Gå til innhold

Kan man tenke på seg koronasymptom?

Anbefalte innlegg

Jeg er enn sånn som får alle gravidsymptom når jeg tenker på at jeg muligens kan vere gravi, klør i hodet når jeg får brev om lusekampansje på skolen osb. Nå har jeg hatt bittelitt vondt i halsen, og det har blitt verre. Nå hoster jeg og har såpass med symptom at jeg blir hjemme. (selv om jeg kjenner det mest i ørene) Med dårlig samvittighet fordi jeg tror det egentlig er bare innbilning. Men da jeg var på jobb og kjente jeg fikk vondt i halsen (bittelitt!!) hadde jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke gikk hjem, men så var jeg jo der allerede. Herremoses, all denne tenkinga gjør denne pandemien enda verre enn den er.... 

Når er dere hjemme, hva er grensa deres? 

Anonymkode: b1e74...7e4

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ofte litt vondt i halsen men går på jobb likevel. Kan ikke teste meg flere ganger i uken bare pga litt vondt i halsen. 

Anonymkode: 5e6ef...e92

Men viss det blir verre og du begynner å hoste også? Jeg er så redd for å smitte andre.. 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Men viss det blir verre og du begynner å hoste også? Jeg er så redd for å smitte andre.. 

Er du like redd for å smitte andre med influensa?

Anonymkode: c393c...08c

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er enn sånn som får alle gravidsymptom når jeg tenker på at jeg muligens kan vere gravi, klør i hodet når jeg får brev om lusekampansje på skolen osb. Nå har jeg hatt bittelitt vondt i halsen, og det har blitt verre. Nå hoster jeg og har såpass med symptom at jeg blir hjemme. (selv om jeg kjenner det mest i ørene) Med dårlig samvittighet fordi jeg tror det egentlig er bare innbilning. Men da jeg var på jobb og kjente jeg fikk vondt i halsen (bittelitt!!) hadde jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke gikk hjem, men så var jeg jo der allerede. Herremoses, all denne tenkinga gjør denne pandemien enda verre enn den er.... 

Når er dere hjemme, hva er grensa deres? 

Hvis du har så myesymptomer at du blir hjemme bør du teste deg.

Anonymkode: 3b13e...705

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hoste er som regel ikke et symptom på influensa. Jeg er ikke redd for å smitte andre med forkjølelse og pleier normalt sett å gå på jobb da, men jeg vil ikke smitte andre med verken influensa eller omgangssyke og holder meg i så fall hjemme. Det samme gjelder selvsagt covid-19. Er ikke det normalt da? Eller er du en av de tullingene som sleper deg på jobb med influensa eller spysyke for å vise hvor tøff du er og driter i om du smitter andre?

Anonymkode: 8f9b4...454

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg risikerer ikke at halve kommunen blir satt i karantene om jeg smitter alle rektorene (som var på møte med meg i dag) med influensa. Smitter jeg dem med covid derimot... 

Normalt hadde ikke grensen min for å vært hjemme der, men i disse tider så hadde jeg reist hjem og testet meg på veien. Min sjef vil vi skal teste oss for den minste ting, ta de dagene i karantene for å så komme tilbake. Vi har nå klart oss uten smitte, veldig lite sykefravær, men endel tester. Det har så store ringvirkninger om det bryter ut smitte hos oss, så sjefen har sagt at nå finnes det ingen grense, for hver minste ting er det en test og være hjemme til testen er negativ. 

Anonymkode: 0e973...6c8

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Normalt hadde ikke grensen min for å vært hjemme der, men i disse tider så hadde jeg reist hjem og testet meg på veien. Min sjef vil vi skal teste oss for den minste ting, ta de dagene i karantene for å så komme tilbake. Vi har nå klart oss uten smitte, veldig lite sykefravær, men endel tester. Det har så store ringvirkninger om det bryter ut smitte hos oss, så sjefen har sagt at nå finnes det ingen grense, for hver minste ting er det en test og være hjemme til testen er negativ. 

Anonymkode: 0e973...6c8

Nei, hadde ikke tenkt tanken engang på å vere hjemme om vi ikke hadde pandemi nå. Jeg syns det er vanskelig å balansere det der, det finnes ingen som kan vere vikar for meg på kort varsel. Men vi kan jo ta det meste på Teams, bare at jeg føler jeg ikke alltid når fram der. 

Jeg har veldig lav terskel fordi jeg er pålagt det. Som lærer har jeg ikke lov å gå på jobb med nyoppståtte symptomer. Det har ført til at jeg fire ganger dette skoleåret har holdt meg hjemme i tilfeller jeg aldri ville tenkt tanken en gang til vanlig. Derimot har jeg gått på jobb alle gangene med restsymptomer (etter negativ test selvfølgelig).

Anonymkode: 8f9b4...454

• Opprett ny...