Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde vi fortsatt slik vi gjorde da smittetallene var på sitt laveste i fjor sommer, kunne vi levd et tilnærmet normalt liv nå. Uheldig for oss at vi har en regjering som mangler ryggrad i møte med NHO og lobbyvirksomhet fra store selskaper. 
https://www.nettavisen.no/okonomi/andre-land-lever-en-smittefri-hverdag-mens-norge-fortsatt-er-delvis-nedstengt-nesten-ikke-til-a-fatte/s/5-95-221282

Anonymkode: bd051...a30

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416831-jeg-er-s%C3%A5-enig-i-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke jeg. Norge er ikke en selvforsynt øy med lang erfaring innen grensekontroll fra før. Vi er helt avhengig av import av råvarer, varer og arbeidskraft. Jeg fatter ikke at de fremdeles hauser opp dette som et realistisk alternativ for Norge. 

Anonymkode: c4ff4...a62

Jeg synes det er rart vi ikke har satset på flokkimmunitet som flere andre land har gjort. Texas har åpnet nå, uten at de har noen større dødstall enn de hadde før åpningen. Florida har også åpnet. De har heller ingen større dødstall. Flokkimmunitet virker!

Anonymkode: 3d486...8ee

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det er rart vi ikke har satset på flokkimmunitet som flere andre land har gjort. Texas har åpnet nå, uten at de har noen større dødstall enn de hadde før åpningen. Florida har også åpnet. De har heller ingen større dødstall. Flokkimmunitet virker!

Ja, det virket jo bra for Sverige.......

Anonymkode: 7cd4c...43a

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ja, det virket jo bra for Sverige.......

Anonymkode: 7cd4c...43a

Sist gang Sverige hadde samme antall døde av influensa var i 2015, så ikke veldig oppsiktsvekkende tall. Ellers så kan du lese denne forskjellen (til Norge) med at Sverige har kommet enda lenger i nedbyggingen av helse- og eldreomsorg.

7 hours ago, Anonym bruker said:

Hadde vi fortsatt slik vi gjorde da smittetallene var på sitt laveste i fjor sommer, kunne vi levd et tilnærmet normalt liv nå. Uheldig for oss at vi har en regjering som mangler ryggrad i møte med NHO og lobbyvirksomhet fra store selskaper. 
https://www.nettavisen.no/okonomi/andre-land-lever-en-smittefri-hverdag-mens-norge-fortsatt-er-delvis-nedstengt-nesten-ikke-til-a-fatte/s/5-95-221282

ikke enig... i andre land har veldig mange død i forhold til norge. så er helt rett

Anonymkode: 0509f...bb3

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

ikke enig... i andre land har veldig mange død i forhold til norge. så er helt rett

Anonymkode: 0509f...bb3

Her var det snakk om New Zealand. Ikke så høy dødsrate der, akkurat. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så enig med deg, hi. Se på landene som har hatt lockdown, portforbud, munnbindpåbud, hjemmeskole, hjemmekontor, reiseforbud, stengte butikker osv. Samtlige har det gått dårlig med. 

Anonymkode: 8ec27...17b

Leste du artikkelen? NZ hadde streng lock down i noen uker før de åpnet, og lever nå omtrent som normalt. 

1 minute ago, Anonym bruker said:

Her var det snakk om New Zealand. Ikke så høy dødsrate der, akkurat. 

USA

India

Kina

Sverige

Belgia

Italia

Spania

Danmark

Tyskland 

Frankrike

England