Gå til innhold

Hva tenker dere om vår farge på hus og karmer ?🙈

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes dere skulle beholde gulfargen, for alle de grå husene rundt omkring er så utrolig kjedelige. Kanskje du skifter til en lysere farge på staffasje? Jeg ville hatt hjørnene gule som huset og valgt  lys grå og hvit til karmer og sånt. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Beklager, men den er stygg og utdattert. Huset ser fort flere hundre tusen mer verdt it i en lys farge.

Anonymkode: a786e...2fd

Jeg tror du tar feil. Både ang utdatert og ang verdi. 

amandine skrev (4 minutter siden):

Jeg synes dere skulle beholde gulfargen, for alle de grå husene rundt omkring er så utrolig kjedelige. Kanskje du skifter til en lysere farge på staffasje? Jeg ville hatt hjørnene gule som huset og valgt  lys grå og hvit til karmer og sånt. 

Ja, kanskje det. 👌 Vi har flere rekkverk rundt forbi og som er brune. Ein liten terrasse fra vårt soverom og to andre terrasser. De bør vel være samme farge som karmer?

Anonymkode: 3a9e2...195

Annonse

Jeg er helt enig med Amandine. Vi er på vei bort fra det at alt skal være i gråtoner, eller tilsvarende fargeløse.

Ville også gjort som Amandine, malt hjørner samme farge som huset, og så hatt hvit (eller lys grå) på karmer og sånt.

Ang. terassene så ville jeg sett helheten og uttrykket på huset, men trolig ville jeg da valgt hvit/lys grå på rekkverkene rundt terassene også.

Anonymkode: f39a8...6a9

Jeg ville helt klart beholdt det gule, så deilig med noe annet enn grå hus. Jeg tror den grå trenden vil snu, byggefeltene begynner bli veldig kjedelige ;)

Men jeg ville nok byttet ut det brune, gult og brunt sammen er litt 70-talls. Det kan være kult på typiske 70-talls hus, men jeg er ikke veldig glad i den kombinasjonen selv.

Jeg ville malt hjørnekassene i samme farge som resten av huset, og hatt hvitt rundt vinduene. Rekkverket ville jeg hatt enten i samme farge som huset eller hvitt, kommer litt an på huset.

Jeg tror det finnes sånne apper nå som du kan ta bilde av huset og prøve forskjellige farger. Spør i malebutikken eller søk litt, jeg er ganske sikker på at noen av leverandørene på maling har noe sånt.

Anonymkode: 9b712...eff

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg synes dere burde bytte farge på alt. Det er ikke pent og senker verdien. Finnes farger som er fine hvis man er redd nabolaget blir fargeløst. 

Anonymkode: a402f...ba7

Hvor i alle dager har du det ifra?

Om huset skal selges så er ikke fargen på hverken det eller stueveggene det som får folk til å kjøpe eller ikke altså.

Det er jo slett ikke sikkert huset er til salgs heller ;)

Smaken er som baken, og selv om du ikke liker gule hus er det mange andre som gjør det, og den dagen huset skal ha en takst har ikke fargen noe som helst å si.

Annonse

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Hvor i alle dager har du det ifra?

Om huset skal selges så er ikke fargen på hverken det eller stueveggene det som får folk til å kjøpe eller ikke altså.

Det er jo slett ikke sikkert huset er til salgs heller ;)

Smaken er som baken, og selv om du ikke liker gule hus er det mange andre som gjør det, og den dagen huset skal ha en takst har ikke fargen noe som helst å si.

Det lyser jo gammelt hus av de fargene der. Man antar gjerne at det ser tilsvarende stusselig ut inne.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det lyser jo gammelt hus av de fargene der. Man antar gjerne at det ser tilsvarende stusselig ut inne.

Egentlig ganske moderne innendørs. Tro det eller ei 🙈

Ikke min smak, synes ikke det var pene farger. Ikke sammen, og ikke hver for seg. Ville i det minste malt karmene hvite, som flere sier. Men er nå ikke jeg som skal bo der😄

Anonymkode: 256e8...d99

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Hehe, så folk som skal kjøpe hus ser ikke på innsiden mener du?

Alle kan se om et hus er rimelig velholdt, oppusset osv selv om fargevalgene ikke er helt de samme som man ville valgt selv altså.

Prøvde meg ligg på Jotun og valgte klassisk hvit til karmer. Men ser grå ut på min telefon. Fant ikkje septembergul som jeg tror gulfargen vår heter. 

Screenshot_2021-04-22-14-45-15-022_com.jotun.colourdesign.jpg

Det er ikke sikkert det er jotun som har septembergul? Jeg tror uansett jeg ville valgt en litt klarere gulfarge og fjernet alt det brune, da får man et mer moderne og klart utseende på huset.

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Prøvde meg ligg på Jotun og valgte klassisk hvit til karmer. Men ser grå ut på min telefon. Fant ikkje septembergul som jeg tror gulfargen vår heter. 

Screenshot_2021-04-22-14-45-15-022_com.jotun.colourdesign.jpg

Sikker på at det ikke er den fargen som heter oker?

Anonymkode: 329bc...62c

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes dere burde bytte farge på alt. Det er ikke pent og senker verdien. Finnes farger som er fine hvis man er redd nabolaget blir fargeløst. 

Har du en link til hvorfor farge på huset senker verdien? Eller har denne forskningen foregått i ditt hode?

Anonymkode: d6ee1...9c1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hehe, så folk som skal kjøpe hus ser ikke på innsiden mener du?

Alle kan se om et hus er rimelig velholdt, oppusset osv selv om fargevalgene ikke er helt de samme som man ville valgt selv altså.

Tenker ikke bare på ved kjøp, men alle som ser huset ser jo triste utdaterte farger da. 

Har du en link til hvorfor farge på huset senker verdien? Eller har denne forskningen foregått i ditt hode?

Anonymkode: d6ee1...9c1

Oh my. Et hus med stygg utdatert farge vil jo ikke se attraktiv ut for andre. Det er ikke vanskelig å tenke seg til det altså. Du tror det er gjort vitenskapelige studier på dette? 🤣🤣🤣 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Helt enig! 
Hvis jeg skulle på visning på et hus med de fargene ville jeg tatt med maling av hele huset i oppussingsbudsjett. 

Hva med å male huset mørkt?

https://uteinspirasjon.jotun.no/velg-riktige-farger/

Anonymkode: eaeeb...de7

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Veddar at det er tipp topp moderne om toppen eitpar år. No er snart alle hus grå/kvite så då må jo målingsprodusentane innføre ny trend slik at alle må måle om. 

Når det er sagt hi, gult er kjempefint på hus!! Eg ville som nokon over her sa endra til gule hjørner og kvite lister rundt glas, evt blå, det kan vere kjempefint til okergult!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...