Gå til innhold

Var dere fornøyd med Baby brezza?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vurdert å kjøpe baby brezza,husker med skrekk og gru hvordan førstemann hylskreik etter mat og stresset med å flasken fort nok kald. Virker jo genialt med en maskin der melken er drikkeklar på få sekunder. Men etter ha lest om den så virker det som det er ekstremt mye rensejobb med maskinen. Var det verdt å kjøpe baby brezza likevel? Ellee ble det for mye styr?

Anonymkode: 46c4c...4f6

Fortsetter under...

Skrevet

Herregud det var en lifesaver🙌🏼
Tok den med inn på soverommet hver natt, og behøvde ikke reise meg opp for å gi baby mat engang. Synes ikke d var mye rensejobb, husker det bare som en fantastisk oppfinnelse. 

Skrevet

Du må jo koke opp vann hver dag å sette det til avkjøling,da er jo nesten hele jobben gjort uten maskinen da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Er dessverre frarådet https://www.tv2.no/a/11684654/

Anonymkode: a7e5f...9ec

Ja det har jeg fått med meg men er forsatt mange som bruker de likevel.

Skrevet
Bergen_by skrev (På 21.4.2021 den 12.54):

Du må jo koke opp vann hver dag å sette det til avkjøling,da er jo nesten hele jobben gjort uten maskinen da. 

NEI. LANGT ifra

Anonymkode: b11f0...afd

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.4.2021 den 12.07):

Har vurdert å kjøpe baby brezza,husker med skrekk og gru hvordan førstemann hylskreik etter mat og stresset med å flasken fort nok kald. Virker jo genialt med en maskin der melken er drikkeklar på få sekunder. Men etter ha lest om den så virker det som det er ekstremt mye rensejobb med maskinen. Var det verdt å kjøpe baby brezza likevel? Ellee ble det for mye styr?

Det er virkelig ikke mye jobb i forhold til hva du får igjen. Fantastisk maskin 

Anonymkode: b11f0...afd

Skrevet

Den skal taes ifra hverandre og rengjøres innenfra og ut hvertfall én gang om dagen. Det har også vært klager på at den ikke bruker riktig mengde pulver til mengde vann pga pulveret klumper seg. Jeg ville styrt unna. 

Men mme er jo drikkeklar på sekunder likevel? Her fyller jeg flaskene med kokende vann som så står og avkjøler seg til babyen er sulten. Da bare har jeg oppi pulver og flasken er klar på under 10 sekunder. 

Skrevet
Pobie skrev (4 minutter siden):

Den skal taes ifra hverandre og rengjøres innenfra og ut hvertfall én gang om dagen. Det har også vært klager på at den ikke bruker riktig mengde pulver til mengde vann pga pulveret klumper seg. Jeg ville styrt unna. 

Men mme er jo drikkeklar på sekunder likevel? Her fyller jeg flaskene med kokende vann som så står og avkjøler seg til babyen er sulten. Da bare har jeg oppi pulver og flasken er klar på under 10 sekunder. 

Jeg må nok bare få bedre rutiner på å koke vann lenge før han blir sulten så den er klar når han trenger den. Med førstemann så begynte jeg nok litt for sent med å koke opp vann,å med en utolmodig baby som skriker så føltes det som en evighet før den ble kjølt ned nok til å kunne drikkes.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg må nok bare få bedre rutiner på å koke vann lenge før han blir sulten så den er klar når han trenger den. Med førstemann så begynte jeg nok litt for sent med å koke opp vann,å med en utolmodig baby som skriker så føltes det som en evighet før den ble kjølt ned nok til å kunne drikkes.

Ja gjelder å være forberedt :) Jeg fyller flaskene etter jeg har vasket dem, så de er klare. 

Skrevet
Pobie skrev (8 timer siden):

Men da er jo ikke vannet 70 grader når pulveret tas i, det må det jo være.

Anonymkode: 75f10...003

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det mååå det ikke være. Den første baby brezza ga melken 40 grader å barn ble ikke syk eller døde av den grunn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det mååå det ikke være. Den første baby brezza ga melken 40 grader å barn ble ikke syk eller døde av den grunn.

Det er flaks, ikke vitenskap. Det står tydelig på at vannet skal over 70 grader. At du ikke skjønner dette sier jo litt om deg. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

På samme måte som at før spiste gravide spekemat, upasteuriserte oster, røykte osv, og det gikk jo også som regel bra! Bare kjipt å være den moren som ikke brydde seg om å følge dagens anbefaling og dessverre var uheldig å gi barnet farlige bakterier..

Anonymkode: a7e5f...9ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det må det ikke. Det er flere typer mme som spesifiserer at vannet ikke må være over 40 grader, og i enkelte land sier de offentlige retningslinjene at vannet skal være kokt og avkjølt til 40 grader før pulveret tilsettes. Dette pga de regner risikoen for å bryte ned næringsstoffer som høyere enn risikoen for cronobacter. 

Men hvis man vil følge den retningslinjen er det jo enkelt likevel, da lager man en hel mugge med mme om morgenen med vann som holder 70 grader, så settes den i kjøleskapet og man tømmer over i flasker etter behov. Flaskene kan da puttes i mikroen i 10-20 sekunder for å få dem romtemperert. Ferdig tilberedt mme holder seg i ett døgn i kjøleskap. 

Skrevet
Pobie skrev (26 minutter siden):

Nei, det må det ikke. Det er flere typer mme som spesifiserer at vannet ikke må være over 40 grader, og i enkelte land sier de offentlige retningslinjene at vannet skal være kokt og avkjølt til 40 grader før pulveret tilsettes. Dette pga de regner risikoen for å bryte ned næringsstoffer som høyere enn risikoen for cronobacter. 

Men hvis man vil følge den retningslinjen er det jo enkelt likevel, da lager man en hel mugge med mme om morgenen med vann som holder 70 grader, så settes den i kjøleskapet og man tømmer over i flasker etter behov. Flaskene kan da puttes i mikroen i 10-20 sekunder for å få dem romtemperert. Ferdig tilberedt mme holder seg i ett døgn i kjøleskap. 

Men nå er det jo ikke anbefalt å varme flasken opp i microen til babyer heller. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Men nå er det jo ikke anbefalt å varme flasken opp i microen til babyer heller. 

Nei, men det er pga folk som varmer opp for mye og ikke sjekker temperaturen. Det er lov å bruke sunn fornuft. 

Skrevet

Melken mister næringsstoffer om du varmer den i microen.

Skrevet
Pobie skrev (8 minutter siden):

Nei, men det er pga folk som varmer opp for mye og ikke sjekker temperaturen. Det er lov å bruke sunn fornuft. 

Tydeligvis har ikke folk sunn fornuft.......

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Melken mister næringsstoffer om du varmer den i microen.

Så man kan tilsette vann som holder 70 grader uten problemer, men å varme den til romtemp ødelegger næringsstoffene? Nei det stemmer jo selvfølgelig ikke. 

Skrevet
Pobie skrev (8 minutter siden):

Så man kan tilsette vann som holder 70 grader uten problemer, men å varme den til romtemp ødelegger næringsstoffene? Nei det stemmer jo selvfølgelig ikke. 

Neivel da lyger de vel helsenorge sin hjemmeside da,det er kjempe sannsynlig..

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Neivel da lyger de vel helsenorge sin hjemmeside da,det er kjempe sannsynlig..

Ja det stemmer jo ikke. Helt grunnleggende logisk tenkning tilsier jo at det ikke stemmer. 

Skrevet

Jepp var super fornøyd! Kokte vann på forhånd som ble avkjølt også hadde det i tanken, digg på natten tok det 10 sek. Herlig. Hadde den til og med på teltur 🤣 (må ha teltplass med strøm så klart).

Helt knall for oss:)

Anonymkode: 7bf3f...78b

Skrevet
Pobie skrev (18 minutter siden):

Ja det stemmer jo ikke. Helt grunnleggende logisk tenkning tilsier jo at det ikke stemmer. 

Det har jo med strålingen å gjøre.

Skrevet
Pobie skrev (23 minutter siden):

Det skjer jo noe i mikroovn som gjør vannet varmt, det er ikke det samme som å varme i en kjele el altså. Tror du har endel å lese deg opp på....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...