Gå til innhold

Dere som har ungdommer over 18 år boende hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye koster de sånn ca i mat og husholdning?

Anonymkode: 1924c...578

Skrevet

Det har jeg aldri regnet på. Deres utgifter går i sammen med resten av familiens? Jeg handler jo inn til alle, og tenker ikke på at han påfører oss utgifter. Han betaler alt av hud- og hårprodukter selv, men det er fordi han vil ha spesielle produkt. Klær kjøper han også som regel selv. 

Anonymkode: 6d8b8...27f

Skrevet

Har en 19 åring i hus, siste året på vgs nå. Koster meg egentlig bare 3000-4000 i mat, pluss treningsavgift og halvt månedskort. Han har deltidsjobb og betaler stort sett alt annet selv. Bil, forsikring, klær, mat ute og fornøyelser.

Helt innafor i budsjettet mitt. Får se om det merkes særlig når han drar i militæret.

Anonymkode: 2acda...0d5

Skrevet

Familie er familie. 

Anonymkode: 3847a...328

Skrevet

Han koster ikke så mye egentlig, og hvor mye han koster har jeg aldri regnet på.

Klart det går litt ekstra varmtvann til dusjing, litt strøm til klesvask osv, men det er bare en del av familiebudsjettet liksom.

Jeg handler inn mat til en familie på seks, og det er dyrt, vanskelig å si hvor stor del av budsjettet hver unge står for.

Han holder seg selv med klær, mobil, bil, bensin osv da. Han jobber ganske mye ved siden av skolen.

Anonymkode: e8654...40c

Skrevet

Tror jeg bør presisere litt😉

Jeg spør fordi ungdommen bor stort sett kun hos meg og ikke hos pappaen lenger. Det er derfor rimelig at pappaen er med på å «spleiser» litt og det er det vi skal prøve å bli enig om hva som er rettferdig fordeling. Regner vi ut fra satsene til nav kommer pappaen veldig dårlig ut så derfor lager vi vår egen avtale. 
så jeg har heller aldri regnet på dette før og er derfor jeg spør om noen vet hva det koster sånn ca😊

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dei må betale 2500 i mat og strøm. Og det koster dei virkelig, så tjener ingen ting på dei.

Anonymkode: f6603...ccc

Skrevet

500 i telefon

1500 parkering

1500 mat, shampoo og annet forbruk 

300 forsikring

Så nesten 4000 her.

Anonymkode: f5b34...aef

Skrevet

Har to over 18 som bor hjemme. Men tenker aldri over hva de koster. De betaler sine klær,mobil,og andre egne utgifter selv. 

Anonymkode: 62621...403

Skrevet

Skal han ikke få bidrag fra far?

Anonymkode: 44e4e...7fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Skal han ikke få bidrag fra far?

Anonymkode: 44e4e...7fb

Han kommer ikke til å kreve bidrag fra pappaen nei og det er jo jeg som har utgifter på mat, strøm osv så like greit at vi foreldre har en avtale oss imellom. Han kommer nok til å få litt av faren utenom og han går på privat videregående så vi deler likt på skolepenger. 
Så det jeg altså lurer på er hva som er «fornuftig» at far betaler til meg for de daglige utgiftene? 

Tidligere bodde han ca 50/50 men de par siste årene har han bodd mer og mer hos meg og nå er han hos faren kun en langhelg i ny og ne. Har ikke «krevd» noe bidrag før men han spiser godt så det merkes godt på matbudsjettet mitt. 
Både jeg og faren er alene men han tjener nok en del mer enn meg...  

HI

Skrevet
19 hours ago, Anonym bruker said:

det har jeg ikke regnet på,men han betaler 3000 til meg i mnd, som jeg sparer til han flytter ut, så lenge han bor hos meg får han alt,men han er ferdig på skolen i juni, så blir han 2 år lærling,og mens han er lærling skal han bo hjemme, så er planene hans og flytte hjemmefra

Anonymkode: 229c3...7e6

Skrevet

Min er stor (2 m), trener mye og har cøliaki, så her går det mye til mat, men akkurat hvor mye som bare er til ham er vanskelig å svare på. Vi har tre ungdommer/barn til og bruker vel rundt 16 000 kr i mnd på mat/husholdning, selv med middagsliste og ukesgandling. Jeg tipper han står for minst 3000 kr av dette. Så kommer busskort,  treningsstudio og mobilabonnement på totalt ca. 1200 kr mnd. Han har ikke jobb, umulig å få her vi bor, så han får fortsatt ukepenger av oss også. Så en ganske dyr 18-åring å ha i hus sånn sett, men han er jo barnet vårt og vi tenker ikke så mye på det.

Anonymkode: 3d0f5...651

Skrevet

Jeg ser virkelig ingen grunn til at du ikke bruker bidragskalkulatoren? 

Anonymkode: 4df15...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...