Gå til innhold

Hvorfor poste i sosiale media at man tar vaksinen?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Huff så bitter. At de fleste har venner er ille nok for deg som ikke har, men at de samme også har fb og i tillegg har venner som bryr seg DER OGSÅ må være skrekkelig. Ingen med faktisk gode liv kjenner det nødvendig å rakke ned på andres glede sånn som du gjør her. Og særlig ikke i disse dager, å rakke ned på andres glede over å være et hakk tryggere er lavmål. Det burde du tenke over. 

Anonymkode: a9024...fcf

Sier du som slenger dritt 

Anonymkode: f7012...4cc

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Huff så bitter. At de fleste har venner er ille nok for deg som ikke har, men at de samme også har fb og i tillegg har venner som bryr seg DER OGSÅ må være skrekkelig. Ingen med faktisk gode liv kjenner det nødvendig å rakke ned på andres glede sånn som du gjør her. Og særlig ikke i disse dager, å rakke ned på andres glede over å være et hakk tryggere er lavmål. Det burde du tenke over. 

Det var jo den andre anonyme som begynte å poengtere at de som deler og heier frem vaksinehendelsene er ressurssterke (altså i motsetning til dem som holder kjeft om det). Ingen bitterhet i det hele tatt. Og det at man ikke ønsker å dele hver eneste fis på Facebook og kommentere med hjerter, betyr ikke at man ikke har venner. Du vet at sosiale medier ikke nødvendigvis gjenspeiler virkeligheten?

Anonymkode: 62417...e80

Gjest KenCreek

Jeg er så snever i tankegangen, at når folk på min alder legger ut at de har tatt vaksine, tenker jeg, «Å jøss, visste ikke at han/hun hadde en sykdom». 
I min kommune er jeg ikke i nærheten av å få vaksinen enda, regner med til høsten/vinteren. 

Hvorfor legger noen noe som helst ut i sosiale medier? Jeg deler små og store begivenheter med venner og familie på Snapchat. Det kan være min nylagde grønnsakshage, et vårtegn, en fjelltur jeg er på, et fint øyeblikk med ungene, eller at jeg har tatt vaksine. Små og store øyeblikk fra mitt og deres liv, som en måte å holde hverandre oppdatert på sosialt. Det er ikke nødvendigvis en stor og gjennomtenkt mening bak... 

Anonymkode: 8efc7...57c

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men det blir jo ikke noe mer sosialt bare fordi man er fullvaksinert? Det er jo det som er hele poenget. Den eneste lettelsen er å kunne klemme folk i sitt private hjem - og det kunne man jo tidligere også, er jo ingen overvåkningskamera med overføring til politiet som er installert i de tusen hjem. Ute i samfunnet må de fullvaksinerte følge samme anbefalinger og regler som alle andre. Så det blir fortsatt like lite sosialt som før.

Har aldri vært forbud mot å klemme de man bor med? 

Anonymkode: 99407...9be

Annonse

De jeg har sett gjøre det er leger, tannleger, sykepleiere, fysioterapeuter og forskere. Jeg tenker de gjør det fordi de har faglig autoritet på feltet, og for å vise andre at de anser det dom trygt. Hvis det gjør at enkelte som var usikre føler det trygt å ta vaksinen er det flott. 

Anonymkode: 8bca8...2de

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Er det noen av dere som vet om andre forum man kan skravle med andre? 

Jeg orker ikke være her inne stor lenger. 

Anonymkode: 022fe...ca7

Kvinneguiden.

Anonymkode: 6776e...fed

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor legger noen noe som helst ut i sosiale medier? Jeg deler små og store begivenheter med venner og familie på Snapchat. Det kan være min nylagde grønnsakshage, et vårtegn, en fjelltur jeg er på, et fint øyeblikk med ungene, eller at jeg har tatt vaksine. Små og store øyeblikk fra mitt og deres liv, som en måte å holde hverandre oppdatert på sosialt. Det er ikke nødvendigvis en stor og gjennomtenkt mening bak... 

Anonymkode: 8efc7...57c

Det er litt forskjell på å legge ut bilder fra hagen og bilder fra medisinske behandlinger. Det siste har frem til 2020 vært ansett som privat. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Har aldri vært forbud mot å klemme de man bor med? 

Anonymkode: 99407...9be

Det er snakk om å klemme andre utenfor egen husstand. Til nå så har det vært en anbefaling om å holde avstand til alle utenfor egen husstand. Nå kan de fullvaksinerte klemme andre fullvaksinerte og folk utenfor risikogruppe. Men denne lettelsen gjelder kun i private hjem. På offentlige steder som butikk, kafe osv må de fortsatt holde avstand, innrette seg etter munnbindpåbud og så videre.

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Kvinneguiden.

Anonymkode: 6776e...fed

Der er det 100 ganger verre, modereringen er virkelig en vits der. Mer eller mindre fritt frem for den villeste hets og personangrep.

Anonymkode: 6f423...329

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nå vet jeg ikke hvilken avkrok dere bor i hvor de ikke har kommet forbi søttiåringene. Her la nettopp naboen på 43 ut bilde med stort smil foran vaksinesenteret. Og han får klapp og hjerter og gratulasjoner fra hele nabolaget fordi vi alle er ressurssterke nok til å se at vaksiner er veien ut, og en til vaksinert er ett steg nærmere.

Avkrok? Jeg bor i Bergen, her er ikke engang helsepersonell ferdig vaksinert. 

Anonymkode: 4599c...dfb

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Avkrok? Jeg bor i Bergen, her er ikke engang helsepersonell ferdig vaksinert. 

Denne uken sender kommunen brev til personer i alderen 60-64 år med tilbud om vaksine.

Nå vaksineres personer i aldersgruppen 65-74 år og personer med høy risiko 18-64 år, samt personer med underliggende sykdom eller tilstand. 

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Denne uken sender kommunen brev til personer i alderen 60-64 år med tilbud om vaksine.

Nå vaksineres personer i aldersgruppen 65-74 år og personer med høy risiko 18-64 år, samt personer med underliggende sykdom eller tilstand. 

Og fremdeles ikke helsepersonell..

KenCreek skrev (3 timer siden):

Jeg er så snever i tankegangen, at når folk på min alder legger ut at de har tatt vaksine, tenker jeg, «Å jøss, visste ikke at han/hun hadde en sykdom». 
I min kommune er jeg ikke i nærheten av å få vaksinen enda, regner med til høsten/vinteren. 

Haha, akkurat det samme ville jeg tenkt! Fikk forøvrig melding fra en 18 år gammel elev som ble fullvaksinert i dag, og det var en stor smiley bak der, noe jeg skjønner veldig godt! Jeg har ikke noe problem med å skjønne at folk deler dette, det er jo noe mange har ventet på. For min del må jeg nok vente lenge enda.

Anonymkode: b5d72...248

Jeg synes det er hyggelig, jeg. Det minner om at det går framover, tross alt.

Forresten deler mine Facebook venner masse annet medisinsk også. MR-undersøkelser, tannlegetimer, brukne bein og så videre.

Anonymkode: 291bc...627

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er hyggelig, jeg. Det minner om at det går framover, tross alt.

Forresten deler mine Facebook venner masse annet medisinsk også. MR-undersøkelser, tannlegetimer, brukne bein og så videre.

Anonymkode: 291bc...627

Ja, ikke sant. At noen gleder seg over å få vaksine, null stress. Finner det langt mer irriterende når noen sjekker inn på legevakta uten å skrive noe mer. Har landet på at er de friske nok til å sjekke inn på Facebook, så står det nok ikke om livet 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3cf47...35b

Det er vel muligens for å bidra til smitteeffekten og håpe at flest mulig gjør det samme?

Jeg bor tydeligvis i en avkrok, for her er de ikke kommet lenger enn til 65-70 år, så veldig få av mine venner og kjente har fått vaksinen, men jeg ser absolutt fordelen ved å offentliggjøre at man tar den. 

Anonymkode: 27be3...3da

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Er det noen av dere som vet om andre forum man kan skravle med andre? 

Jeg orker ikke være her inne stor lenger. 

Anonymkode: 022fe...ca7

Det kan jo være lurt å holde seg unna Koronaforumet da? På Skravle diskuteres andre ting. 

Anonymkode: 27be3...3da

• Opprett ny...