Gå til innhold

Sikkerhetsklarering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Absolutt. Trenger ikke være nære familie engang. Til og med svigerfamilie, eller søskens svigerfamilie kan ha innvirkning på sikkerhetsklareringen.

Anonymkode: 185aa...024

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er veldig mange år siden alle måtte i militæret altså. I dag har de ikke kapasitet til å ta imot en brøkdel av de som ønsker seg inn engang, så man blir avvist selv om man ønsker å inn. De som ikke har noe særlig lyst blir ikke kalt inn på sesjon engang...

Anonymkode: 91b90...189

Her vi bor må nesten alle i militæret, uansett. Jeg kjenner flere ungdommer som ble skikkelig skuffet over at de nå må ta hhv. et halvt og ett år borte fra studiene og begynne på universitetet senere enn de planla. Det er stor forskjell på områdene. 

Anonymkode: 8eb8e...bc4

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Her vi bor må nesten alle i militæret, uansett. Jeg kjenner flere ungdommer som ble skikkelig skuffet over at de nå må ta hhv. et halvt og ett år borte fra studiene og begynne på universitetet senere enn de planla. Det er stor forskjell på områdene. 

Nei, det er det ikke.

Anonymkode: 81000...e9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er det ikke.

Det er det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er det. 

Kjære vene. Spør Vernepliktsverket da. De har ikke merket ut områder der regelmessig flere må avtjene verneplikten, altså. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Kjære vene. Spør Vernepliktsverket da. De har ikke merket ut områder der regelmessig flere må avtjene verneplikten, altså. 

Enkelte er her inne kun for å kverulere og krangle. Anonym e9a er en av disse. Det hjelper ikke med hvor mye fakta du kommer med desverre, anonym e9a vet best uansett 🤷‍♀️

Anonymkode: 6aed7...8e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Enkelte er her inne kun for å kverulere og krangle. Anonym e9a er en av disse. Det hjelper ikke med hvor mye fakta du kommer med desverre, anonym e9a vet best uansett 🤷‍♀️

Unnskyld. Skulle ikke være e9a, men ...bc4. Unnskyld så mye for forvekslingen 🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Fakta er noe som er begrunnet. Hun kom ikke med noe link, men henviste meg til å ringe Vernepliktsverket. Vi har hatt flere foreldre i området som kranglet og kranglet med dem for at ungdommen skulle få lov til å studere slik de planla, men de ble ikke hørt. 

«Flinke jenter» tvinges inn i Forsvaret – VG

Nå starter Heimevernets førstegangstjeneste i Finnmark (forsvaretsforum.no) Og dette fra "vårt" område - de aller fleste ungdommer som bor her, blir innkalt. Enten de vil eller ikke. Sitat derfra: "Normalt tar vi ut en viss andel av ungdomskullet inn til sesjon. I Finnmark har vi nå valgt å ta inn alle ungdommene". Fortsatt jeg som juger og kverulerer, og den andre anonyme kommer med fakta? Hvilke fakta da?

Skrevet
13 hours ago, Anonym bruker said:

Kan foreldres kriminalitet (økonomisk) påvirke barnets sikkerhetsklarering til forsvaret? Det dreier seg om etterforskning av mulig svart arbeid i større skala. 

Anonymkode: 6e8f1...51a

ja dessverre

Anonymkode: e65de...afe

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Unnskyld. Skulle ikke være e9a, men ...bc4. Unnskyld så mye for forvekslingen 🙈

Hihi nå begynte jeg å lure!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hihi nå begynte jeg å lure!

Hihi hehe. Så kjempeartig :D 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Hihi hehe. Så kjempeartig :D 

Der bekreftet du bare utsagnet mitt 🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...