Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Lurer på om noen som bruker kompresjonstights kan dele litt erfaringer. Jeg er ikke ute etter shaping-funksjonen, bare så det er sagt. Jeg har også lest at de treningsmessig ikke har den effekten de reklamerer for. Men - jeg har et problem med å samle en god del væske i kroppen, spesielt i beina, spesielt under trening, væsken setter seg både inni muskulaturen og i bindevevet (ikke lymfødem). Dette gir meg mye stivhet og tidvis smerter i etterkant, og nå har jeg begynt å lure på om kompresjonstights kanskje kan hjelpe. Har dårlig råd, så det å kjøpe en slik er en stor utgift for meg, så vil gjerne høre erfaringer fra dere som bruker dem. Hvilken effekt føler dere kompresjonstights har, ev. ikke har? Anonymkode: e2bbd...a3d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Dytter litt på denne. Dere som bruker kompresjonstights, hvilken effekt føler dere at de har? Anonymkode: e2bbd...a3d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 Tja, det er en treningsøkt i seg selv bare å få den på😂 Har ikke brukt den så lenge, men jeg har likevel følelsen av det hjelper. Det er jo helst noe man skal bruke fra morgen til kveld og har man riktig størrelse så gir det god støtte og en slags avlastning for kroppens belastning. Anonymkode: 377b8...024
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 Jeg elsker min tights. Vet ikke helt om jeg merker så stor forskjell fra mine «vanlige» tights da. Liker den best siden den sitter utrolig godt på. Anonymkode: ff382...2d6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Tja, det er en treningsøkt i seg selv bare å få den på😂 Har ikke brukt den så lenge, men jeg har likevel følelsen av det hjelper. Det er jo helst noe man skal bruke fra morgen til kveld og har man riktig størrelse så gir det god støtte og en slags avlastning for kroppens belastning. Anonymkode: 377b8...024 He-he, kan forestille meg det kanskje er litt prakke å få dem på, ja Det du sier om å bruke dem fra morgen til kveld er det ene som holder meg tilbake - hvordan er det med å først svette i dem og så ikke ta dem av. Skal man liksom måtte ha to for å få effekt? Begynner å bli litt desperat av væskesamling her, så kanskje jeg skal gjøre som ungdommene, gå i dem når jeg ikke trener Anonymkode: e2bbd...a3d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg elsker min tights. Vet ikke helt om jeg merker så stor forskjell fra mine «vanlige» tights da. Liker den best siden den sitter utrolig godt på. Anonymkode: ff382...2d6 En fordel med treningstights som sitter godt Forresten, hvilke merker bruker dere som har svart? Anonymkode: e2bbd...a3d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 Er der hele benet som er problemet? Vil støttestrømper kunne være et rimeligere alternativ?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): He-he, kan forestille meg det kanskje er litt prakke å få dem på, ja Det du sier om å bruke dem fra morgen til kveld er det ene som holder meg tilbake - hvordan er det med å først svette i dem og så ikke ta dem av. Skal man liksom måtte ha to for å få effekt? Begynner å bli litt desperat av væskesamling her, så kanskje jeg skal gjøre som ungdommene, gå i dem når jeg ikke trener Anonymkode: e2bbd...a3d Jeg har fått fra fysio så aner ikke merket. Men det er hull i midten så man får tisset da😂 Du må ikke ha to, og de lukter heller ikke noe særlig, men kan jo vaskes om kvelden, da er de tørr til morgenen. Vil uansett si at 1 time om dagen er langt bedre enn ingenting. Det kreves litt tilvenning. Anonymkode: 377b8...024
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #9 Skrevet 22. april 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (14 minutter siden): Er der hele benet som er problemet? Vil støttestrømper kunne være et rimeligere alternativ? Det er fra midjen og ned, og forverres ved fysisk aktivitet. Har støttestrømper for leggene, men føler ikke det er nok. Men ja, har vurdert støttestrømper som går opp på lårene. Problemet da er at jeg får store "valker" på lårene (jeg er normalvektig, men har løst bindevev, så blir veldig "løs i fisken" ). Men det er absolutt noe jeg kan vurdere å gå med hjemme etter aktivitet/trening, så takk for tips. Anonymkode: e2bbd...a3d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #10 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg har fått fra fysio så aner ikke merket. Men det er hull i midten så man får tisset da😂 Du må ikke ha to, og de lukter heller ikke noe særlig, men kan jo vaskes om kvelden, da er de tørr til morgenen. Vil uansett si at 1 time om dagen er langt bedre enn ingenting. Det kreves litt tilvenning. Anonymkode: 377b8...024 Kompresjonstights med "french openin"g Praktisk Må sjekkes ut Anonymkode: e2bbd...a3d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (På 21.4.2021 den 22.39): Lurer på om noen som bruker kompresjonstights kan dele litt erfaringer. Jeg er ikke ute etter shaping-funksjonen, bare så det er sagt. Jeg har også lest at de treningsmessig ikke har den effekten de reklamerer for. Men - jeg har et problem med å samle en god del væske i kroppen, spesielt i beina, spesielt under trening, væsken setter seg både inni muskulaturen og i bindevevet (ikke lymfødem). Dette gir meg mye stivhet og tidvis smerter i etterkant, og nå har jeg begynt å lure på om kompresjonstights kanskje kan hjelpe. Har dårlig råd, så det å kjøpe en slik er en stor utgift for meg, så vil gjerne høre erfaringer fra dere som bruker dem. Hvilken effekt føler dere kompresjonstights har, ev. ikke har? Anonymkode: e2bbd...a3d Skikkelige støttestrømper som er målt til deg har MYE større effekt enn kompresjonstights! Anonymkode: 2a4db...8c6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Skikkelige støttestrømper som er målt til deg har MYE større effekt enn kompresjonstights! Anonymkode: 2a4db...8c6 Har fått målt på apotek for flere år siden, men opplevde altså å få så store "valker" på lårene at jeg ikke kunne gå med dem ute, fordi bindevevet er såpass løst. Men er noe jeg kan vurdere å gå med hjemme. Deler av problemer er at det også setter seg fra midjen og ned, så rene kommpresjonsstrømper vil ikke hjelpe øvre del av lår, sete og nedre del av magen. Anonymkode: e2bbd...a3d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har fått målt på apotek for flere år siden, men opplevde altså å få så store "valker" på lårene at jeg ikke kunne gå med dem ute, fordi bindevevet er såpass løst. Men er noe jeg kan vurdere å gå med hjemme. Deler av problemer er at det også setter seg fra midjen og ned, så rene kommpresjonsstrømper vil ikke hjelpe øvre del av lår, sete og nedre del av magen. Anonymkode: e2bbd...a3d Kan du kanskje ha lipødem? Jeg har nemlig det, men har likevel ikke lymfødem. Største problemene der er fra hoftene og ned vanligvis, og gjerne armene også. Du kan knipe litt på armene for å se om du får noe som da ligner på cellulitter. Det kan være tegn på lipødem. Anonymkode: 377b8...024
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #14 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kan du kanskje ha lipødem? Jeg har nemlig det, men har likevel ikke lymfødem. Største problemene der er fra hoftene og ned vanligvis, og gjerne armene også. Du kan knipe litt på armene for å se om du får noe som da ligner på cellulitter. Det kan være tegn på lipødem. Anonymkode: 377b8...024 PS: Du trenger IKKE å se ut som bildene du får opp når du googler lipødem, for å faktisk ha det. De fleste bildene som kommer opp er ekstremtilfellene, lipødem grad 4 og 5. Anonymkode: 377b8...024
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #15 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): PS: Du trenger IKKE å se ut som bildene du får opp når du googler lipødem, for å faktisk ha det. De fleste bildene som kommer opp er ekstremtilfellene, lipødem grad 4 og 5. Anonymkode: 377b8...024 Takk for forslag. Har vært innom tanket noen ganger selv, men tror det egentlig ikke. Har jeg det er det i så fall liten grad. Merker at det ligger væske mellom fettcellene, i tillegg får jeg mye spreng i muskulaturen (påvist på MR at jeg har væske inni muskulaturen). Kan fysisk se forskjell før og etter trening, også i livet, selv om jeg ikke har drukket eller spist noe. Før trening kan jeg ha flat mage og ingen valk utenfor treningsbuksen, etterpå har jeg det. Altså, jeg er ikke så stor at det utseendemessig er noe problem for meg. Problemet er at jeg blir så ekstremt sliten når jeg hele tiden går med så mye væske i vevet og muskulaturen. Blir heller ikke tatt på alvor på dette av leger, siden jeg er normalvektig, ergo tror de det bare er oppspinn. Men når kroppen min mister vevsvæsken så er hele formen mye bedre, ikke spreng i alt fra midjen og ned. Har et annet problem som kan gi hormonendringer (ergo er ikke lipødem en helt fjern tanke), men også ødemer, men siden jeg ikke har "elefantføtter" (spesialistens ord), så hadde jeg visst ikke noe problem, selv om det tidvis er såpass at jeg sliter mye med å sove, pga. press i muskulaturen, selv etter lite aktivitet. Men har lite vondt ved trykk på fettvevet. Jeg har ikke tegn til lipødem på armer i hvert fall. Anonymkode: e2bbd...a3d
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #16 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Takk for forslag. Har vært innom tanket noen ganger selv, men tror det egentlig ikke. Har jeg det er det i så fall liten grad. Merker at det ligger væske mellom fettcellene, i tillegg får jeg mye spreng i muskulaturen (påvist på MR at jeg har væske inni muskulaturen). Kan fysisk se forskjell før og etter trening, også i livet, selv om jeg ikke har drukket eller spist noe. Før trening kan jeg ha flat mage og ingen valk utenfor treningsbuksen, etterpå har jeg det. Altså, jeg er ikke så stor at det utseendemessig er noe problem for meg. Problemet er at jeg blir så ekstremt sliten når jeg hele tiden går med så mye væske i vevet og muskulaturen. Blir heller ikke tatt på alvor på dette av leger, siden jeg er normalvektig, ergo tror de det bare er oppspinn. Men når kroppen min mister vevsvæsken så er hele formen mye bedre, ikke spreng i alt fra midjen og ned. Har et annet problem som kan gi hormonendringer (ergo er ikke lipødem en helt fjern tanke), men også ødemer, men siden jeg ikke har "elefantføtter" (spesialistens ord), så hadde jeg visst ikke noe problem, selv om det tidvis er såpass at jeg sliter mye med å sove, pga. press i muskulaturen, selv etter lite aktivitet. Men har lite vondt ved trykk på fettvevet. Jeg har ikke tegn til lipødem på armer i hvert fall. Anonymkode: e2bbd...a3d Ok, tenkte uansett at det var greit å nevne i tilfelle du ikke var klar over det Kjedelig for deg å ikke bli tatt alvorlig. Jeg var også borti noen «sånne» før jeg endelig møtte på riktige fagpersoner. I mitt tilfelle var det litt sånn at vedkommende først ikke hadde hørt om lipødem og dermed googlet og fastslo umiddelbart at det ikke var det fordi jeg så ikke sånn ut. Det tok 4 år før jeg fikk diagnose, da av en helt annen. Det er vanskelig å ikke ha en A4 «symptomkropp» og jeg forstår frustrasjonen din. Føler ofte det er litt sånn at om man ikke feiler noe helt åpenbart så er det sikkert ingenting. Kjedelig for oss som går rundt med smerter og andre utfordringer. Håper det ordner seg for deg og at du får orden på plagene dine Anonymkode: 377b8...024
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå