Gå til innhold

Hva regnes som alvorlige reaksjoner i forhold til vaksine?

Anbefalte innlegg

Jeg skal registrere meg for koronavaksine og der er det spørsmål om jeg har hatt alvorlige reaksjoner på vaksiner tidligere, når det i så fall var og hvilken vaksine det var.
Jeg har flere ganger hatt vasovagale reaksjoner/blodtrykksfall på vaksiner, men det regnes vel ikke som en alvorlig reaksjon? Ikke vet jeg når og hvilke vaksiner det gjelder heller. Er det noe jeg bør føre opp, jeg har jo ikke akkurat lyst til å bli dårlig i en hall som er full av andre som skal vaksineres. Tok influensavaksine i vinter, reagerte ikke på den i det hele tatt.

Anonymkode: 0d045...0a3

Fortsetter under...

Jeg får blodtrykksfall når jeg blir stukket i, enten det er sprøyter eller blodprøver. 

Jeg tenker at det er lurt å si ifra, sånn at de følger litt med når de stikker, sånn at du ikke svimer av, men det regnes vel ikke som en reaksjon på selve vaksinen? 

Kanskje du kan få lov til å ta vaksinen liggende?  

Anonym bruker skrev (På 30.4.2021 den 15.27):

Jeg skal registrere meg for koronavaksine og der er det spørsmål om jeg har hatt alvorlige reaksjoner på vaksiner tidligere, når det i så fall var og hvilken vaksine det var.
Jeg har flere ganger hatt vasovagale reaksjoner/blodtrykksfall på vaksiner, men det regnes vel ikke som en alvorlig reaksjon? Ikke vet jeg når og hvilke vaksiner det gjelder heller. Er det noe jeg bør føre opp, jeg har jo ikke akkurat lyst til å bli dårlig i en hall som er full av andre som skal vaksineres. Tok influensavaksine i vinter, reagerte ikke på den i det hele tatt.

Det spørsmålet fikk ikke jeg da jeg skulle registrere meg for vaksinen i Bergen. Fikk kun sms om at det nå var min tur til å få vaksinen også link til siden å registrere meg på. Og der fikk jeg kun spm om hvor jeg ville ta vaksinen.

Anonymkode: ad0ef...c6f

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det spørsmålet fikk ikke jeg da jeg skulle registrere meg for vaksinen i Bergen. Fikk kun sms om at det nå var min tur til å få vaksinen også link til siden å registrere meg på. Og der fikk jeg kun spm om hvor jeg ville ta vaksinen.

Anonymkode: ad0ef...c6f

Jeg fikk spørsmål om flere ting og, vekt, høyde, diverse sykdommer. Ikke fått noen sånn sms her, virker ikke som noen får det, har ikke hørt om noen andre som har fått det i hvert fall. ikke folk i risikogrupper heller.

Hi

• Opprett ny...