Gå til innhold

Er det vanlig å tjene over 700.000 i året?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber innenfor helsevesenet, så kom ikke å fortel meg at jeg ikke følger med. Det er akkurat det jeg gjør. 

Finnes mange yrker der tissepauser er et ukjent fenomen!

Anonymkode: f0d01...146

To l'er i fortell, og nei, du følger ikke med.  

Anonymkode: d933e...094

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og så lurer man på hvorfor sykepleiere klager. 10 års ansiennitet, turnusarbeid og 500 000....

Anonymkode: e4141...c6e

Skammelig at de tjener så lite. Glem ikke alle de røde dagene de er på jobb, dager de fleste andre har fri. Turnusarbeid er heller ikke bare bare. Jobb hver tredje helg er vel ingen drøm det heller.Jeg har fire venninner som er sykepleiere, tre av de vurderer å slutte hvorav to aktivt søker andre jobber.. De har hatt det tøft nå i disse tider.

Anonymkode: 3a8e5...a2a

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

To l'er i fortell, og nei, du følger ikke med.  

Anonymkode: d933e...094

Takk. Jeg ga opp å diskutere.

Anonymkode: e4141...c6e

Skrevet

Jeg tjener 400.000 kr i året, de fleste jeg kjenner, tjener mellom 400-500.000kr. De har både bachelor og mastergrad.

Så i min venneflokk er nok ikke det så vanlig å tjene 700.000kr.

Anonymkode: d3405...473

Skrevet

Jeg tjener 630 000. Mastergrad. 8 år siden jeg var ferdig på studiet. Kjenner mange med samme grad og fartstid i arbeidslivet som tjener betydelig mer.

Anonymkode: 972fb...e4d

Skrevet

Tydeligvis. Eneste jeg vet om med de lønningene er ledere, rådgivere og folk med provisjonslønn. Noen håndverkere....Jobber selv i staten og tjener under 500 k....

Anonymkode: a178a...84f

Skrevet

Jeg tjener 750.000. Mannen min 850.000. I vår krets er ikke dette mye.

Anonymkode: bb982...d52

Skrevet

Ved tanke på at medianlønnen i Norge er rundt kr 530.000,- i året er det vel ikke helt unormalt.

Anonymkode: 38e1e...f86

Skrevet

Stor betydning hvor du bor når det gjelder privat sektor ihvertfall. Vi bor i Oslo, jeg har venner som har flyttet ut av byen og har måttet akseptere opp til 200 000 i lønnsnedgang for tilsvarende stillinger i småbyer.

Vi har 700 000 og 1 000 000 i lønn. Det er bra, men det er og relativt vanlig.

Anonymkode: d0d3a...905

Skrevet

Jeg har 580 000 i året. Mannen min har 770 000 i året. Vi har begge mastergrader.

Inntekt varierer mye, og mer og mer dessverre.

Anonymkode: e4ca2...890

Skrevet

Jeg tjener 730 000. Jobber i staten med høy utdannelse. En helt grei lønn, men mange jeg kjenner tjener en del mer (bor på Oslo vest, så det er kanskje ikke sp rart)

Anonymkode: 9e12e...9ba

Skrevet

Jeg har 1,1 mill i lønn og det er helt vanlig her. 

Anonymkode: 1910e...551

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har 1,1 mill i lønn og det er helt vanlig her. 

Anonymkode: 1910e...551

Hvor er her?

Jeg tjener halvparten. Mannen tjener mellom 1,2 og 1,3 mill. Han har ingen «vanlig» jobb. De færreste jeg kjenner tjener så mye, men de er gjerne par der begge tjener en del mer enn meg. Forskjellen blir da ikke så stor. Vi har like mye utdannelse (master).

Anonymkode: 78c3d...9ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvor er her?

Jeg tjener halvparten. Mannen tjener mellom 1,2 og 1,3 mill. Han har ingen «vanlig» jobb. De færreste jeg kjenner tjener så mye, men de er gjerne par der begge tjener en del mer enn meg. Forskjellen blir da ikke så stor. Vi har like mye utdannelse (master).

Anonymkode: 78c3d...9ce

Lurer også på hvor «her» er?

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Lurer også på hvor «her» er?

Nå er det ikke noen fasit på hvor *her* er , men feks i Oslo tjener folk ofte mer enn de som bor på mindre steder. Mannen har en jobb som overhodet ikke er en uvanlig jobb og tjener over millionen . Alle ansatte i selskapet tjente over millionen i fjor . De er et mellomstort selskap i Oslo . Ikke uvanlig i hans bransje . Tjener man 700 tusen i Oslo når man har hans erfaring og type jobb så tjener man ikke godt. 700 tusen hadde derimot vært ganske vanlig på et mindre sted i tilsvarende stilling . 

Skrevet

Fåtallet av de ansatte hos meg tjener så mye, jeg jobber med personal på en sykehusavdeling. Selv tjener jeg rundt 450’. De som tjener såpass at de sniffer på millionen er overlegene og psykiaterne. 

Anonymkode: 9b8b6...c7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...