Gå til innhold

Skal jeg vaksineres i den kommunen jeg bor eller den kommunen fastlegen er?

Anbefalte innlegg

Leste en sak i VG om en som hadde lege i en annen bydel og dermed ble vaksinert der. Klar over at bydel og kommune er forskjellige ting men det fikk meg til å begynne å lure. Noen som vet?

Anonymkode: 2af0d...491

Fortsetter under...

Jeg bor i Ringsaker og her blir man vaksinert i kommunen man bor i. De som har fastlege her- og disse selv har organisert vaksineringen får denne på legekontoret og de andre får tilbud hos et felles vaksineringsteam som holder til ved en offentlig bygning her.

Anonymkode: 0893d...9b3

Normaltsett i den kommunen du hører til, men det er unntak virker det som. 
Min datter står på venteliste i kommunen hun jobber i, hun skjønte ikke helt greia da hun ble spurt. Virket som hun står på liste for de som kan bli ringt om det blir en ledig dose som må brukes opp. Hun jobber i ett yrke der de er prioritert. 

Anonymkode: d39b1...904

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Her jeg bor blir man vaksinert i kommunen man bor i, men man må kontakte fastlegen for de må oversende "kravet" om vaksinering.

Anonymkode: b8750...00c

Det er tydeligvis forskjellig fra kommune til kommune. På min kommune sine sider står det at vi ikke skal kontakte fastlegen, men registerere oss i helseboka.

Anonymkode: a3c69...e59

Annonse

KellyTaylor skrev (1 time siden):

Man blir vaksinert i den kommunen man bor, og fastlegen oversender  papirer til kommunen din.

Gjør de? Hvordan foregår det, er det noe fastlegene er forpliktet til, gjør de det for alle pasienter eller bare når folk har registert seg for vaksine?

Anonymkode: a3c69...e59

Stort sett følger det kommunen ved "massevaksinering", men der vaksineringen skjer hos fastlegen, ofte gamle og syke, kan du få tilbud fra fastlege i en annen kommune.

Hvis du prioriteres på grunn av arbeid følger det arbeidsstedet.

Anonymkode: 3c154...1e7

• Opprett ny...