Gå til innhold

Skal du bli med folkets koronakommisjon på demonstrasjon på lørdag?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Lin erfaring er at hatt ikke er tilstrekkelig. Jeg kjøpte 20 heldrakter i alufolie i assorterte størrelser på eBay, kan ta med dem.

Anonymkode: a7b4f...fbb

Supert !!! Strålende ! Jeg har noen gamle laken jeg har malt 5G med et kryss over jeg skal ha på den andre demoen... de kan brukes på denne demoen her også den? 

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Tro det eller ei så er det mulig å bruke sin kritiske stemme uten å fremstå som komplett idiot 

Du fremstår ikke akkurat som en oppegående person du heller,når du kaller andre mennesker for idioter.

Det er forskjell på å ha et åpent sinn og hull i hodet, og de største forkjemperne for å tenke selv burde strengt tatt overlate tenking til andre. 

Utover det er jeg redd butikkene blir tomme for aluminiumsfolie. 

Anonymkode: 77f9b...8f0

Himmel og hav... voksne mennesker som latterliggjør og slenger dritt om andre, fordi de har andre meninger enn dem selv. Synes det er utrolig mye verre enn å være "konspirasjonsteoretiker". Gå i dere selv og tenk litt på hvordan dere oppfører dere. 

(Og til ts: nei... jeg skal ikke på noen demonstrasjon, men er enig i at det har gått for langt med enkelte av koronatiltakene)

Amalies mamma skrev (20 minutter siden):

Himmel og hav... voksne mennesker som latterliggjør og slenger dritt om andre, fordi de har andre meninger enn dem selv. Synes det er utrolig mye verre enn å være "konspirasjonsteoretiker". Gå i dere selv og tenk litt på hvordan dere oppfører dere. 

(Og til ts: nei... jeg skal ikke på noen demonstrasjon, men er enig i at det har gått for langt med enkelte av koronatiltakene)

Alle har rett til å ha egne meninger, men egne «fakta» er noe annet. 

Anonymkode: 77f9b...8f0

Det er trist å være vitne til tilsynelatende oppegående mammaer på et foreldreforum som gjør alt de kan for å latterliggjøre og henge ut folk med andre meninger enn dem selv.
Oppfører dere dere sånn overfor folk med annen religion også? Latterliggjør dere mennesker som tror Jesus gikk på vannet? Eller muslimer som føler seg skitne og urene hvis de spiser svin?

Ta dere sammen. Oppfør dere.

Annonse

Lessismore skrev (2 minutter siden):

Det er trist å være vitne til tilsynelatende oppegående mammaer på et foreldreforum som gjør alt de kan for å latterliggjøre og henge ut folk med andre meninger enn dem selv.
Oppfører dere dere sånn overfor folk med annen religion også? Latterliggjør dere mennesker som tror Jesus gikk på vannet? Eller muslimer som føler seg skitne og urene hvis de spiser svin?

Det kan ikke sammenlignes. Det du nevner skader ingen.

Det disse konspirasjonsfolka gjør skader samfunnet. Deres handlinger skader samfunnet jeg er så glad i, det skader barna mine, foreldrene mine og det gjør at jeg har et helvete på jobb i helsenorge hver dag. 

Det minste du kan unne meg er å godte meg over mine medsøstre på dib sine skarpe formuleringer.

Anonymkode: 6f011...5c4

Lessismore skrev (5 minutter siden):

Dette dere driver med kvalifiserer ikke til betegnelsen "meninger".

Og nei, ingen gikk på vannet og svin er mat. Men om noen tror noe annet påvirker ikke mitt liv så for all del.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det kan ikke sammenlignes. Det du nevner skader ingen.

Det disse konspirasjonsfolka gjør skader samfunnet. Deres handlinger skader samfunnet jeg er så glad i, det skader barna mine, foreldrene mine og det gjør at jeg har et helvete på jobb i helsenorge hver dag. 

Det minste du kan unne meg er å godte meg over mine medsøstre på dib sine skarpe formuleringer.

Uenig. Du kaller dem «konspirasjonsfolka.» Hva med å lytte til hva de har å si i stedet for å sable dem ned med hets og latterliggjøring? Tror du oppriktig at de velger å demonstrere fordi de ønsker skade på samfunnet, slik du hevder? Kan det være de ser en annen side av saken? Jeg bare spør.
Jeg skal ikke i demonstrasjonen selv, men jeg er villig til å lytte.
Jeg kjenner flere som lider sterkt under tiltakene, blant annet folk som har mistet jobben, barn som er blitt mishandlet under hjemmekontor, mm. Jeg vet om ungdom som har tatt livet sitt i ensomhet da skolen stengte ned. Det må være lov å stille spørsmål uten å latterliggjøres. Ingen av oss har fasiten på hva som har vært rett å gjøre under denne pandemien. Ikke du, ikke jeg, ikke sug lut. 

Lessismore skrev (5 minutter siden):

Uenig. Du kaller dem «konspirasjonsfolka.» Hva med å lytte til hva de har å si i stedet for å sable dem ned med hets og latterliggjøring? Tror du oppriktig at de velger å demonstrere fordi de ønsker skade på samfunnet, slik du hevder? Kan det være de ser en annen side av saken? Jeg bare spør.
Jeg kjenner flere som lider sterkt under tiltakene, blant annet folk som har mistet jobben, barn som er blitt mishandlet under hjemmekontor, mm. Jeg vet om ungdom som har tatt livet sitt i ensomhet da skolen stengte ned. Det må være lov å stille spørsmål uten å latterliggjøres. Ingen av oss har fasiten på hva som har vært rett å gjøre under denne pandemien. Ikke du, ikke jeg, ikke sug lut. 

Hvis disse menneskene som skal demonstrere følger alle gitte smittevernråd under demoen så er det i grunn greit nok. Problemet oppstår når de brenner munnbind, ikke holder avstand og møtes i flokk. At de sprer propaganda og usannheter ( at covid ikke finnes og at 5G er innblandet osv ) er selvsagt ikke særlig ok da det kan påvirke andre til å ta valg som fører til sykdom . Poenget er at alle har lov og rett til egne meninger , men når de meningene ( og handlingene ) setter andre i fare så mener mange at ytringsfriheten også burde vært et ytringsansvar . 

Lessismore skrev (36 minutter siden):

Jeg har ikke sagt jeg har fasiten, men jeg tror ikke verden trenger konspirasjonsteorier. Jeg tror på vitenskap og forskning ikke på YouTube. Jeg vet at ungdom sliter, at barn sliter og eldre, jeg treffer mange av dem hver eneste dag på jobb. Jeg vet også at vi ikke tåler som samfunn at mange blir syke av corona. Jeg sier som ADHD-mammaen, om demonstrasjon kan foregå med smittevern i ordentlige former er det helt ok. Men når demonstrasjoner har en form som skader samfunnet er det ikke ok. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke sagt jeg har fasiten, men jeg tror ikke verden trenger konspirasjonsteorier. Jeg tror på vitenskap og forskning ikke på YouTube. Jeg vet at ungdom sliter, at barn sliter og eldre, jeg treffer mange av dem hver eneste dag på jobb. Jeg vet også at vi ikke tåler som samfunn at mange blir syke av corona. Jeg sier som ADHD-mammaen, om demonstrasjon kan foregå med smittevern i ordentlige former er det helt ok. Men når demonstrasjoner har en form som skader samfunnet er det ikke ok. 

Du har helt rett. Verden trenger virkelig ikke konspirasjonsteorier.

Nei, det skal jeg ikke. Jeg kan peke på noe av det jeg finner problematisk med det som deles her. Det er ikke en tung, faglig rapport. Den består av en side påstander og resterende er uttalelser fra medlemmer. 

For ikke å skrive en hel roman, tar jeg ett eksempel fra teksten: 

*Myndighetene og helseinstitusjonene har i stor grad unnlatt å informere befolkningen om at finnes metoder som kan styrke immunforsvaret, inkludert D- vitaminer, C-vitaminer og sink.

D-vitamin har vist å ha en liten, positiv effekt, ca 10%, men oppimot 40% hos noen undergrupper. Det vil altså være et skille mellom en eldre person med mørk hud som er mye innendørs og har mangel vs en ung, normalvektig som er mye ute i sol og ikke har mangel. Problemet her er at det finnes et snev av sannhet, men påstanden er langt utover dette. Kjent taktikk som blant annet ble brukt av tobakksindustrien. 

Jeg skulle gjerne deltatt i ett opprop for flere saker hva gjelder håndteringen av enkelte tiltak. Men det som presenteres her vil nok dessverre bare gi mindre troverdighet og skape enda mer polarisert debatt. Det trenger vi ikke. 

Anonymkode: b7298...d55

Annonse

Lessismore skrev (3 timer siden):

Problemet er ikke at de ønsker mildere tiltak, at de er uenige, eller at de ser saker på en annen måte. Alt det er jo selvsagt helt greit. 
Problemet oppstår når det fremsettes som et faktum at myndighetene lyver til den jevne borger, at "staten er ute etter deg". Å stille spørsmål er lov, men det er da virkelig ikke det som gjøres. Det fremsettes påstander om at Covid-19 ikke eksisterer, og det er litt som å si at ingen har vannkopper - foreldrene maler det på ungene for å lure dem.

Når du blander inn religion og spør om dette latterliggjøres på samme måte, så er det rett og slett ikke sammenlignbart.
Hvis din religion eller din gud pålegger deg å bruke hijab, ha på rituelle frynser, avstå fra vin, være vegetarianer eller noe som helst i den gaten, så er det en sak mellom deg og Gud. Det skjeller ingen andre. Hvis du velger å ikke følge smittevernråd fordi du ikke tror at sykdommen finnes, så er det i høyeste grad noe som angår meg og alle andre rundt deg. Jeg innbiller meg at du ser forskjellen.

Man kan naturligvis protestere på at noen blir latterliggjort for sitt syn, og prinsipielt så er jeg jo enige. Alle bør få ha sin mening. I dette tilfellet synes jeg likevel at meningen er så absurd at det er helt på sin plass å finne frem sølvfoliereferansene. Ikke på grunn av meningen i seg selv, men på grunn av effekten det kan ha på samfunnet rundt dersom mange nok forfekter dette som sannhet.

gale damen skrev (2 minutter siden):

Problemet er ikke at de ønsker mildere tiltak, at de er uenige, eller at de ser saker på en annen måte. Alt det er jo selvsagt helt greit. 
Problemet oppstår når det fremsettes som et faktum at myndighetene lyver til den jevne borger, at "staten er ute etter deg". Å stille spørsmål er lov, men det er da virkelig ikke det som gjøres. Det fremsettes påstander om at Covid-19 ikke eksisterer, og det er litt som å si at ingen har vannkopper - foreldrene maler det på ungene for å lure dem.

Når du blander inn religion og spør om dette latterliggjøres på samme måte, så er det rett og slett ikke sammenlignbart.
Hvis din religion eller din gud pålegger deg å bruke hijab, ha på rituelle frynser, avstå fra vin, være vegetarianer eller noe som helst i den gaten, så er det en sak mellom deg og Gud. Det skjeller ingen andre. Hvis du velger å ikke følge smittevernråd fordi du ikke tror at sykdommen finnes, så er det i høyeste grad noe som angår meg og alle andre rundt deg. Jeg innbiller meg at du ser forskjellen.

Man kan naturligvis protestere på at noen blir latterliggjort for sitt syn, og prinsipielt så er jeg jo enige. Alle bør få ha sin mening. I dette tilfellet synes jeg likevel at meningen er så absurd at det er helt på sin plass å finne frem sølvfoliereferansene. Ikke på grunn av meningen i seg selv, men på grunn av effekten det kan ha på samfunnet rundt dersom mange nok forfekter dette som sannhet.

Vi kan diskuterer fram og tilbake hva folk mener og tror. Ja, noen av dem sier at korona ikke finnes, men de fleste er der for å markere et standpunkt mot urettmessig harde tiltak. Dessverre er det hun med 5G-plakaten vi ser, ikke alle de andre. 

Jeg mener fremdeles sammenligningen med religion er høyst sammenlignbar, da religion også har potensial til å skade andre. Det har også historien vist gjennom flere tusen år at den kan gjøre. 

Jeg sier ikke at jeg er enig i alt demonstrantene utenfor Stortinget kommer med, men jeg sier at vi bør respektere dem. Det jeg reagerte på i denne tråden var hetsen, latterliggjøringen og mobbingen. Det hører ikke hjemme blant en voksen mammagjeng på et skravleforum. 

gale damen skrev (14 minutter siden):

Jeg synes det er bra at det er noen som protesterer på latterliggjøring. Når du leser gjennom tråder som dette forblir man akkurat like kunnskapsløs som man blir ved å lese en konspirasjonsteori. Det bidrar ikke til noe annet enn en eventuell tilfredsstillelse av et eget behov for å hevde seg som politisk korrekt samfunnsborger. Jeg vil faktisk påstå det snarere har motsatt effekt. De man kanskje burde nå inn til, som trenger å få innspill eller synspunkt fra andre enn kun eget nettverk, blir avvist med skjellsord og vil naturlig nok søke enda mer mot miljøer som kun deler eget syn. Rett og slett fordi det er eneste sted det blir akseptert. Så dette er mer ødeleggende enn nyttig. 

Anonymkode: b7298...d55

19 hours ago, Anonym bruker said:

Folkets koronakommisjon har bevist at viruset bare er oppspinn.

https://bullotidende.files.wordpress.com/2021/03/folkets-koronakommisjon-rapport-12.mars-2021-2.pdf

De har også gått ut med presse melding til all verdens presse og lagt frem en tyngre rapport enn den som er fra regjeringen som beviser at korona ikke finnes.

https://bullotidende.wordpress.com/2021/04/22/pressemelding-fra-folkets-koronakommisjon-21-4-2021/

På lørdag skal de holde demonstrasjon mot regjeringens nedstengingen av samfunnet. Klokka 17 foran Stortinget.

Flere som skal bli med?

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=3819301918184443&id=870523753062289

Anonymkode: fc623...f88

Nei, støtter ikke en gjeng med idioter

Anonymkode: d3711...6e2

Lessismore skrev (4 timer siden):

Vi kan diskuterer fram og tilbake hva folk mener og tror. Ja, noen av dem sier at korona ikke finnes, men de fleste er der for å markere et standpunkt mot urettmessig harde tiltak. Dessverre er det hun med 5G-plakaten vi ser, ikke alle de andre. 

Jeg mener fremdeles sammenligningen med religion er høyst sammenlignbar, da religion også har potensial til å skade andre. Det har også historien vist gjennom flere tusen år at den kan gjøre. 

Jeg sier ikke at jeg er enig i alt demonstrantene utenfor Stortinget kommer med, men jeg sier at vi bør respektere dem. Det jeg reagerte på i denne tråden var hetsen, latterliggjøringen og mobbingen. Det hører ikke hjemme blant en voksen mammagjeng på et skravleforum. 

Det går begge veier altså.

Anonymkode: 70ea7...9e6

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er du glad i dine barn så bli med imorgen!

https://www.facebook.com/margrethe.salvesen/posts/3717756321679585

176389106_10219707374419825_351318048103

Jeg vil tørre å påstå det motsatte. Er du glad i barna dine så bør du holde deg hjemme. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Er du glad i dine barn så bli med imorgen!

https://www.facebook.com/margrethe.salvesen/posts/3717756321679585

176389106_10219707374419825_351318048103

Unger skal da ikke bruke maske? 

Folk må gjerne være kritiske, det er sunt. Men når de kommer med konspirasjonsteorier og faktisk samles til demonstrasjon midt i en pandemi, da mister de all min respekt. 

Anonymkode: 7cea3...46f

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Unger skal da ikke bruke maske? 

Folk må gjerne være kritiske, det er sunt. Men når de kommer med konspirasjonsteorier og faktisk samles til demonstrasjon midt i en pandemi, da mister de all min respekt. 

Anonymkode: 7cea3...46f

Unger er pålagt å bruke munnbind noen steder. Fritidsaktiviteter innendørs, fex. 

Anonymkode: b360e...51d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Unger er pålagt å bruke munnbind noen steder. Fritidsaktiviteter innendørs, fex. 

Hvor er dette? 

Tull og løgn.

Du lyver

Anonymkode: 70ea7...9e6

• Opprett ny...