Gå til innhold

Lakris for gravide, uten glycyrrhezin

Anbefalte innlegg

Jeg er desperat! Noen som vet om lakris som ikke er farlig for gravide? Har googlet en hel del og ser flere steder at det står at ikke all lakris inneholder denne syren og at det skal stå i innholdsfortegnelse, men jeg klarer ikke å finne ut av det. Er det noen som vet om lakris typer som er trygge for gravide? 

Anonymkode: 90368...ba4

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Er lakris farlig for gravide? Ups...

Anonymkode: d7680...5d6

https://forskning.no/forebyggende-helse-mat-og-helse-barn-og-ungdom/a-spise-lakris-nar-du-er-gravid-kan-vaere-skadelig-for-barnet/366325

Anonymkode: 23c8c...051

Nå handler dette om store mengder lakris da. Tenker du å spise et kvart kilo lakris i uken, så bør du kanskje finne noe annet. Men en lakrisbit nå og da er ikke skadelig. 

Trenger ikke bli paranoid selv om man er gravid😉

Anonymkode: 14d99...bf6

Er så kvalm at lakris er det eneste jeg klarer å spise. Skulle så utrolig gjerne visst hvilke lakristyper som ikke er farlige. Jeg spiser allerede litt vanlig lakris, men når det står flere steder at det finnes typer uten, så hadde det vært veldig fint å vite om det. Hilsen HI

Anonymkode: 90368...ba4

Jeg vet ikke dessverre. I Finland fraråder de lakris til gravide helt, jeg elsker lakris å spiste litt når jeg var gravid, litt IFA og Kick 🙂. Hadde sykt lyst på Spekemat, kaffe og lakris hele tiden. Drakk kaffe altså, men begrenset de til en til to kopper daglig. 

Anonymkode: 6476d...a3a

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå handler dette om store mengder lakris da. Tenker du å spise et kvart kilo lakris i uken, så bør du kanskje finne noe annet. Men en lakrisbit nå og da er ikke skadelig. 

Trenger ikke bli paranoid selv om man er gravid😉

Anonymkode: 14d99...bf6

Et kvart kilo=250 gr 
Et kvart kilo høres mye ut, men det er jo ikke så mye mer enn godtepose. Og hvis man har cravings på lakris ryker man vel fort på en pose?

Hi Hvis du spiser litt lakris gjør jo det ikke noe.

Anonymkode: 045d9...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...