Gå til innhold

Lettelser for fullvaksinerte

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden):

Nettopp 

Hvordan skal de kontrollere det i de tusen hjem? Ha tilfeldig razzia rundt omkring for å påse at kjærester ikke sover sammen? At en alenemor med beinbrudd ikke har sin mor på besøk for å vaske huset? Så setter politiet disse menneskene i fengsel?

Anonymkode: 3efac...520

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvordan skal de kontrollere det i de tusen hjem? Ha tilfeldig razzia rundt omkring for å påse at kjærester ikke sover sammen? At en alenemor med beinbrudd ikke har sin mor på besøk for å vaske huset? Så setter politiet disse menneskene i fengsel?

Nei, man setter ikke i gang razzia. Dette er ikke 1940. Man satser på at folk er solidariske og ønsker å ta vare på og vise hensyn til hverandre. Tro meg; hadde du levd med de restriksjonene Oslo har hatt over lang tid ville du også ønsket å gjøre det du kunne for å bidra til å senke smittespredningen. Det har også vært unntak, som selvfølgelig innbefatter folk med behov for hjelp og pleie, ensomme etc. 

Anonymkode: 229cc...287

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, man setter ikke i gang razzia. Dette er ikke 1940. Man satser på at folk er solidariske og ønsker å ta vare på og vise hensyn til hverandre. Tro meg; hadde du levd med de restriksjonene Oslo har hatt over lang tid ville du også ønsket å gjøre det du kunne for å bidra til å senke smittespredningen. Det har også vært unntak, som selvfølgelig innbefatter folk med behov for hjelp og pleie, ensomme etc. 

Spot on!! 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Å overleve uten å ha nærkontakt med noen er ikke et liv. Å ha restriksjoner mot egen familie i lang tid er heller ikke et liv. Ingen ønsker det, tro meg.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Å overleve uten å ha nærkontakt med noen er ikke et liv. Å ha restriksjoner mot egen familie i lang tid er heller ikke et liv. Ingen ønsker det, tro meg.

Helt enig. Ingen ønsker det. Alle ønsker gjenåpning, men den må skje trygt og forsvarlig. Derfor ønsker Oslo flere vaksiner så folk kan begynne å gjenoppta livet der også. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Likevel er det hverdagen til mange mennesker, hver dag året rundt, korona eller ei.

Anonymkode: abc03...3da

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Likevel er det hverdagen til mange mennesker, hver dag året rundt, korona eller ei.

Før korona hadde man et valg. Nå har man ikke det.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så enkelt er det ikke nei, mange har ikke et valg.

De aller fleste har et valg. Mange velger å ikke gjøre noe med det, og heller sitte og klage. Jeg har selv vært ensom og venneløs, hatt utfordringer med å finne partner og lignende. Det har vært hardt arbeid, men jeg har gjort noe med begge deler. Jeg kjenner for eksempel flere menn som syter over at de er barnløse og enslige, men gidder de å ha et forhold til en dame som ikke er modellpen og yngre enn dem? Nei, det gidder de ikke. Det samme med mennesker som ikke ønsker å etablere vennskap fordi de har veldig høye krav til vennene sine, eventuelt en ufyselig oppførsel.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Blir iallfall lenge til man kan reise fritt igjen. Vaksine eller ei

https://www.nrk.no/norge/muterte-virus-kan-fore-til-testing-pa-grensa-i-mange-ar-framover-1.15478922

Anonymkode: c00c9...cd3

Det står at vi må leve med testing på grensen . Det er fullt forståelig og virkelig helt problemfritt . 

Anonym bruker skrev (På 1.5.2021 den 21.35):

Blir iallfall lenge til man kan reise fritt igjen. Vaksine eller ei

https://www.nrk.no/norge/muterte-virus-kan-fore-til-testing-pa-grensa-i-mange-ar-framover-1.15478922

Anonymkode: c00c9...cd3

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/vil-la-alle-fullvaksinerte-reise/73718214 Ser i alle fall ut som noen kan reise igjen snart 

Annonse

• Opprett ny...