Gå til innhold

Noen som har fått avslag på uføretrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var da slemt, jeg er bare bekymret for at våre barn får alvorlige problemer, fordi folk får uføretrygd når de strengt tatt burde klare å ta seg sammen

Anonymkode: 69033...884

Kunnskap generelt og mer spesifikt innen enten helse, helsevesen, samfunnsfag, samfunnsøkonomi, generell kompetanse om hvordan samfunnet du lever i fungerer, samfunnsutvikling, psykologi o.l., det har du tydeligvis ikke spesielt mye av. Hadde du hatt det hadde du ikke kommet med kommentaren over. Heller ikke din andre kommentar lenger ned om "å gidde".

Kjempefint, hvis du har barn, at du støtter dem i høyere utdanning eller annen utdanning som vil gjøre dem mer oppdatert og reflektert enn generasjonen før dem.

Anonymkode: 0e761...7a5

Skrevet

Ikke la dere provosere av ...886 da, det er jo bare den vante kranglefanten som liker å ødelegge tråder.

Anonymkode: 6e8ee...acd

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Tror du, sånn helt seriøst, at man bare kan bestemme seg for å få uføretrygd fordi man ikke «gidder å jobbe»? Du skal prise deg lykkelig for at du har sluppet unna en slik prosess for jeg skal love deg at det ikke er for pingler. Slike holdninger som du har gjør det også enda tøffere for de som faktisk er syke.

Anonymkode: 9cef2...2f3

Har dessverre hørt at folk vil prøve å uføretrygde seg, og det er folk som kan jobbe. Den ene vil prøve å uføretrygde seg nå, for mannen blir pensjonist, og planen er å kose seg på tur med bobilen..... 

Anonymkode: 2f700...754

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Har dessverre hørt at folk vil prøve å uføretrygde seg, og det er folk som kan jobbe. Den ene vil prøve å uføretrygde seg nå, for mannen blir pensjonist, og planen er å kose seg på tur med bobilen..... 

Én ting er å «prøve seg», men man blir nok lett gjennomskuet. Jeg hadde 4-5 spesialister i min sak, 3 saksbehandlere (for ingen syns det var greit at jeg faktisk var mentalt oppegående og kunne snakke for meg selv om det er det fysiske som er mitt problem. Det var 100% enighet blant fagfolkene og likevel tok det en halv evighet, jeg ble mistrodd så lenge fra nav sin side pga min alder og at jeg kan snakke for meg. Så det å bestemme seg for å få uføretrygd er virkelig ikke noe man kan. Og hvis man faktisk klarer det selv om man ikke er syk, så tenker jeg at det er noe grunnleggende galt med vedkommende likevel, slik at uføretrygden kanskje er berettighet på sitt vis likevel.

Anonymkode: 9cef2...2f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Håper det, for hva skal vi egentlig leve av, Norge er jo landet med flest på uføretrygd i verden. 

Anonymkode: 69033...884

Så det er min feil at en utenlandsk trailer kjørte på bilen min i front på glatta, og jeg ble invalid og ufør?  Er du virkelig misunnelig på uføre? Du vet at de som får ufør i dag, må prøve ut mange tiltak før man eventuelt blir ufør? Ingen som bare kan bli ufør. Ufør er for de som er veldig syke. Å rakke ned på uføre er meg uforståelig. 

Anonymkode: 4edfc...651

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det blir gjennomskuet. Man kan ikke bare bli ufør fordi man har lyst altså. Og hvis denne personen blir ufør, ja da hun lagt med god nok dokumentasjon for å få ufør.

Anonymkode: 4edfc...651

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...