Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 Klarer ikke å bestemme meg... Har 3 barn i alderen 5 mnd til 7 år. Kunne tenke meg å ta noen småturer til sommeren, kanskje en blanding av fricamping og campingplasser. Har budsjett til å kjøpe en nyere, romslig vogn, og har lappen til det. Er bare usikker på om det blir mye styr og lite hygge. Ser for meg legging av 3 barn i en liten blikkboks, synes leggingen er utfordrende til vanlig 🤪 Noen med erfaring? Anonymkode: 81f0c...41e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Kunne ikke falt meg inn i halvsøvne! Anonymkode: cc73b...a8f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Kunne ikke falt meg inn i halvsøvne! Anonymkode: cc73b...a8f Men hvorfor? Anonymkode: 81f0c...41e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 Vi har reist ukesvis på tur med 3 barn og campingvogn. Det er fantastisk deilig da en har alt en trenger tilgjengelig og slipper styre med koffert. Anonymkode: 05e39...347
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Men hvorfor? Anonymkode: 81f0c...41e Fordi jeg ikke orker å bo i en blikkboks. Fordi jeg ikke vil være trafikksinken "alle andre" banner og fortviler over. Fordi jeg ikke vil bruke lugubre sanitæranlegg på campingplasser. Fordi jeg bor mye på hotell for prisen det koster å eie, drifte og forsikre en campingvogn. Fordi jeg (det er lov å ha egen mening, sant!) synes campingplasser er ekle. Osv, osv... Anonymkode: cc73b...a8f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #6 Skrevet 23. april 2021 Jeg har god erfaring med campingvogn på fast plass sommeren gjennom, da blir det litt som en hytte egentlig. Ungene elsker å være på campingplass, det er masse lekekamerater, lekeplasser, strand og kos fra morgen til kveld. Legging har aldri vært noe problem, de er jo slitne når kvelden kommer etter å ha vært ute hele dagen. De legger seg jo litt senere enn hjemme, men de liker å legge seg i vogna og protesterer ikke i det hele tatt. Det er koselig å legge seg omtrent samtidig og de sovner uten problemer. Vi er veldig laid back på sommerferie og tvinger ikke unger som ikke vil legge seg i seng klokken sju, det spiller ingen rolle om det går en time eller to ekstra og vi koser oss når det er leggetid. Leser litt eller ligger og hører på lydbok sammen, de sovner uten problemer. Anonymkode: 3caa7...d29
amandine Skrevet 23. april 2021 #7 Skrevet 23. april 2021 I motsetning til anonym ...a8f her ville jeg foretrukket en god campingvogn fremfor hotell når jeg har små barn. Å kunne reise til litt fredelige og nye og spennende steder, å kunne legge ungene og sette meg utenfor med et glass vin i solnedgangen høres nydelig ut. Å være låst på et hotellrom med sovende barn om kvelden frister lite. Jeg vil se nye steder og oppleve mer enn all-inclusive. Jeg hadde kjøpt campingvogn. Med forbehold om at jeg ikke har vært i en noen gang, jeg er hyttemenneske🤪
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #8 Skrevet 23. april 2021 Harry. Bare merkelige folk på camping. Anonymkode: 42bf4...f28
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #9 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Harry. Bare merkelige folk på camping. Anonymkode: 42bf4...f28 Det sier bare folk som ikke har vært på camping Greit at det ikke er for alle, men på en campingplass finner du virkelig allverdens mennesketyper altså. Noen får deg til å smile fordi alle fordommer slår til, men det er faktisk langt mellom de som er så ekstreme som på Montebello. Anonymkode: 3caa7...d29
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #10 Skrevet 23. april 2021 Hotell > Bobil > Campingvogn > Camp-Let > Telt Anonymkode: 058fa...d0b
amandine Skrevet 23. april 2021 #11 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Harry. Bare merkelige folk på camping. Anonymkode: 42bf4...f28 Det er ikke sånn at du nødvendigvis MÅ være på campingplassen midt i en TV-serie, da.
*Miss Marple* Skrevet 23. april 2021 #12 Skrevet 23. april 2021 Personlig hadde jeg gått for bobil i stede for campingvogn om jeg hadde hatt råd, men ellers er jo campingferie gull for ungene. Å sitte på et hotellrom med tre småbarn fremstår virkelig som et mareritt. Campingvogn/bobil er ufattelig godt utnyttet mtp plass og brukervennlighet og bare det å slippe å pakke ned og opp ørten ganger pr ferie er jo fantastisk.
Bondejenta&lillegutt Skrevet 23. april 2021 #13 Skrevet 23. april 2021 Campingvogn uten tvil, mye enklere og utforske stedene når man kan sette huset fra seg 😉 bedre løsninger og bedre plass, hvis budsjettet ditt er godt vil jeg anbefale Adria, de har fine løsninger for oss med barn 😉 vi kjøpte selv Campingvogn for 4år siden, angrer ikke et sekund, ungene elsker feriene med vogn på slep og vintrene med vogn på fast plass på fjellet 😉 Det med styr, det er alltid styr med barn og ferie uansett 🤣 men vil si jeg er overrasket over hvor lite styr det faktisk er, har tre barn, 1år,8år og 11år så vi har erfaring med baby og store barn I vogn 😉
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #14 Skrevet 23. april 2021 Elsker campinglivet! Har 3 unger, vi koser oss veldig på tur! Anonymkode: 8ad77...c69
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #15 Skrevet 23. april 2021 Barna våre har feriert i campingvogn siden de ble født og de elsker det. Er nå 11 og 13 år. Hotellferie med barn er ikke noe stas, mye friere med campingvogn Anonymkode: f288b...cc5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. april 2021 #16 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Klarer ikke å bestemme meg... Har 3 barn i alderen 5 mnd til 7 år. Kunne tenke meg å ta noen småturer til sommeren, kanskje en blanding av fricamping og campingplasser. Har budsjett til å kjøpe en nyere, romslig vogn, og har lappen til det. Er bare usikker på om det blir mye styr og lite hygge. Ser for meg legging av 3 barn i en liten blikkboks, synes leggingen er utfordrende til vanlig 🤪 Noen med erfaring? Anonymkode: 81f0c...41e Camping er for meg personlig det siste jeg kunne tenkt meg som ferieform . Da tenker jeg på vogn og campingplass . Bobil derimot er nok kjekt . Jeg ville definitivt fortsatt ikke reist på campingplasser men jeg har flere venner som koser seg veldig med bobil og særlig nedover i Europa . Nå må man heldigvis ikke kun velge mellom camping og hotell . Leie hus eller leilighet et sted er også helt topp med små barn . Jeg ville vurdert kost-nytte og tenkt over hvorvidt det er camping som står øverst på lista over feriereiser. Kommer dere frem til at dette er for dere så er det bare å kjøre på! Hva med å leie vogn en sommer for å se hvordan en slik ferie fungerer for dere? 😊
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #17 Skrevet 23. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (56 minutter siden): Camping er for meg personlig det siste jeg kunne tenkt meg som ferieform . Da tenker jeg på vogn og campingplass . Bobil derimot er nok kjekt . Jeg ville definitivt fortsatt ikke reist på campingplasser men jeg har flere venner som koser seg veldig med bobil og særlig nedover i Europa . Nå må man heldigvis ikke kun velge mellom camping og hotell . Leie hus eller leilighet et sted er også helt topp med små barn . Jeg ville vurdert kost-nytte og tenkt over hvorvidt det er camping som står øverst på lista over feriereiser. Kommer dere frem til at dette er for dere så er det bare å kjøre på! Hva med å leie vogn en sommer for å se hvordan en slik ferie fungerer for dere? 😊 Bobil med barn er jo bare styr. Må pakke alt av pikkpakk hver gang man skal ut å kjøre. Campingvogn er gull med barn. Anonymkode: 41958...3b2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. april 2021 #18 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Bobil med barn er jo bare styr. Må pakke alt av pikkpakk hver gang man skal ut å kjøre. Campingvogn er gull med barn. Anonymkode: 41958...3b2 Godt vi er forskjellige og liker forskjellige måter å feriere på. Hadde blitt fryktelig kjedelig og veldig fullt hvis vi alle var på samme campingplass 😅
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #19 Skrevet 23. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Camping er for meg personlig det siste jeg kunne tenkt meg som ferieform . Da tenker jeg på vogn og campingplass . Bobil derimot er nok kjekt . Jeg ville definitivt fortsatt ikke reist på campingplasser men jeg har flere venner som koser seg veldig med bobil og særlig nedover i Europa . Nå må man heldigvis ikke kun velge mellom camping og hotell . Leie hus eller leilighet et sted er også helt topp med små barn . Jeg ville vurdert kost-nytte og tenkt over hvorvidt det er camping som står øverst på lista over feriereiser. Kommer dere frem til at dette er for dere så er det bare å kjøre på! Hva med å leie vogn en sommer for å se hvordan en slik ferie fungerer for dere? 😊 Hvis man bryr seg om barnas opplevelse er nok campingvognferie i Norge det beste for dem, så sant ikke mor og far tydelig viser misnøye eller snakker slike ferier ned. Men bryr man seg mest om hva man vil selv så blir nok valget noe annet. Anonymkode: 9ebd7...eba
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. april 2021 #20 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hvis man bryr seg om barnas opplevelse er nok campingvognferie i Norge det beste for dem, så sant ikke mor og far tydelig viser misnøye eller snakker slike ferier ned. Men bryr man seg mest om hva man vil selv så blir nok valget noe annet. Anonymkode: 9ebd7...eba Jeg tenker i grunn at den beste ferien for barn er den ferien familien har sammen jeg. Hvor enn det måtte være . Camping , hos bestemor , på fjellet eller i syden.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #21 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Harry. Bare merkelige folk på camping. Anonymkode: 42bf4...f28 Hvordan vet du det? Regner ikke med at du har satt dine bein på en campingplass noen gang. Anonymkode: 10c70...764
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #22 Skrevet 23. april 2021 Klart det er trangt i vogn og veldig lytt, alle lyder blir så sterke i vogn syns jeg. Så leggingen av barna kan jo bli litt langtekkelig, så tålmodighet må man da ha. På en campingplass er ungene aktive da så de er vel godsliten på kvelden og sovner muligens greit å 😅 Kjøp deg en vogn med flere fastsenger, f eks både fast dobbelseng og en køyeseng slik at du slipper å må re opp sofaen til seng. Det er så godt å slippe det balet og godt for de voksne og sitte litt og kose i sofan før natta. Husk at du må ha kraftig bil også da om du kjøper stor vogn. Og helst manuelt gir. Å være på camping er gøy. Senk matstandarden og vær mye ute istedet for å bale med mat og oppvask. Gjør ting enkelt. Få gjerne plass nært lekeplassen så du lettere får hanket inn ungene. La de ha med sykler eller sparkesykler. Fricamping er ikke så lett. Da får du ikke strøm. Og det er vel strengt tatt ikke lov overalt heller. Tror du får det best på campingplass ja. Anonymkode: 3e666...8b3
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #23 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Hvis man bryr seg om barnas opplevelse er nok campingvognferie i Norge det beste for dem, så sant ikke mor og far tydelig viser misnøye eller snakker slike ferier ned. Men bryr man seg mest om hva man vil selv så blir nok valget noe annet. Anonymkode: 9ebd7...eba Jeg ble slept med på ferie i campingvogn i flere år med pappa da jeg var barn (8-12 år), og han elsket der. Jeg? Hatet det! Hytte var greit nok, men hotell og reiser til andre land (og spesielt "Syden") var det gøyeste jeg visste om. For meg er campingvogn klaustrofobisk, det synes jeg som barn enda vognen var større enn de fleste, og det synes jeg nå også. Samme med båt for så vidt. Vi er forskjellige, og det gjelder også for barn. Tre av mine fire barn er lik meg og synes det var mer enn nok med få dager i besteforeldrene sin campingbil, siste liker det. Du kan vel ikke akkurat påstå at du vet best hva som er best for alle barn? Anonymkode: e0110...810
Superdolly Skrevet 23. april 2021 #24 Skrevet 23. april 2021 Det er vel med campingvogn som med hytte på fjellet, hytte ved sjøen eller sydenturer: Noen elsker det, andre kan ikke fordra det. Hverken jeg eller min mann ønsker oss campingvogn (ikke bobil heller, for den del), så for oss veier alle ulempene mye tyngre enn eventuelle fordeler. Vår filosofi er at vi kan leie hotellrom, leiligheter, feriehus eller campinghytter mye og ofte for den utgiften en campingvogn er. Og ja, vi har forsøkt ferie i campingvogn, men vi har konkludert med at det ikke er noe for oss. Mitt forslag, før dere bruker såpass mye penger, er at dere leier en campingvogn for sommeren for å teste ut. Da får dere en føling med om dette er noe for dere.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #25 Skrevet 23. april 2021 Vi elsker det! Har fire barn mellom 1 og 7 år. Viktig å ha sengeplass til alle, og at det er deres private plass (til å ha leker som de ikke vil dele, være i fred osv). Vi både fricamper og er på campingplasser Anonymkode: ca0fb...962
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå