Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Har det noen gang skjedd at den som er enke/enkemann uforvarende har sagt den avdødes navn i stedet for ditt/hans eller at den som er enke/enkemann har snakket om den andre i søvne eller ropt navnet hans/hennes+ I så fall: hva følte dere da? Eller hvis ikke: hva hadde dere følt/tenk Hilsen enke i nytt forhold Anonymkode: 4116b...86a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Jeg var for en god del år tilbake sammen med en enkemann. Første gang vi hadde sex sa han konas navn til meg. Det stakk i meg en brøkdel av et sekund, og så hadde jeg plassert at det var noe som ble sagt på "automatikk/gammel vane", og ikke hadde noe med meg å gjøre, så jeg hadde ikke tenkt å si noe om det. Men det var mye verre for ham, han stivnet helt, unnskyldte seg enormt, forsøkte å forklare at det kun var "automatikk" siden han i så mange år aldri hadde hatt sex med andre enn sin kone (hun var muligens hans eneste før meg, ev. at han hadde hatt sex med en eller to før henne, men ikke mye erfaring før kona), og at navnet hennes derfor bare glapp ut, da han egentlig hadde tenkt å si mitt navn. Han var rimelig fortvilt, for han syntes det måtte være veldig fælt for meg. Tok litt tid før jeg fikk beroliget ham med at jeg forstod og at det ikke var noe problem for meg. Han var så oppmerksom på meg og tydelig på at det var meg han ville ha ellers, at det var ikke vanskelig å vite at det var en uforskyldt glipp. Jeg kan bare si at for meg var det helt uproblematisk, bortsett fra den brøkdelen av et sekund før jeg forstod sammenhengen. Etter det var det ikke noe problem for meg. Som sagt, langt verre for ham, som også var redd for at han såret meg. Siden du tenker på dette, Hi, så er det kanskje greit å snakke litt om det, fortelle den nye mannen at du har tenkt på dette, at du er redd for at det skal skje en slik "hjerneglipp" på navn, og si at hvis det skjer så er det ikke fordi du ønsker han var den avdøde mannen din, men bare en feilkobling i hjernen. Og så kan du jo fortelle denne nye hvorfor du synes nettopp han gjør deg så glad og hvorfor du er så glad for å ha funnet ham. Han jeg var sammen med tror jeg ikke hadde flere glipper på navn, i så fall var det aldri noe problem. Så bare vær åpen og ærlig med din nye kjæreste, han vil merke at du er ærlig med ham. Og ikke tenk mer på det, etter du ev. har snakket med ham om at du er litt redd for dette, for det er ikke et problem, ikke så lenge du ellers er klar for et nytt forhold, og det virker det jo som om du er Lykke til i det nye forholdet ditt Anonymkode: fc6b2...77f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå