Gå til innhold

Hva gjør man når man finner ut at 15 åringen skal prøve bdsm??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp. Dette må du gripe fatt i. Voksne finnes for en grunn.  

Anonymkode: 116c3...c29

Fortsetter under...

Skrevet
On 4/20/2021 at 12:05 PM, Anonym bruker said:

Hei alle sammen :)

Først av alt så er jeg av den oppfatning av at ungdommens seksualitet er deres sak og at vi foreldre ikke skal legge oss så veldig opp i hva de gjør så fremt det ikke er skadelig da. Har også lest noen tråder her inne på at om man som forelder har sett eller hørt noe man ikke skulle høre så er det som oftest best å la det forbigå i stillhet som omsetning aldri har skjedd. 

Men her klarer jeg likevel ikke å la være å spørre, så dere får ha meg unnskyldt. 

Det har seg slik at jeg kom hjem i går og overhørte en samtale som min sønn på 15 hadde med en kompis (kjenner både han og foreldrene greit) om en overnatting de skal ha til helgen når foreldrene hans er bortreist. Noe som forsåvidt er greit nok det, men det som skal foregå er nok litt i det mer kinky slaget.

Det virker ut som de egentlig er litt inn i bdsm og at de skal teste dette ut i helgen. De skal ha besøk av en annen jente fra klassen deres også og min sønn skal visstnok være tjeneren/slaven deres. Det lille jeg hørte var at han skulle være avkledd hele helgen, så skulle han straffes med pisking eller dusj i kaldt vann om han ikke gjorde som de sa. Han spurte også om han fikk ha boxeren sin på noen gang, men kompisen sa at den skulle også av. Med andre ord så skal han være deres fange kledd helt naken hele helgen. 

Etter dette så smalt jeg litt med ytterdøren slik at han hørte at jeg var hjemme og da stoppen denne praten, syntes veldig synd på han om han hadde visst at jeg overhørte samtalen deres. Men han sa til kompisen at det var bra og at han fortjente det. Så er ikke i tvil på at han er helt med på det. Spørsmålet er jo om det er noe jeg bør la han gjøre. De han skal gjøre det med er jo noen vi kjenner godt, så er jo trygt i den forstand. Det er jo sunt å utforske seg selv, men dette er jo litt mer avansert.

Noen som har liknende erfaring?

Anonymkode: 881e7...c55

da hadde jeg funnet på noe, sånn at han ikke kunne dra ,uten at han visste at du vet

Anonymkode: 9423d...969

Skrevet

Jeg er ganskje liberal og godt inne i BDSM miljøet på flere plan, men dette er ikke greit tenker jeg. Det blir kanskje en ubehagelig prat, men jeg ville forklart han at selv om folk driver med dette skal det gjøres med folk man stoler på, folk man har et bånd til, og ikke venner og for morro, selv om det ser ganske tilfeldig og spontant ut er det ofte gode avtaler i bunn blant voksne mennesker over 18 som er myndige! Samt at det er greit å skaffe erfaringer fra andre før man stepper inn i slike roller f.eks. hos https://ungbdsm.no/ eller http://www.smil-norge.no/

Jeg kjenner til flere som er aktive i SMIL og det er fornuftige voksne som uten tvil ville frarådet dette slik du har overhørt det.

Anonymkode: a6680...872

Skrevet

Først og fremst :de er 15 år og under den sexuelle lavalderen! De er også følesmesig for unge til å drive med den typen sex, også hele settingen blir feil. Så dette blir NEI NEI på flere en en måte. 

Er selv veldig liberal, men akkurat dette hadde jeg ikke akseptert. 

Hadde helt klart tatt den praten uansett hvor flaut det blir for 15 åringen.

Anonymkode: 572cd...549

Skrevet

Bil bare påpeke til alle dere som snakker om seksuell lavalder at det ikke er forbudt for ungdom under 16 år å ha sex MED HVERANDRE. Lavalderen er der for å beskytte de under 16 mot sex med de over 16. det er likevel ikke forbudt om to (eller tre) 15-åringer har sex med hverandre.

Når det er sagt, jeg hadde også sagt nei til denne overnattingen.

Anonymkode: 4e5ba...318

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bil bare påpeke til alle dere som snakker om seksuell lavalder at det ikke er forbudt for ungdom under 16 år å ha sex MED HVERANDRE. Lavalderen er der for å beskytte de under 16 mot sex med de over 16. det er likevel ikke forbudt om to (eller tre) 15-åringer har sex med hverandre.

Når det er sagt, jeg hadde også sagt nei til denne overnattingen.

Anonymkode: 4e5ba...318

Vi er nok klar over det alle sammen. Det endrer absolutt ingenting i mine øyne. Det er en enorm forskjell på to femtenåringer som kliner og tar på hverandre og eventuelt ender med å ligge sammen, og på avanserte, seksuelle bdsm-rollespill. 

Litt på siden, så har jeg drevet mye med teater, og rollespill og det å spille en som er utstøtt/blir nedverdiget, er utrolig vanskelig. Jeg har sett godt voksne mennesker begynne å gråte av ganske enkle øvelser om status osv., selv om de jo godt vet at det bare er spill.

Man skal være i en utrolig trygg og moden relasjon for å kunne gjennomføre bdsm-rollespill som det beskrives her (og ja, jeg har erfaring med det også). 

Anonymkode: 5ba16...68f

Annonse

Skrevet

Vær ærlig med sønnen din, fortell hva du hørte. Ikke vær dømmende på noen måte, snakk med han om trygghet og sikkerhet rundt bdsm. Åpenhet er viktig, men ikke press han til å fortelle mer enn han vil. Forhåpentlig føler han seg da trygg nok på deg til at han kan snakke med deg om det. Vær nøye med å fortelle at det er HAN som setter grensene, ikke de som har tenkt å dominere han. Og fortell at hvis han trenger at du skal hente han hjem, så gjør du det, uten å spørre og grave, men at han kan snakke om det hvis han vil. 

Anonymkode: c567e...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...