Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Trenger ikke svar fra de som har svært små tynne, undervektige barn, men dere som har sånn omtrent gjennomsnittlig i forhold til de andre på trinnet. Jente 21 kg, 128-130 cm. Finner omtrent ikke bukser som passer til henne, alt er kort i beina eller stort i livet så hun går neste bare i skjørt og kjole. Mange gensere og jakker er korte på ermene. Anonymkode: a29a1...c1e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Små, tynne, undervektige barn? Min jente er 112 cm og 19 kg. Bruker klær i 116. Er hun normal i dine øyne? Anonymkode: 2c69c...7f9
Optatium Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Min 6,5åring var akkurat på helsestasjonen. 26 kilo og 119 cm. Fint innafor sin kurve på alt. Bruker 122/128 i klær, ermene på genserne er av og til litt knappe, men livet på buksene må snøres litt. 110/116 er for smått.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 Min på 6.5 ( novemberbarn) er ca 122cm og 22 kg. Tynn og småspist! Anonymkode: a6d52...e0b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #5 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Små, tynne, undervektige barn? Min jente er 112 cm og 19 kg. Bruker klær i 116. Er hun normal i dine øyne? Anonymkode: 2c69c...7f9 Det er hun helt sikkert. Var ikke sånn ment altså, jeg synes bare at det virker som det ofte bare er de med spesielt små barn, gjerne de som er veldig små pga prematur fødsel, sykdommer etc som svarer på tråder om størrelser. Jeg skrev det for å se litt til sammenligning med de som har barn som er sånn cirka gjennomsnittlig store. Min jente er kanskje litt lang, men ikke så hun utmerker seg tror jeg. På grunn av covid restriksjoner ser vi barna så lite sammen, men på klassebildet var hun nok blant 6-7 høyeste. Hun er slank/tynn, men ikke undervektig og jeg synes derfor det er litt rart at det skal være så vanskelig å finne f.eks. bukser til henne. Er malen så snever allerede i barneklær at bare man er litt høy og litt tynn så finner man nesten ikke bukser? Endel tighst går greit, men ikke alle. Jeans og joggebukser finner jeg sjelden noe som passer. Pysjbukser må være veldig korte i bena, går vi opp til riktig lengde så ramler de av henne og jeg har ikke tid og tålmodighet til å sitte og sy inn masse klær. Derfor lurte jeg litt på om dette er et problem mange med barn i relativt normal størrelse har? I såfall er det kanskje på tide at produsentene oppdaterer seg litt? Gjennomsnittlig høyde og skostørrelse øker jo generelt sett. Anonymkode: a29a1...c1e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Det er hun helt sikkert. Var ikke sånn ment altså, jeg synes bare at det virker som det ofte bare er de med spesielt små barn, gjerne de som er veldig små pga prematur fødsel, sykdommer etc som svarer på tråder om størrelser. Jeg skrev det for å se litt til sammenligning med de som har barn som er sånn cirka gjennomsnittlig store. Min jente er kanskje litt lang, men ikke så hun utmerker seg tror jeg. På grunn av covid restriksjoner ser vi barna så lite sammen, men på klassebildet var hun nok blant 6-7 høyeste. Hun er slank/tynn, men ikke undervektig og jeg synes derfor det er litt rart at det skal være så vanskelig å finne f.eks. bukser til henne. Er malen så snever allerede i barneklær at bare man er litt høy og litt tynn så finner man nesten ikke bukser? Endel tighst går greit, men ikke alle. Jeans og joggebukser finner jeg sjelden noe som passer. Pysjbukser må være veldig korte i bena, går vi opp til riktig lengde så ramler de av henne og jeg har ikke tid og tålmodighet til å sitte og sy inn masse klær. Derfor lurte jeg litt på om dette er et problem mange med barn i relativt normal størrelse har? I såfall er det kanskje på tide at produsentene oppdaterer seg litt? Gjennomsnittlig høyde og skostørrelse øker jo generelt sett. Anonymkode: a29a1...c1e Din datter er 128-130cm og veier 21kg? Vel hun er i undervektig kategori 2, i følge kmi. Så ikke rart klær er for løs for henne, hun er undervektig. 🙄 Anonymkode: a24c1...5a8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #7 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Det er hun helt sikkert. Var ikke sånn ment altså, jeg synes bare at det virker som det ofte bare er de med spesielt små barn, gjerne de som er veldig små pga prematur fødsel, sykdommer etc som svarer på tråder om størrelser. Jeg skrev det for å se litt til sammenligning med de som har barn som er sånn cirka gjennomsnittlig store. Min jente er kanskje litt lang, men ikke så hun utmerker seg tror jeg. På grunn av covid restriksjoner ser vi barna så lite sammen, men på klassebildet var hun nok blant 6-7 høyeste. Hun er slank/tynn, men ikke undervektig og jeg synes derfor det er litt rart at det skal være så vanskelig å finne f.eks. bukser til henne. Er malen så snever allerede i barneklær at bare man er litt høy og litt tynn så finner man nesten ikke bukser? Endel tighst går greit, men ikke alle. Jeans og joggebukser finner jeg sjelden noe som passer. Pysjbukser må være veldig korte i bena, går vi opp til riktig lengde så ramler de av henne og jeg har ikke tid og tålmodighet til å sitte og sy inn masse klær. Derfor lurte jeg litt på om dette er et problem mange med barn i relativt normal størrelse har? I såfall er det kanskje på tide at produsentene oppdaterer seg litt? Gjennomsnittlig høyde og skostørrelse øker jo generelt sett. Anonymkode: a29a1...c1e Kjøp bukser man kan stramme i livet. Hm har masse slike bukser. hilsen mamma til undervektig barn Anonymkode: a24c1...5a8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #8 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Din datter er 128-130cm og veier 21kg? Vel hun er i undervektig kategori 2, i følge kmi. Så ikke rart klær er for løs for henne, hun er undervektig. 🙄 Anonymkode: a24c1...5a8 Usikker på nøyaktig høyde, målt hjemme med målebånd bare, men et eller annet sted mellom 126-130 er hun nok. Godt mulig hun er undervektig ift kmi, men hun ser ikke syk eller mager ut. Slank og smal i kroppen har hun alltid vært og vokst mye siste månedene. Anonymkode: a29a1...c1e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #9 Skrevet 26. april 2021 Hvis hun spiser godt og variert er det ikke grunn til å bekymre seg for at hun er tynn. Har en datter i samme kategori, sprek som en fole, frisk som en fisk og spiser det meste av mat. Da blir det ikke så viktig at hun er definert som (litt) undervektig. Buksene må strammes inn. Men strengt tatt har jeg problemstillinger jeg tenker mer på. Anonymkode: 41945...8b3
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #10 Skrevet 26. april 2021 Vi kjøper bukser på NameIt. Slimfit-modell, spør etter den som modellen som passer de aller slankeste. Anonymkode: ed07e...b90
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #11 Skrevet 26. april 2021 3 hours ago, Anonym bruker said: Trenger ikke svar fra de som har svært små tynne, undervektige barn, men dere som har sånn omtrent gjennomsnittlig i forhold til de andre på trinnet. Jente 21 kg, 128-130 cm. Finner omtrent ikke bukser som passer til henne, alt er kort i beina eller stort i livet så hun går neste bare i skjørt og kjole. Mange gensere og jakker er korte på ermene. Anonymkode: a29a1...c1e Han er 129cm men her er vi alle store, jeg er 1,80cm, far 195cm, storebror 6 klasse 175cm og storebror 10 klasse nesten 190cm Anonymkode: a2d42...fd9
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #12 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Trenger ikke svar fra de som har svært små tynne, undervektige barn, men dere som har sånn omtrent gjennomsnittlig i forhold til de andre på trinnet. Jente 21 kg, 128-130 cm. Finner omtrent ikke bukser som passer til henne, alt er kort i beina eller stort i livet så hun går neste bare i skjørt og kjole. Mange gensere og jakker er korte på ermene. Anonymkode: a29a1...c1e Min jente blir 7 år i juli, er 32kg og 140 cm. Bruker str 140. Anonymkode: 4fba3...cce
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #13 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Små, tynne, undervektige barn? Min jente er 112 cm og 19 kg. Bruker klær i 116. Er hun normal i dine øyne? Anonymkode: 2c69c...7f9 Hvis hun er 7 år er hun liten både i høyde og vekt. Anonymkode: 963ba...2cb
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #14 Skrevet 26. april 2021 Vi kjøper slimfitmodellen på nameit vi også. Dyrt med gjerne 350 kr per bukse til småjenter, men er det eneste som henger på. De buksene på bla hm som kan strammes er altfor store om de skal passe i lengden også. Kortbukser og tights kan hun bruke 3 str ned for å få det til og henge i livet. Anonymkode: 3899d...fd6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #15 Skrevet 26. april 2021 Din jente er høyere enn gjennomsnittet og tynnere enn gjennomsnittet. Så derfor har du problemer med å finne klær til henne. Rett og slett. Min datter på snart 10år er 131 høy sånn for å sammenligne. Og hun er bare litt lavere enn gjennomsnittet. Når det er sagt så skjønner jeg problemet. Har et barn til. Høyere enn gjennomsnittet og også tynn. Et tips da er å finne bukser med knapper inni og knepp igjen så mye man kan. Dette har fungert veldig bra her 😊 Anonymkode: 48ecf...027
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #16 Skrevet 26. april 2021 Har ein gut på 10 no, men har alltid hatt same problem her. Når klea blir passelege i vidda er dei blitt for korte. Kjøper alltid slimfit bukser og slike som har strikk og knapp på innsida. Anonymkode: 9f24f...ad7
Anonym bruker Skrevet 27. april 2021 #17 Skrevet 27. april 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Din jente er høyere enn gjennomsnittet og tynnere enn gjennomsnittet. Så derfor har du problemer med å finne klær til henne. Rett og slett. Min datter på snart 10år er 131 høy sånn for å sammenligne. Og hun er bare litt lavere enn gjennomsnittet. Når det er sagt så skjønner jeg problemet. Har et barn til. Høyere enn gjennomsnittet og også tynn. Et tips da er å finne bukser med knapper inni og knepp igjen så mye man kan. Dette har fungert veldig bra her 😊 Anonymkode: 48ecf...027 Hvor finner du gjennomsnitt? Min (snart) 7 åring er 140 cm, og de 3 jentene hun leker mest med er omtrentlig det samme. De andre er noe lavere, men kun en av jentene i klassen er typ 120cm, og hun er lavest. Anonymkode: 4fba3...cce
Anonym bruker Skrevet 27. april 2021 #18 Skrevet 27. april 2021 Snart 7 (tvillinger): gutt 121 cm, ca 24 kg jente 118 cm, ca 22 kg Anonymkode: df207...dc1
Anonym bruker Skrevet 27. april 2021 #19 Skrevet 27. april 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hvor finner du gjennomsnitt? Min (snart) 7 åring er 140 cm, og de 3 jentene hun leker mest med er omtrentlig det samme. De andre er noe lavere, men kun en av jentene i klassen er typ 120cm, og hun er lavest. Anonymkode: 4fba3...cce 140 cm er jo normert kroppslengde for størrelse 10 år, en så høy jente er godt over snitt 😀 Anonymkode: df207...dc1
Anonym bruker Skrevet 27. april 2021 #20 Skrevet 27. april 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hvis hun er 7 år er hun liten både i høyde og vekt. Anonymkode: 963ba...2cb Men innenfor normalen. Min oktoberjente er 112 og 20 kg. Hun er i bunn men altså innenfor percentilen. Flere av hennes venner (både gutter og jenter) er rundt henne i høye. Nå er hun i voldsom vekst da. Vokst ut av alle bukser på en måned. Det er stor forskjell på barn som har åtte måneder mellom seg. Jeg ser de jentene som er født tidlig på året er mye lengre og større. Anonymkode: 126e8...6c1
Anonym bruker Skrevet 27. april 2021 #21 Skrevet 27. april 2021 Litt feil alder her, men våre barn er lange for alderen. gutt i 2. klasse som blir 8 i juni er nå 135 cm og veier 28 kg. Søstra som akkurat har fylt 10 år er 148 cm og 30 kg. Begge er lange og slanke. ( frøkna på 10 år ble født i uke 34 og beregnes som prematur, men alltid vært lang. Var 51 cm ved fødsel) på 7 års kontrollen til vår sønn så var han 128 cm og 25 kg. lengde og høyde passet fint sammen. Vi kjøper så og si bare nameit busker. Da kan vi gå opp i str for å få perfekt lengde også har buksene strikk og knapp inni som kan strammes inn 7 åringen bruker nå str 140 og 10 åringen bruker 152. Anonymkode: 1be22...d8d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2021 #22 Skrevet 27. april 2021 Husker ikke størrelsen på 7 åringen min, men har hatt det problemet i åresvis med 13åringen. Han har alltid vært liten og tynn (han er nå 176 høy og veier 42 kilo) og ja, det er umulig å finne klær, det har det bestandig vært! Anonymkode: e3953...5fd
Bondejenta&lillegutt Skrevet 27. april 2021 #23 Skrevet 27. april 2021 (endret) Anonym bruker skrev (19 timer siden): Det er hun helt sikkert. Var ikke sånn ment altså, jeg synes bare at det virker som det ofte bare er de med spesielt små barn, gjerne de som er veldig små pga prematur fødsel, sykdommer etc som svarer på tråder om størrelser. Jeg skrev det for å se litt til sammenligning med de som har barn som er sånn cirka gjennomsnittlig store. Min jente er kanskje litt lang, men ikke så hun utmerker seg tror jeg. På grunn av covid restriksjoner ser vi barna så lite sammen, men på klassebildet var hun nok blant 6-7 høyeste. Hun er slank/tynn, men ikke undervektig og jeg synes derfor det er litt rart at det skal være så vanskelig å finne f.eks. bukser til henne. Er malen så snever allerede i barneklær at bare man er litt høy og litt tynn så finner man nesten ikke bukser? Endel tighst går greit, men ikke alle. Jeans og joggebukser finner jeg sjelden noe som passer. Pysjbukser må være veldig korte i bena, går vi opp til riktig lengde så ramler de av henne og jeg har ikke tid og tålmodighet til å sitte og sy inn masse klær. Derfor lurte jeg litt på om dette er et problem mange med barn i relativt normal størrelse har? I såfall er det kanskje på tide at produsentene oppdaterer seg litt? Gjennomsnittlig høyde og skostørrelse øker jo generelt sett. Anonymkode: a29a1...c1e Prøv gutte avd, bukser til gutt er veldig smale for tiden, så ingen vil se at det er gutteklær.. vi har en jente på 11 og en gutt på 8, men de bruker samme str 😄 ofte får jenta på seg en av brorens bukser, mest joggebukser,men og jeans, og de passer mye bedre enn de såkalte jente buksene... Hun er lang og litt undervektig og han er laang og helt normal. Endret 27. april 2021 av Bondejenta&lillegutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå