Gå til innhold

Leser at man skal ikke reise kollektivt med mistanke om smitte. Hvordan ta test da liksom?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kjøre, sykle, gå? Bestille test hjemme hos hjemmelagene.no hvis man bor i Stavanger, Bergen eller Oslo? 

Anonymkode: c7c3a...48f

Ikke mulig å kjøre, sykle eller gå. 

Å begynne å ta noe test på egenhånd det tør jeg ikke begynne med. Så kollektivt er eneste mulighet. 

Anonymkode: afdde...a77

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Å begynne å ta noe test på egenhånd det tør jeg ikke begynne med. Så kollektivt er eneste mulighet. 

Det er ikke lov, vel. Så da må du få besøk av lege/sykepleier hjemme.

Anonymkode: 8bcfc...708

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Man tar ikke test hjemme selv, det kommer noen fra hjemmelagene og tar den på deg... 

Anonymkode: c7c3a...48f

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Du ringer selvfølgelig først og hører hva de sier.

Anonymkode: cec96...c6f

Annonse

Da ringer du kommunens koronatelefon / testtelefon eller fastlegekontoret ditt og spør hva du skal gjøre.

Jeg bor en plass hvor det er veldig lite folk på kollektivtransporten midt på dagen, så jeg ikledde meg dobbelt lag med munnbind og hansker og tok bussen. Beregnet god tid sånn at jeg kunne gå av bussen og ta neste om det kom for mye folk på. Fikk beskjed om at jeg kunne ta taxi, men da syntes jeg det var mye tryggere for andre å ta buss. 

Men, det beste og nok å spørre dem som har greie på det. 

Anonymkode: e7948...775

Jeg kjører i egen bil, men mange av venninnene mine har ikke bil og må ta buss. Det er jo ikke forbudt å reise kollektivt, bare frarådet, så må du, så må du. Gjør som en over skriver, reis når det er lite folk, ta på to munnbind og ikke ta på noe hvis du ikke må. Du må jo ikke henge deg opp i utfordringer, men se etter mulige løsninger, selv om de ikke er optimale.

Anonymkode: bfeb7...e79

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Da ringer du kommunens koronatelefon / testtelefon eller fastlegekontoret ditt og spør hva du skal gjøre.

Jeg bor en plass hvor det er veldig lite folk på kollektivtransporten midt på dagen, så jeg ikledde meg dobbelt lag med munnbind og hansker og tok bussen. Beregnet god tid sånn at jeg kunne gå av bussen og ta neste om det kom for mye folk på. Fikk beskjed om at jeg kunne ta taxi, men da syntes jeg det var mye tryggere for andre å ta buss. 

Men, det beste og nok å spørre dem som har greie på det. 

Anonymkode: e7948...775

Hva skulle hanskene være godt for??

Anonymkode: 89315...7e4

Annonse

Anonym bruker skrev (På 23.4.2021 den 18.08):

Da er det vel stengt talt bedre med taxi? Sitte i baksetet. Bedre å smitte én eventuelt, enn 50.

Anonymkode: f816d...fa9

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Da er det vel stengt talt bedre med taxi? Sitte i baksetet. Bedre å smitte én eventuelt, enn 50.

Var jo en som fikk bot for å ha tatt taxi når hun skulle teste seg for corona. Hun hadde ikke avtalt dette med sjoføren.

Anonymkode: f27a6...97f

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg spurte nettopp lokale taxi om de kan kjøre meg og barnet til koronatest imorgen,å fikk dette svaret:

20210429_220531.png

Anonymkode: f27a6...97f

Anonym bruker skrev (På 24.4.2021 den 12.14):

Takker for svar. Må se hva de sier. Har lite penger så taxi å betale selv er nesten utenkelig og. 

Hva sa de da?

Anonymkode: cec96...c6f

• Opprett ny...