Gå til innhold

Hvor lenge skal det være skorpe på operasjonssår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Små sår, 6 uker siden. Tok av plaster, men ser da at klærne gnisser litt så de blir litt røde, og det er fortsatt litt skorpe på dem? Eller blitt skorpe når? Er ikke det rart etter 6 uker?

Hva er best for at såret skal gro ferdig og for å forhindre arr? Ha på plaster så det beskyttes og holdes fuktig? Sårsalve? Dusjplaster som kan få sitte noen dager? 

Anonymkode: f4266...e40

Fortsetter under...

Skrevet

Det hjelper å teipe arrene, jeg fikk anbefalt å bruke teip i minst 6 mnd. Bruk sportsteip eller silketeip, og bytt ca en gang i uka.

Det kommer ny skorpe på sårene fordi de gnisser mot klærne og huden er veldig tynn over arrene. Teip hjelper!

Anonymkode: 755ea...afe

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det hjelper å teipe arrene, jeg fikk anbefalt å bruke teip i minst 6 mnd. Bruk sportsteip eller silketeip, og bytt ca en gang i uka.

Det kommer ny skorpe på sårene fordi de gnisser mot klærne og huden er veldig tynn over arrene. Teip hjelper!

Tape rett på? Drar jeg ikke av skorpen når jeg bytter da? 

Skrevet

Du må bruke arr-tape. De andre bare irriterer sårene og river i de når du tar av tapen

Anonymkode: 0316a...073

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tape rett på? Drar jeg ikke av skorpen når jeg bytter da? 

Du tar av teipen mens du står i dusjen. Har du ikke fått noe beskjed fra sykehuset du ble operert på??

Skrevet

Teipen skal og bør sitte på til den faller av. Er det jeg fått beskjed om etter operasjoner.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Du tar av teipen mens du står i dusjen. Har du ikke fått noe beskjed fra sykehuset du ble operert på??

Jo, de sa bare at jeg kunne ta av bandasjer etter to uker. Men da gnisser de jo opp igjen hele tiden.

Skrevet
KellyTaylor skrev (31 minutter siden):

Teipen skal og bør sitte på til den faller av. Er det jeg fått beskjed om etter operasjoner.

Ok, det høres jo fornuftig ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...