Gå til innhold

Nå kan snart barn vaksineres

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (55 minutter siden):

Barn er barn skulle jeg tro. Blir de syke av covid i England så kan de også bli syke i Norge . Senest denne uken stod det i nyhetene at et barn er innlagt på intensiven med covid.

Kan ikke sammenligne helt med Storbritannia, det er mange faktorer som spiller inn. Storbritannia lever over 1 av 5 barn i ekstrem fattigdom, dette spiller også inn. Det er en grunn til at AZ settes i Storbritannia og ikke i Norge. 

Eneste landet vi kan til en viss grad sammenligne med er Sverige. De har en overdødelighet fra normalt 30 barn pr år til 50 i 2020. 

F eks rota virus, det dør over 200 000 barn hvert år. Men det kan ikke overføres til Norge, hvor vi har fri tilgang til helsehjelp for barn. Barn er barn, men tilgang til helsevesen, ernæring og infrastruktur spiller også en stor rolle her. 

Anonymkode: 66c03...71c

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Barn er barn skulle jeg tro. Blir de syke av covid i England så kan de også bli syke i Norge . Senest denne uken stod det i nyhetene at et barn er innlagt på intensiven med covid.

Samme logikk - kvinner er kvinner. Den viktigste dødsårsaken blant kvinner i den tredje verden er fødsel og barsel. Så da skal vi fraråde norske kvinner å føde - de kan dø av det.

Anonymkode: 87d9d...f60

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Barn er barn. Kan friske barn dø av corona så kan det selvsagt skje i Norge også.

Anonymkode: afbec...c34

Barn er barn. Kan barn dø av sult i Tsjad, kan det selvsagt skje i Norge også.

Annonse

Jeg leter og leter, og det eneste jeg finner er ett (1) registrert barnedødsfall i Norge av/med korona. Vedkommende hadde alvorlige nevrologiske utfordringer fra før i tillegg til andre sykdommer.

Det er for meg ikke nok til å gi barna mine en ny vaksine ingen aner langtidsbivirkningene av. 

Anonymkode: a838e...1cd

12 hours ago, Anonym bruker said:

Det første som slår meg: Hvilke foreldre leverer barma sine ut som forsøkskaninbabyer/barn her!!!😳🙈

Altså hvilke barn blir ofret for at vi andre skal kunne konkludere med at denne vaksinen mest sannsynlig (men bare kaanskje) er helt trygg for barna våre i år, neste år og om 10 år...?

Her er noe kraftig underdokumentert. Sikkert av god grunn.

Jeg vil vite hvem disse kaninbabyene/barna er før jeg i det hele tatt vil vurdere tanken på om jeg skal vaksinere barna mine noen gang😣

Anonymkode: 5823d...922

hysterisk much :P

Anonymkode: 39017...41c

Anonym bruker skrev (På 4.5.2021 den 4.33):

Det første som slår meg: Hvilke foreldre leverer barma sine ut som forsøkskaninbabyer/barn her!!!😳🙈

Altså hvilke barn blir ofret for at vi andre skal kunne konkludere med at denne vaksinen mest sannsynlig (men bare kaanskje) er helt trygg for barna våre i år, neste år og om 10 år...?

Her er noe kraftig underdokumentert. Sikkert av god grunn.

Jeg vil vite hvem disse kaninbabyene/barna er før jeg i det hele tatt vil vurdere tanken på om jeg skal vaksinere barna mine noen gang😣

Alt for å få reise til syden vettu!!

Anonymkode: 9bc2b...dcc

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 25.4.2021 den 13.46):

https://www.nrk.no/norge/pfizer-topp-mener-barn-kan-vaksineres-til-sommeren-1.15469954 Tenker du å vaksinere barna? Her blir mine garantert vaksinert når de får tilbud om det. 

Ikke over mitt lik. En eksperimentell og hasteitviklet vaksine får IKKE røre barna mine. For noe så harmløst som C19 er. De som dør av det er i snitt 84 år og med mange sykdommer fra før av. Overlevelsen på C19 er på hele 99,8 %. Jeg fatter ikke at folk tør injisere seg med dette. Hvis du fikk tilbud om en suppe hvor du ikke visste ingrediensene, ville du takket ja?

Anonymkode: f790e...8b9

Anonym bruker skrev (På 4.5.2021 den 11.43):

Jeg leter og leter, og det eneste jeg finner er ett (1) registrert barnedødsfall i Norge av/med korona. Vedkommende hadde alvorlige nevrologiske utfordringer fra før i tillegg til andre sykdommer.

Det er for meg ikke nok til å gi barna mine en ny vaksine ingen aner langtidsbivirkningene av. 

Nettopp!

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ikke over mitt lik. En eksperimentell og hasteitviklet vaksine får IKKE røre barna mine. For noe så harmløst som C19 er. De som dør av det er i snitt 84 år og med mange sykdommer fra før av. Overlevelsen på C19 er på hele 99,8 %. Jeg fatter ikke at folk tør injisere seg med dette. Hvis du fikk tilbud om en suppe hvor du ikke visste ingrediensene, ville du takket ja?

Mange av oss er ikke redd for dødsfall av korona, men ettefølgene. Når friske mennesker uten underliggende sykdommer ender opp med 30-40% lungekapasitet, koma og tilhørende som følge av korona høres døden nesten positivt ut.

Anonymkode: 6947b...e5c

Annonse

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Mange av oss er ikke redd for dødsfall av korona, men ettefølgene. Når friske mennesker uten underliggende sykdommer ender opp med 30-40% lungekapasitet, koma og tilhørende som følge av korona høres døden nesten positivt ut.

Og du tenker ikke over at dette kan være fake News? Media har større makt enn man tror. Dessuten: Hva med bivirkninger etter vaksinen? Svaret får vi de neste årene, og det tror jeg kan bli stygt. Har folk glemt vaksineskandalen i 2009?

Jeg er ikke redd for etterfølger av C19, men av vaksinen. Etterfølger av virus er ikke nytt,  kan få det av hvilket som helst virus.

Jeg fikk sprukket trommehinne da jeg var forkjølet. Og etter halsbetennelse eller kyssesyke kan man få ME

Det beste man kan gjøre er å ha en sunn livsstil slik at man er best mulig rustet til å takle viruset 

Med alle disse tiltak for å bekjempe viruset blir bare mutasjonene verre

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og du tenker ikke over at dette kan være fake News? Media har større makt enn man tror. Dessuten: Hva med bivirkninger etter vaksinen? Svaret får vi de neste årene, og det tror jeg kan bli stygt. Har folk glemt vaksineskandalen i 2009?

Så alle de som har stått frem med dette er betalt for å lyve om det?

Anonymkode: 67c92...01a

Anonym bruker skrev (På 4.5.2021 den 10.53):

Ingen friske barn, sa vi.

Anonymkode: f9ee9...12e

Om så var så vil nok de fleste barn gjerne leve noen år til, selv om de skulle ha diabetes, overvekt, astma eller andre sykdomer.

Anonymkode: e54a4...285

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Skal godt gjøres å være fake news når to av tilfelle er kollegaer av meg, og hun i koma var jeg ei jeg gikk på skole med.

Anonym bruker skrev (På 4.5.2021 den 8.20):

Jeg tenker som deg. Dette er nytt. Dette er usikkert. Mest sannsynlig går det bra, men det sa de om Astra Zeneca og. Ingen vet hva som skjer om et år, om fem år, om ti år. Og spesielt når man tenker at barn sjelden/aldri blir særlig syke av korona...

Og  barn reagerer oftest helt annerledes på medisiner enn voksne. Derfor tar barn helt andre doser og medisiner enn voksne. Slik er det med vaksiner også. Disse vaksinene må testes på barn før de kan godkjennes for barn. Og hvem er disse forsøks barna?😔 Neppe fra de rikeste familiene ihvertfall😣

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Og  barn reagerer oftest helt annerledes på medisiner enn voksne. Derfor tar barn helt andre doser og medisiner enn voksne. Slik er det med vaksiner også. Disse vaksinene må testes på barn før de kan godkjennes for barn. Og hvem er disse forsøks barna?😔 Neppe fra de rikeste familiene ihvertfall😣

https://www.aftenposten.no/norge/i/rEkr8/brukte-barn-til-ulovlig-eksperiment

Pfizer er ikke bare gull og grønne skoger, for å si det sånn. 

https://www.bistandsaktuelt.no/nyheter/2020/korona-vaksiner-de-tester-ut-vaksinene-usikkert-om-landene-selv-faar-tilgang/

Landene selv uttrykte bekymring rundt at selv om deltar i testingen, havner de bakerst i køen. Hva skjedde? De havnet bakerst i køen 😓 0,3 % av vaksinene. 

Jeg er selvfølgelig glad jeg er norsk, men samtidig utrolig flau. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

https://www.aftenposten.no/norge/i/rEkr8/brukte-barn-til-ulovlig-eksperiment

Pfizer er ikke bare gull og grønne skoger, for å si det sånn. 

https://www.bistandsaktuelt.no/nyheter/2020/korona-vaksiner-de-tester-ut-vaksinene-usikkert-om-landene-selv-faar-tilgang/

Landene selv uttrykte bekymring rundt at selv om deltar i testingen, havner de bakerst i køen. Hva skjedde? De havnet bakerst i køen 😓 0,3 % av vaksinene. 

Jeg er selvfølgelig glad jeg er norsk, men samtidig utrolig flau. 

Nei, hysj. Dette må du ikke snakke om her inne. 🤫

Enten kommer det en bruker og smiler og dreper tråden din med «det må vi bare vente å se,» eller så så er det noen som rapporterer for «avsporing.» 

Jeg er helt enig med deg. Noe stinker. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei, hysj. Dette må du ikke snakke om her inne. 🤫

Enten kommer det en bruker og smiler og dreper tråden din med «det må vi bare vente å se,» eller så så er det noen som rapporterer for «avsporing.» 

Jeg er helt enig med deg. Noe stinker. 

Det blir slettet av admin som "konspirasjonsteori".

• Opprett ny...