Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sønnen min har leket tett med fetteren sin,å nå har vi fått beskjed om at en i barnehagen til fetteren har fått påvist corona. Så sønnen min skal i ventekarantene. Jeg var ikke med på besøket når han leket med fetteren. Må jeg holde meg vekke fra jobb? Å kan jeg gå på butikken? 

Anonymkode: ae970...43b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416812-m%C3%A5-jeg-i-ventekarantene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Sønnen min har leket tett med fetteren sin,å nå har vi fått beskjed om at en i barnehagen til fetteren har fått påvist corona. Så sønnen min skal i ventekarantene. Jeg var ikke med på besøket når han leket med fetteren. Må jeg holde meg vekke fra jobb? Å kan jeg gå på butikken? 

Nei, du er ikke ansett som nærkontakt så det er jeg nesten 100% sikker på at du ikke må.

Anonymkode: 887a8...613

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du er ikke ansett som nærkontakt så det er jeg nesten 100% sikker på at du ikke må.

Nei jeg har ikke vært med fetteren i det hele tatt;sønnen min var der med faren sin.

Sønnen din er i ventekarantene, du er ikke, så du kan gå hvor du vil.

Hvis fetteren til sønnen din er smittet vil sønnen din bli i smittekarantene, og du i ventekarantene, men inntil da så kan du gå hvor vil. 

Men sikkert greit å bruke munnbind, just in case.

Anonymkode: 477b9...dd5

Nei.
Nærkontakter er i karantene.
Nærkontakter av nærkontakter er i ventekarantene.
Nærkontakter av nærkontakter av nærkontakter er ikke i karantene.

Så sant ikke fetteren tester positivt så er ikke du i noen form for karantene siden du er nærkontakt av nærkontakt av nærkontakt.

Anonymkode: 334b4...ccb

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Sønnen din er i ventekarantene, du er ikke, så du kan gå hvor du vil.

Hvis fetteren til sønnen din er smittet vil sønnen din bli i smittekarantene, og du i ventekarantene, men inntil da så kan du gå hvor vil. 

Men sikkert greit å bruke munnbind, just in case.

Anonymkode: 477b9...dd5

Jeg bruker alltid munnbind på buss og butikk så det går bra :)

Annonse

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nei.
Nærkontakter er i karantene.
Nærkontakter av nærkontakter er i ventekarantene.
Nærkontakter av nærkontakter av nærkontakter er ikke i karantene.

Så sant ikke fetteren tester positivt så er ikke du i noen form for karantene siden du er nærkontakt av nærkontakt av nærkontakt.

Anonymkode: 334b4...ccb

Fetteren får svar på mandag ble det sagt. Men da går nok jeg på jobb på mandag ettersom barnet mitt er stor nok til å klare seg hjemme alene.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Fetteren får svar på mandag ble det sagt. Men da går nok jeg på jobb på mandag ettersom barnet mitt er stor nok til å klare seg hjemme alene.

Får sikkert svar før også, går veldig fort på Østlandet i alle fall. Min niese ble tester pga smitte i barnehagen, fikk svar samme dag som testen, 8 timer etterpå. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Får sikkert svar før også, går veldig fort på Østlandet i alle fall. Min niese ble tester pga smitte i barnehagen, fikk svar samme dag som testen, 8 timer etterpå. 

Dette er i Bergen.

• Opprett ny...