Gå til innhold

Hvorfor gidder de å ta på sminke???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg viste min sønn på 18 år et bilde av en ung, pen jente som laget duckface på seg selv og spurte om han synes det er pent. Meningen var å få svar på om en ung mann faktisk synes duckface er tiltrekkende på noen måte (det var det ikke, kom det etter hvert fram), men han hengte seg i stedet opp i sminken og kom med et langt og oppgitt hjerresukk over hvorfor unge kvinner gidder å bruke sminke. I hvert fall så mye. "Det ser jo ikke ut!" var også et utsagn som kom. Jeg spurte om han ikke liker at kvinner pynter seg opp litt med sminke, og konklusjonen var krystallklar "Nei, dere er MYE finere uten! Men bitte litt går greit hvisman må, bare ikke sånn ... sparkel og edderkoppvipper, det er sykt ekkelt. Det er mye bedre med naturlige damer.". Jeg sitter nå og kjenner litt på at et sted på veien har jeg nå gjort noe rett under oppdragelsen og overføring av verdier.

Anonymkode: 3a08d...60d

Skrevet

Jeg tror, uten å pisse i bålet ditt at veldig veldig mange unge menn har den samme meningen. Mine tre nevøer er alle enige med din sønn. Pupper er finest naturlig. Ansikt og kropper er finest naturlig. De har alle tre nydelige flotte kjærester uten løsvipper og gakkgakk munn. Min mann liker meg best uten sminke også. Litt mascara kan han være enig gjør øynene mine mer tiltrekkende (øyenfargen kommer liksom bedre frem) ellers er naturlig finest i våre kretser. 

Anonymkode: 05098...c37

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg tror, uten å pisse i bålet ditt at veldig veldig mange unge menn har den samme meningen. Mine tre nevøer er alle enige med din sønn. Pupper er finest naturlig. Ansikt og kropper er finest naturlig. De har alle tre nydelige flotte kjærester uten løsvipper og gakkgakk munn. Min mann liker meg best uten sminke også. Litt mascara kan han være enig gjør øynene mine mer tiltrekkende (øyenfargen kommer liksom bedre frem) ellers er naturlig finest i våre kretser. 

Ja, jeg håper og tror at du har rett 😊 Altså at de fleste unge menn, eller alle menn, tenker slik.

HI

Anonymkode: 3a08d...60d

Skrevet

Jeg håper og tror trendene er i ferd med å snu, tilbake til det som er mer naturlig. Ikke noe galt i noe sminke, men så ekstremt som det har vært lenge nå, det er ikke sunt for de fleste.

Ser jo enkelte at de bloggerne som kun selger egen kropp og eget liv. Noen opererer hele kroppen for å "bli perfekt", andre opererer seg mindre, men velger usunt fokus på mat og kropp og velger så å bruke filter og vidvinkel i tillegg til mye sminke - for å fremstå som noe helt annet enn de faktisk er, som regel "plettfri" og slankere. Det er mye såkalt thinspo for tiden, med alt det innebærer, i en salig miks med mye sminke, filter, posering., operasjoner.

Veldig godt å høre om flere gutter og unge menn som foretrekker det naturlige :)

Anonymkode: 0a650...fda

Skrevet

Henger meg på resten her. Har en gutt på straks 18. Han liker også helt naturlige jenter. Ikke se med masse sminke og løsvipper. Men jeg tror trenden er i ferd med å snu. For når jeg ser på venninnene hans er det gjerne den naturlige looken det går i. 😊

Anonymkode: 820ec...905

Skrevet

Enig med deg, og min største frykt er at min datter en gang i fremtiden skal pumpe opp leppene og dra på med grusomme løsvipper 🙈🙈

Anonymkode: 4ced2...8ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Enig med deg, og min største frykt er at min datter en gang i fremtiden skal pumpe opp leppene og dra på med grusomme løsvipper 🙈🙈

Anonymkode: 4ced2...8ff

Løsvipper er egentlig harmløst da. Tatt i betraktning alt de KAN gjøre. Så jeg skal gjerne ta et par tenåringer med edderkopper på øynene så lenge de ikke tar sprøyter eller opererer. 
Stygt er det ja. Men husker selv at egen stil ikke var så fresh heller. Blå kajal og lipliner og leppestift. 🙄😂 Det gikk nå over. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men det er jo nettopp det - du skriver at de har "nydelige flotte kjærester". Ikke alle av oss er "nydelige og flotte". Mange er dessverre svært lite heldige med utseendet. Og da vil sminke kunne hjelpe en god del. Jeg føler meg som 1 på skala fra 1-10 uten sminke, og rundt 5-6 med. 

Anonymkode: 9ed8d...8e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg håper og tror trendene er i ferd med å snu, tilbake til det som er mer naturlig. Ikke noe galt i noe sminke, men så ekstremt som det har vært lenge nå, det er ikke sunt for de fleste.

Ser jo enkelte at de bloggerne som kun selger egen kropp og eget liv. Noen opererer hele kroppen for å "bli perfekt", andre opererer seg mindre, men velger usunt fokus på mat og kropp og velger så å bruke filter og vidvinkel i tillegg til mye sminke - for å fremstå som noe helt annet enn de faktisk er, som regel "plettfri" og slankere. Det er mye såkalt thinspo for tiden, med alt det innebærer, i en salig miks med mye sminke, filter, posering., operasjoner.

Veldig godt å høre om flere gutter og unge menn som foretrekker det naturlige :)

Anonymkode: 0a650...fda

Norge ligger fortsatt på topp i Skandinavia i antall brystoperasjoner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men det er jo nettopp det - du skriver at de har "nydelige flotte kjærester". Ikke alle av oss er "nydelige og flotte". Mange er dessverre svært lite heldige med utseendet. Og da vil sminke kunne hjelpe en god del. Jeg føler meg som 1 på skala fra 1-10 uten sminke, og rundt 5-6 med. 

Men du trenger ikke tonnevis slik hi beskriver. Jeg bruker ofte en BB krem for å jevne huden. Jeg ser godt forskjellen. Mannen legger knapt merke til det. Så når menn sier det ikke liker sminke så tenker de neppe på de som sminker seg smakfullt og diskré. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men du trenger ikke tonnevis slik hi beskriver. Jeg bruker ofte en BB krem for å jevne huden. Jeg ser godt forskjellen. Mannen legger knapt merke til det. Så når menn sier det ikke liker sminke så tenker de neppe på de som sminker seg smakfullt og diskré. 

Det holder dessverre ikke med krem for meg, alt for mange skavanker i fjeset. Men nei, jeg har ikke tonnevis med sminke slik HI beskriver. Det jeg ville frem til, at for noen av oss er sminken en nødvendighet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det holder dessverre ikke med krem for meg, alt for mange skavanker i fjeset. Men nei, jeg har ikke tonnevis med sminke slik HI beskriver. Det jeg ville frem til, at for noen av oss er sminken en nødvendighet. 

Og for mange menn er naturlig det samme som diskré. 😂😂😂 

Skrevet

Haha, mannen sa til meg (etter at en venninne med "full pakke" hadde vært på besøk) at han var så glad for at jeg ikke brukte sminke. Jeg bruker både litt bb for å jevne ut, rouge, mascara og litt kakao stort sett hver dag😂 Så jeg tror også at menn ikke legger merke til at man er sminket når man er sminket naturlig. 

Anonymkode: 543c9...8a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Haha, mannen sa til meg (etter at en venninne med "full pakke" hadde vært på besøk) at han var så glad for at jeg ikke brukte sminke. Jeg bruker både litt bb for å jevne ut, rouge, mascara og litt kakao stort sett hver dag😂 Så jeg tror også at menn ikke legger merke til at man er sminket når man er sminket naturlig. 

Kakao er lik kajal

Skrevet

Joda, det mener de helt sikkert også, sminke for noen er det som synes og ser sminket ut. Men sminke er også kun for å jevne hudtonen, gi litt glød om vinteren, marker brynene litt. Et par av mannfolkene i familien her spurt om jeg er syk, så er det bare at jeg ikke har sminket meg 😅 Jeg er veldig lys/blek, vinteren trengs det å freshe litt opp. 

Anonymkode: 6b23b...240

Skrevet

Unge jenter kan klare seg uten sminke. Det er når man er litt uti åra det går fra å ha lite forskjell til nødvendig 🧓

Anonymkode: f3cae...fba

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Unge jenter kan klare seg uten sminke. Det er når man er litt uti åra det går fra å ha lite forskjell til nødvendig 🧓

Anonymkode: f3cae...fba

Det er det forskjellig mening om. Jobber sammen med ei som nærmer seg 60, hun ser knallflott ut, bruker aldri sminke. 

Anonymkode: 12081...ce2

Skrevet

Mange sminker seg vel streng tatt ikke for å spjåke seg til for menn, men for å føle seg vel med seg selv. Det er en kjent sak at kvinner pynter seg mer for hverandre enn for menn. 
Jeg bruker ikke sminke, det trenger jeg ikke. Men om jeg skal sminke meg, vil det være for min egen del, ikke for å bli attraktiv for andre. Det trenger jeg heller ikke. 

Anonymkode: 9ae7a...ebd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...