Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sønnen min var tett med fetteren sin,å samme dag hadde de bli blitt oppring om at en i barnehagen fetteren går i har fått påvist corona. Fetteren tok coronatest som var negativ så sa slapp gutten min å teste seg. Men idag våknet han med vondt i halsen og hører han er tett i nesen. Bør han teste seg nå?

Anonymkode: 9f58d...654

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416953-b%C3%B8r-han-teste-seg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring testsenteret i kommunen din og spør, tror det er litt lokale forskjeller på dette.

Mange steder tester de ikke barnehagebarn om de holdes i karantene til symptomene forsvinner og ingen andre i husstanden blir syk.

Anonymkode: 4d6d3...6ed

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, og det burde han også ha gjort om han ikke hadde hatt kontakt med denne fetteren

Anonymkode: 71053...4df

Det var jo de som jobber med corona hver dag som sa at sønnen ikke trengte å teste seg så lenge fetteren sin test var negativ. Klart jeg stoler på fagfolk.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ring testsenteret i kommunen din og spør, tror det er litt lokale forskjeller på dette.

Mange steder tester de ikke barnehagebarn om de holdes i karantene til symptomene forsvinner og ingen andre i husstanden blir syk.

Anonymkode: 4d6d3...6ed

Min gutt går på barneskole.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var jo de som jobber med corona hver dag som sa at sønnen ikke trengte å teste seg så lenge fetteren sin test var negativ. Klart jeg stoler på fagfolk.

Det er ikke det hun sier.

Anonymkode: 4339e...b25

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jo, ikke på grunn av fetteren.
Poenget er at han har nyoppståtte symptomer.
Kan hende han har fått det fra andre steder også.
Altså, han må testes uavhengig av denne fetteren.
Han måtte også ha blitt testet om han ikke hadde vært sammen med fetteren

Anonymkode: 71053...4df

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Lykke til, håper det bare er en sommerforkjølelse 🤞🏻

Anonymkode: fed99...dbc

Ja håper det. Han har ofte feber når han er forkjølet så det er eventuelt ikke noe nytt. Men i disse tider så er det jo corona jeg tenker først.

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja men han bør teste ved forkjølelse uavhengig om at han har vært med fetteren...

Anonymkode: b402a...996

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Ja men han bør teste ved forkjølelse uavhengig om at han har vært med fetteren...

Anonymkode: b402a...996

Ja skjønte det etterpå,jeg leste bare feil. Han skal teste seg imorgen.

• Opprett ny...