Gå til innhold

Datter på 10 år har lyst å farge håret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min blir straks 10 år. Hun har lysblondt hår, og hun ønsker å farge det brunt. Hva er deres tanker om farge håret på barn? Finnes det farge som holder 6-8 vask?

Anonymkode: e33f6...420

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farga 7 åringen sitt knall rosa jeg. Vokser jo ut! På lyst hår sitter fargen mye lenger antagelig, men colorista har endel farger som går ut etter alt fra 1 til 20 vask 

Anonymkode: 35080...b77

Skrevet

Det hadde jeg ikke hatt noen problemer med å si ja til hvis mine hadde spurt. 

Anonymkode: af31f...b00

Skrevet

Har lyst TIL å farge håret! Hva er det med dere som konsekvent utelater ordet TIL? 

Anonymkode: 8a0fe...c34

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hårfarge som selges i vanlig matbutikk, hadde du brukt det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har lyst TIL å farge håret! Hva er det med dere som konsekvent utelater ordet TIL? 

Anonymkode: 8a0fe...c34

Sorry 😫

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hårfarge som selges i matbutikk, hadde du brukt det?

Skrevet

Hvis hun har veldig lyst hår vet jeg faktisk ikke om jeg ville sagt ja til det. Det sitter så godt i lyst hår. 

Anonymkode: 83bcf...a15

Skrevet

Min snart 10 åring får ikke lov til å farge håret. Ikke sånn ordentlig farge ihvertfall. Hun har farget noen striper med grønn og rosa. Hårkritt eller spray. Men noe mer får hun ikke før hun er 13 år. 

Tenker også på de stoffene man får i hodebunnen. Og fordi jeg synes min datter har fin hårfarge fra før. Det er iallefall det jeg har brukt som argument. 😄 Hun har og lyst hår. 

Men sånne glansvasker kan jo og være fint   

Anonymkode: 79210...1cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hårfarge som selges i matbutikk, hadde du brukt det?

Kommer an på utvalget de har i matbutikken. Jeg har aldri farget håret på mine barn, de har aldri spurt og har dessuten mørkebrunt, på grensen til svart hår, så det er ikke så aktuelt her. Hvis mine skulle farget håret ville jeg ha googlet og prøvd å finne et merke med minst mulig sterke, irriterende stoffer som Parafenylendiamin og amminiakk. Hvis datteren din har eksem, allergier eller ømfintlig hud bør du være obs og undersøke litt før du farger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Kommer an på utvalget de har i matbutikken. Jeg har aldri farget håret på mine barn, de har aldri spurt og har dessuten mørkebrunt, på grensen til svart hår, så det er ikke så aktuelt her. Hvis mine skulle farget håret ville jeg ha googlet og prøvd å finne et merke med minst mulig sterke, irriterende stoffer som Parafenylendiamin og amminiakk. Hvis datteren din har eksem, allergier eller ømfintlig hud bør du være obs og undersøke litt før du farger.

Amminiakk ja... fæle greier...

Anonymkode: 7d916...8b9

Skrevet

Får man ikke hårfarge på helsekost butikk? Sånne uten skadelige stoffer. Aner ikke om det finnes lenger eller om de er bra. Men husker jeg vurderte sånne når jeg var gravid. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Får man ikke hårfarge på helsekost butikk? Sånne uten skadelige stoffer. Aner ikke om det finnes lenger eller om de er bra. Men husker jeg vurderte sånne når jeg var gravid. 

Husker vi farget håret med henna-farge da vi var tenåringer, blir rødt, og går "aldri" ut, så det ville jeg ikke anbefalt ungen min ;)

12-åringen min er mørk blond, og farget håret blått. Det satt en stund, men gikk ut det også. Det er bare hår tenker jeg, det vokser ut igjen.

Anonymkode: 4ba41...fe9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Husker vi farget håret med henna-farge da vi var tenåringer, blir rødt, og går "aldri" ut, så det ville jeg ikke anbefalt ungen min ;)

12-åringen min er mørk blond, og farget håret blått. Det satt en stund, men gikk ut det også. Det er bare hår tenker jeg, det vokser ut igjen.

Hvilket merke brukte du?

Skrevet

Kjøp moroccanoil color deposting mask. Vaskes garantert ut da det ikke er vannstoff i.

Anonymkode: c76a1...b8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Amminiakk ja... fæle greier...

Anonymkode: 7d916...8b9

Beklager at jeg bommet på en bokstav, det er fort gjort når man skriver på mobilen, men jeg skjønner at det blir vanskelig for deg å gjette ordet når det ble en i det o skulle stått, så jeg kan hjelpe deg. Ammoniakk. Ok?

Skrevet

Datteren her på snart tolv har hatt både knallrødt, blått og lilla hår. Kjøper farger på Cubus eller HM som holder noen vask, som colorista fra L’Oréal. 

Anonymkode: daa30...6ad

Skrevet

Hår er bare hår, det vokser ut igjen. Min gutt har sett på at jeg har bleket og farget håret med rosa, rødt, blått osv, i alle år. I fjor sommer fikk han bleket noen striper i luggen, og farget dem lilla (har mørkebrunt hår, halvt chilensk), to mnd før han fylte 8, og nå skal han bleke noen striper igjen. Men! På meg sjøl er jeg ikke så nøye, men hans hår overlater jeg til en frisør som kan sakene sine, for å skade minst mulig! 

Anonymkode: 2cb46...4df

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hår er bare hår, det vokser ut igjen. Min gutt har sett på at jeg har bleket og farget håret med rosa, rødt, blått osv, i alle år. I fjor sommer fikk han bleket noen striper i luggen, og farget dem lilla (har mørkebrunt hår, halvt chilensk), to mnd før han fylte 8, og nå skal han bleke noen striper igjen. Men! På meg sjøl er jeg ikke så nøye, men hans hår overlater jeg til en frisør som kan sakene sine, for å skade minst mulig! 

En frisør har ikke lov til å bleke håret til et så ungt barn!

Anonymkode: 9b95a...e44

Skrevet

Barna mine får lov å farge håret når de er myndige. :)

Anonymkode: 4b303...1ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hennafargen viste seg vel og å vere kreftframmkallande og om eg ikkje hugsar feil? Iallfall den raude. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

En frisør har ikke lov til å bleke håret til et så ungt barn!

Anonymkode: 9b95a...e44

Har jeg aldri hørt om 😅 er veldig vanlig at barn får bleket et par striper, noen vil ikke, men de har lov. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har jeg aldri hørt om 😅 er veldig vanlig at barn får bleket et par striper, noen vil ikke, men de har lov. 

Langt unna hodebunnen og. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...