Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #26 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det skjer jo noe i mikroovn som gjør vannet varmt, det er ikke det samme som å varme i en kjele el altså. Tror du har endel å lese deg opp på.... Anonymkode: 75f10...003 Nettopp. Fant jo infomasjonen på helsenorge sin hjemmeside. Anonymkode: 46c4c...4f6
Pobie Skrevet 23. april 2021 #27 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det skjer jo noe i mikroovn som gjør vannet varmt, det er ikke det samme som å varme i en kjele el altså. Tror du har endel å lese deg opp på.... Anonymkode: 75f10...003 Hvis mikroovnen ødela næringsstoffer på bare 20 sekunder kan det jo ikke være anbefalt å tilberede mat til voksne i den heller? Men det er jo ikke noe kjent problem med at mikroovner ødelegger næringsstoffer. Faktisk sies det at å lage mat i mikroovn bevarer næringsstoffene bedre enn f eks koking av mat. Altså helt grunnleggende logikk. Grunnen til at det ikke er anbefalt er som jeg sa at enkelt ikke bruker sunn fornuft og varmer for mye og sjekker ikke tempen før de gir melken til babyen. Dermed er det ikke noe problem å varme forsiktig til romtemperatur og sjekke tempen før man gir den til babyen.
Pobie Skrevet 23. april 2021 #28 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det har jo med strålingen å gjøre. Anonymkode: 46c4c...4f6 😆 Nei, det har det ikke. Mikroovner produserer ikke skadelig stråling. Hvis du faktisk tror det regner jeg med du ikke har mikroovn i det hele tatt, og aldri spiser mat som er tilberedt i mikroovn?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #29 Skrevet 23. april 2021 Pobie skrev (25 minutter siden): 😆 Nei, det har det ikke. Mikroovner produserer ikke skadelig stråling. Hvis du faktisk tror det regner jeg med du ikke har mikroovn i det hele tatt, og aldri spiser mat som er tilberedt i mikroovn? Strålingen gjør at næringsstoffene forsvinner jo,les deg opp før du driter ut! Anonymkode: 46c4c...4f6
Pobie Skrevet 23. april 2021 #30 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Strålingen gjør at næringsstoffene forsvinner jo,les deg opp før du driter ut! Anonymkode: 46c4c...4f6 Det er jo alle som er redde for mat varmet i mikro som driter seg ut. Det er slikt som hører hjemme på 90-tallet. Varme kan bryte ned næringsstoffer, men her er det snakk om varming i 20 sekunder til romtemperatur. Varming i mikro bryter ikke ned næringsstoffer noe mer enn annen varme gjør.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #31 Skrevet 23. april 2021 Pobie skrev (10 minutter siden): Det er jo alle som er redde for mat varmet i mikro som driter seg ut. Det er slikt som hører hjemme på 90-tallet. Varme kan bryte ned næringsstoffer, men her er det snakk om varming i 20 sekunder til romtemperatur. Varming i mikro bryter ikke ned næringsstoffer noe mer enn annen varme gjør. Hva er det du ikke skjønner?? Det står på helsenorge sin hjemmeside! Stoler tusen ganger med på hva som står der,enn hva du skriver her. Du virker ikke akkurat som en oppegående person heller når du mener at ting helsenorge skriver bare er tull! Du tror vel kanskje på at corona finnes heller du?? Anonymkode: 46c4c...4f6
Pobie Skrevet 23. april 2021 #32 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hva er det du ikke skjønner?? Det står på helsenorge sin hjemmeside! Stoler tusen ganger med på hva som står der,enn hva du skriver her. Du virker ikke akkurat som en oppegående person heller når du mener at ting helsenorge skriver bare er tull! Du tror vel kanskje på at corona finnes heller du?? Anonymkode: 46c4c...4f6 Kan du linke til den siden fra helse norge der det står at stråling er grunnen til at man ikke skal bruke mikroovn? For jeg finner ikke noe slikt der når jeg leser om morsmelkerstatning. På matportalen står det: "Ikke varm opp melka i mikrobølgeovn. Mikrobølger varmer ujevnt og kan forårsake varme punkt i morsmelkerstatningen som skålder munnen til barnet ditt." Altså ikke pga stråling og tap av næringsstoffer, men pga faren for at den blir for varm, som jeg allerede nevnte.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #33 Skrevet 24. april 2021 Pobie skrev (21 timer siden): Kan du linke til den siden fra helse norge der det står at stråling er grunnen til at man ikke skal bruke mikroovn? For jeg finner ikke noe slikt der når jeg leser om morsmelkerstatning. På matportalen står det: "Ikke varm opp melka i mikrobølgeovn. Mikrobølger varmer ujevnt og kan forårsake varme punkt i morsmelkerstatningen som skålder munnen til barnet ditt." Altså ikke pga stråling og tap av næringsstoffer, men pga faren for at den blir for varm, som jeg allerede nevnte. Er du så hjelpeløs at du ikke klarer å finne det selv,så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Anonymkode: 46c4c...4f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå