser lite karbo nå også. Spiser ikke poteter/brød/pasta. Men står liksom bom stille 😊 HI Anonymkode: b8f7e...010 Gikk litt sein her de første dagenet, men på dag 10, så hadde jeg gått ned 3 kilo, så fortsatte det derfra. Drakk mye vann og holdt meg helt unna poteter/pasta ris og spiste ikke mat etter kl 20 på kvelden. Noen går ned allerede fra dag en, men hos noen tar det litt tid, før man merker noe til vektnedgangen, men moderat karbo er det eneste som har fungert her og jeg har prøvd en del kurer Anonymkode: 7e22a...214
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #23 Skrevet 30. april 2021 Periodisk faste. Du kan lett gå ned 10 kg.på to måneder. Jeg begynte med 16/8, utvidet til 18/6 og ligger nå på 20/4. Beveger meg mor OMAD (one meal a day). Helt fantastisk. Kjører også en 24-timers faste en-to ganger i uken uten problemet. Jeg har vært oppe i 30 timer. Spiser kjempesunt i spisevinduet mitt, og ellers drikker jeg vann/te/kaffe/økologisk grønnsaksbuljong. Kan likevel kose meg med pizza på fredag og vin/øl i helgene. Jeg har masse energi, er klar i hodet og jeg opplever at synet mitt har blitt bedre. Fastingen har nå blitt en livsstil. De dagene hvor jeg av en eller annen grunn ikke faster føles litt rare. Dessuten føles der befriende å slippe å tenke på frokost og lunsj. Det eneste jeg trenger å ha med meg på jobb en en termos med te og buljong. Anonymkode: a9584...6c6
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #24 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Periodisk faste. Du kan lett gå ned 10 kg.på to måneder. Jeg begynte med 16/8, utvidet til 18/6 og ligger nå på 20/4. Beveger meg mor OMAD (one meal a day). Helt fantastisk. Kjører også en 24-timers faste en-to ganger i uken uten problemet. Jeg har vært oppe i 30 timer. Spiser kjempesunt i spisevinduet mitt, og ellers drikker jeg vann/te/kaffe/økologisk grønnsaksbuljong. Kan likevel kose meg med pizza på fredag og vin/øl i helgene. Jeg har masse energi, er klar i hodet og jeg opplever at synet mitt har blitt bedre. Fastingen har nå blitt en livsstil. De dagene hvor jeg av en eller annen grunn ikke faster føles litt rare. Dessuten føles der befriende å slippe å tenke på frokost og lunsj. Det eneste jeg trenger å ha med meg på jobb en en termos med te og buljong. Anonymkode: a9584...6c6 Hva spiser du og når har du spisevindu? Anonymkode: 97c16...ed6
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #25 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hva spiser du og når har du spisevindu? Anonymkode: 97c16...ed6 Bryter fasten mellomkl.13.00 og 14.00. Begynner med et _lite_ måltid med magre proteiner; kjøtt, kylling, skalldyr, gresk yoghurt, cottage cheese e.l. Er litt forsiktig med fiberrike saker i starten, da det kan være litt tøft for magen. Kommer litt an på hva jeg har lyst på. Etterhvert kommer du til å merke at du blir fort mett. Jeg er glad i frø som chiafrø, hamofrø og gresskarkjerner. Spiser «vanlig» middag en gang etter fem. Gjerne fisk og grønnsaker, elsker søtpotet. Ofte vegetarmiddag med linser/kikerter/bønner, grønnkål, spinat, blomkål eller Hjemmelagde supper. I dag har vi imidlertid hatt taco, men brukte vegetardeig og supplerte med en boks tomater. Økologisk taco-krydder fra Helios, masse grønnsaker, grønnkål og spinat i salaten, mager kesam og GOD ost. Er som regel veldig tilfreds etter middag. Går stort sett inn i faste etter middag. Vær tålmodig, for det blir lettere og lettere. Anonymkode: a9584...6c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå