Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sønnen min var ute og spilte fotball med en kompis på søndag. Etterpå kom han hjem og spiste søndagsmiddag. Eldste, som er student, spiste med oss før han dro tilbake til hybelen. Nå har vi fått beskjed om at mor til vennen til sønnen min har korona, og yngste er derfor i ventekarantene. Hvis vennen til yngste er smittet, kommer eldste også i ventekarantene da? De satt to meter fra hverandre under middagen, og eldste reiste rett etter maten. Er yngste smittsom innen en time etter at han selv eventuelt ble smittet?

Anonymkode: 53d94...ad0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416892-hvor-raskt-smitter-korona/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Spør koronatelefonen hvis det blir aktuelt. Om yngste ikke er smottsom kan han ha tatt med viruset hjem på hendene ol.

Anonymkode: f25e4...403

Det løste seg😊Vi testet yngstemann, og både han og vennen testet negativt. Da er sønnen vår ute av ventekarantene, mens vennen fortsatt må være i karantene. 

On 4/27/2021 at 10:01 AM, Anonym bruker said:

Sønnen min var ute og spilte fotball med en kompis på søndag. Etterpå kom han hjem og spiste søndagsmiddag. Eldste, som er student, spiste med oss før han dro tilbake til hybelen. Nå har vi fått beskjed om at mor til vennen til sønnen min har korona, og yngste er derfor i ventekarantene. Hvis vennen til yngste er smittet, kommer eldste også i ventekarantene da? De satt to meter fra hverandre under middagen, og eldste reiste rett etter maten. Er yngste smittsom innen en time etter at han selv eventuelt ble smittet?

kommer an på hvilket, er alt fra 3-7 dager til 7-10 dager, her hadde vi det britiske i desember, det tok 3 dager

Anonymkode: 20f89...7b5

• Opprett ny...