Gå til innhold

Glansvask - farging av hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Den gang jeg var ung for en evighet siden hadde men noe som het glansvask.
Det var en hårfarge man kunne farge håret med og som gikk ut på en 10-12 vask.

Fins det fremdeles?

Skrevet (endret)

Hm, nå tror jeg det kun finnes sånn mini-color som gradvis går ut etter 6-8 uker. Ellers så er vel sånne voldsomme farger, som blå, rosa, lilla farger beregnet til å vare noen vask. Men disse pigmentene blir jo ofte værende i håret da 😛

Endret av Sommerkroppen 2029
Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (11 minutter siden):

Hm, nå tror jeg det kun finnes sånn mini-color som gradvis går ut etter 6-8 uker. Ellers så er vel sånne voldsomme farger, som blå, rosa, lilla farger beregnet til å vare noen vask. Men disse pigmentene blir jo ofte værende i håret da 😛

Har en datter på 9 år som har lyst til å farge håret, og tenkte å bruke en som varer litt, men ikke evig.
Mini-color er nok det samme som det som tidligere het glansvask :)

Tusen takk.

Var du hvor jeg får kjøpt det?

Skrevet
Musemor med tre søte små skrev (1 time siden):

Har en datter på 9 år som har lyst til å farge håret, og tenkte å bruke en som varer litt, men ikke evig.
Mini-color er nok det samme som det som tidligere het glansvask :)

Tusen takk.

Var du hvor jeg får kjøpt det?

Minicolorasjon er ikke det samme som glansvask

Anonymkode: 1819d...dbd

Skrevet

Minicolor er absolutt ikke der samme som glansvask

Anonymkode: 4f724...e66

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hva bør hun brukre til dstteren da, om hun ønsker noe som glansvask?

Anonymkode: 0d1ea...498

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Minicolorasjon er ikke det samme som glansvask

Anonymkode: 1819d...dbd

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Det er fult mulig det ikke er det samme, og det trenger heller ikke å være det.

Som jeg skrev i hovedinnlegget, jeg husker noe som het glansvask fra jeg var ung en gang i gamledager.

Det viktigste er at den går ut etterhvert, dersom Minicolor gjør det, kan den brukes :)

Skrevet

Minicolor går ikke ut. Vannstoffet åpner skjellaget bittelitt og da trekker fargen seg inn. Da vaskes det ikke ut. 

Anonymkode: 9adc5...f5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Minicolor går ikke ut. Vannstoffet åpner skjellaget bittelitt og da trekker fargen seg inn. Da vaskes det ikke ut. 

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Vi kjøpte noe på vita som gikk gradvis ut etter noen uker. Husker ikke hva det het, men det vet de som jobber der.

Anonymkode: 86f39...c22

Skrevet
Musemor med tre søte små skrev (22 minutter siden):

Tusen takk for svar :)

Bare hyggelig 😊

Skrevet

Jeg tar glansvask på håret mitt et par-tre ganger i året. Det dekker litt over det grå og gir litt glans til håret. 

Tror ikke du finner de i sånne elleville farger da, jeg farger det brunt liksom ;)

Kjøper på Vita f.eks, men sist kjøpte jeg på Coop Obs! for de hadde 50% på alt fra loreal.

Denne bruker jeg:

https://www.vita.no/har/harfarge/glansvask/loreal-casting-creme-gloss-500-lysbrun

Anonymkode: c9747...293

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Vi kjøpte noe på vita som gikk gradvis ut etter noen uker. Husker ikke hva det het, men det vet de som jobber der.

Anonymkode: 86f39...c22

Supert, da tar jeg en tur innom der når det åpner opp igjen :)

Tusen takk

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tar glansvask på håret mitt et par-tre ganger i året. Det dekker litt over det grå og gir litt glans til håret. 

Tror ikke du finner de i sånne elleville farger da, jeg farger det brunt liksom ;)

Kjøper på Vita f.eks, men sist kjøpte jeg på Coop Obs! for de hadde 50% på alt fra loreal.

Denne bruker jeg:

https://www.vita.no/har/harfarge/glansvask/loreal-casting-creme-gloss-500-lysbrun

Tusen takk.

Er ikke noen elleville farger hun ønsker seg.
Hun ønsker seg brunt, er blond i dag

Skrevet

Anbefaler fargekur fra maria Nila, mange fine farger og vaskes ut etter 5-7 vask. Kan også blande fargene for å få ønsket farge.

Anonymkode: 14af5...b7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Anbefaler fargekur fra maria Nila, mange fine farger og vaskes ut etter 5-7 vask. Kan også blande fargene for å få ønsket farge.

Anonymkode: 14af5...b7b

Tusen takk :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Denne bruker jeg:

Det her er ikke det samme som  glansvask som gikk ut etter noen få vask, for det ga alt for lite farge til å kunne dekke grått hår. 

Anonymkode: 55f24...2e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...