Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Jeg har lenge hatt lyst å bruke skjerf på hodet/håret, slik som på bildene under. Jeg synes det et SÅ fint. Men det er jo ikke vanlig å gå kledd slik i Norge. Hva tenker dere når dere ser de bildene? Hva hadde dere tenkt om dere så meg (en helt vanlig norsk dame i 30-årene) med noe slikt på hodet? bildene er hentet fra Wrapunzel sin nettside (der de selger skjerf til ha på hodet): (Jeg tilhører ikke noen religion, om noen lurte på det. Synes bare det er veldig fint med slike skjerf. De som driver nettsiden er amerikanske jødiske kvinner, som bruker skjerfene av religiøse årsaker. Men de skriver selv på sidene at alle kan bruke skjerfene, enten man lider av hårtap pga. cellegift eller bare synes de er fine) Anonymkode: 80255...cbe
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 Sorry, men når jeg ser norske kvinner bruker slik skjerf er det første jeg tenker at hun har kreft, er til behandling og har mistet håret. Anonymkode: 7e7b4...497
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Nei, bare nei. Wannabe-muslim... Anonymkode: 3175a...45a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #4 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, bare nei. Wannabe-muslim... Anonymkode: 3175a...45a Atte hvaforno? Du vet at frem til begynnelsen av 60-tallet var det helt vanlig at norske kvinner brukte skaut? Hodeplagg har ikke nødvendigvis noe med religion å gjøre Anonymkode: 7e7b4...497
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #5 Skrevet 19. april 2021 Jeg ville tenkt du var muslim og dersom du gikk med dette noen steder i Oslo samtidig som du hadde et kort skjørt eller utringet topp ville du kunne ende opp med å få ropt skjellsord etter deg. Anonymkode: 2edae...20e
sug lut Skrevet 19. april 2021 #6 Skrevet 19. april 2021 De fleste vil tenke kreft eller muslim, men ingen av delene er jo noe å skamme seg over.
sug lut Skrevet 19. april 2021 #7 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Atte hvaforno? Du vet at frem til begynnelsen av 60-tallet var det helt vanlig at norske kvinner brukte skaut? Hodeplagg har ikke nødvendigvis noe med religion å gjøre Anonymkode: 7e7b4...497 Det er forskjell på disse som dekker alt hår og vanlige skaut. Stor forskjell.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #8 Skrevet 19. april 2021 sug lut skrev (1 minutt siden): De fleste vil tenke kreft eller muslim, men ingen av delene er jo noe å skamme seg over. Jo, å være norsk og muslim er definitivt noe å skamme seg over. Anonymkode: 3175a...45a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #9 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Atte hvaforno? Du vet at frem til begynnelsen av 60-tallet var det helt vanlig at norske kvinner brukte skaut? Hodeplagg har ikke nødvendigvis noe med religion å gjøre Anonymkode: 7e7b4...497 Spørsmålet til hi var hva man tenker når man ser slikt. Du har ikke fasiten på hva andre tenker, vil jeg tro? Jeg hadde også tenkt muslim, jøde eller kreftsyk. Men det er vel ikke viktig hva andre tenker, om man liker det selv? Anonymkode: 8d369...b31
sug lut Skrevet 19. april 2021 #10 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jo, å være norsk og muslim er definitivt noe å skamme seg over. Anonymkode: 3175a...45a Akkurat den diskusjonen gidder jeg ikke ha.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #11 Skrevet 19. april 2021 Jeg ville tenkt kreft, muslim, sikh e.l. om jeg møtte noen med slikt skjerf på hodet. Det er mange måter å bruke skaut/skjerf på som ikke roper "mistet håret" da... https://dress-no.techinfus.com/sharf/na-golovu/ Anonymkode: 8c73a...e3f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #12 Skrevet 19. april 2021 Jeg tenker bohemsk. Kult 😊 Anonymkode: dda60...c63
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #13 Skrevet 19. april 2021 Takk for alle tilbakemeldinger (bortsett fra den islamofobe). Jeg har jo ikke noen religiøs grunn til å dekke til håret, så jeg tenker at en del hår kommer til å dras ut foran den. Så da ser det forhåpentligvis ikke ut som om jeg har kreft 😅 Jeg bor ikke i Oslo. Her jeg bor er det noen få muslimer, men de er somaliere og etiopiere/eritreere og har en ganske annen stil enn det der. De går med fotside klær og svarte (eller Iallefall mørk farge) hijaber. De er forøvrig veldig hyggelige. Anonymkode: 80255...cbe
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #14 Skrevet 19. april 2021 sug lut skrev (23 minutter siden): Det er forskjell på disse som dekker alt hår og vanlige skaut. Stor forskjell. Denne norske kvinnen i gamle dager med skaut (se bildet) var mer tildekket og viste mindre hår enn den jødiske kvinnen på bildet over. Da jeg hverken er religiøs eller har kreft kan jeg jo vise håret med et slikt skjerf, og det har jeg også tenkt å gjøre Anonymkode: 80255...cbe
sug lut Skrevet 19. april 2021 #15 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Takk for alle tilbakemeldinger (bortsett fra den islamofobe). Jeg har jo ikke noen religiøs grunn til å dekke til håret, så jeg tenker at en del hår kommer til å dras ut foran den. Så da ser det forhåpentligvis ikke ut som om jeg har kreft 😅 Jeg bor ikke i Oslo. Her jeg bor er det noen få muslimer, men de er somaliere og etiopiere/eritreere og har en ganske annen stil enn det der. De går med fotside klær og svarte (eller Iallefall mørk farge) hijaber. De er forøvrig veldig hyggelige. Anonymkode: 80255...cbe Jeg tenker at det er veldig mye effekt av å kunne se litt hår. Det nuller mange av folks innvendinger, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #16 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg tenker bohemsk. Kult 😊 Anonymkode: dda60...c63 ❤️ Anonymkode: 80255...cbe
sug lut Skrevet 19. april 2021 #17 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Denne norske kvinnen i gamle dager med skaut (se bildet) var mer tildekket og viste mindre hår enn den jødiske kvinnen på bildet over. Da jeg hverken er religiøs eller har kreft kan jeg jo vise håret med et slikt skjerf, og det har jeg også tenkt å gjøre Anonymkode: 80255...cbe Det blir garantert fint. Og uansett kler du jo på deg for deg selv, ikke andre.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #18 Skrevet 19. april 2021 sug lut skrev (2 minutter siden): Det blir garantert fint. Og uansett kler du jo på deg for deg selv, ikke andre. Takk ❤️☺️ Anonymkode: 80255...cbe
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #19 Skrevet 19. april 2021 Hvis ingenting hår synes, ville jeg tenkt kreft. Hvis noe hår synes og du har skjerfet slik som damene ovenfor, ville jeg tenkt jødisk. Hvis noe hår synes og du har skjerfet også foran halsen, ville jeg tenkt muslimsk. I noen tilfeller, beroende på stilen forøvrig, kunne jeg tenkt gammeldagse verdier ala ekskona til farmen-Andreas (han som mener det er kvinnens jobb å passe barn og hus). Anonymkode: 3751d...908
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #20 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvis ingenting hår synes, ville jeg tenkt kreft. Hvis noe hår synes og du har skjerfet slik som damene ovenfor, ville jeg tenkt jødisk. Hvis noe hår synes og du har skjerfet også foran halsen, ville jeg tenkt muslimsk. I noen tilfeller, beroende på stilen forøvrig, kunne jeg tenkt gammeldagse verdier ala ekskona til farmen-Andreas (han som mener det er kvinnens jobb å passe barn og hus). Anonymkode: 3751d...908 Akkurat ekskona til Andreas er vel ekskone mye fordi hun ikke lenger ser slik ut? Hun har gått ned mange titalls kilo i vekt og siste bildet jeg så av henne gikk hun i en trang dongeri, ganske ettersittende topp og hadde slett ikke noe på hodet Hun så rett og slett ikke ut som en kone fra gamle dager lenger.... Anonymkode: 8c73a...e3f
Himmel og hav Skrevet 19. april 2021 #22 Skrevet 19. april 2021 Om klesstilen ellers passa, så ville jeg tenkt bohem, kunstner, alternativ et eller annet. Om du gikk i vanlig olabukse og t-skjorte, så ville jeg tenkt kreft eller noe religiøst.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #23 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har lenge hatt lyst å bruke skjerf på hodet/håret, slik som på bildene under. Jeg synes det et SÅ fint. Men det er jo ikke vanlig å gå kledd slik i Norge. Hva tenker dere når dere ser de bildene? Hva hadde dere tenkt om dere så meg (en helt vanlig norsk dame i 30-årene) med noe slikt på hodet? bildene er hentet fra Wrapunzel sin nettside (der de selger skjerf til ha på hodet): (Jeg tilhører ikke noen religion, om noen lurte på det. Synes bare det er veldig fint med slike skjerf. De som driver nettsiden er amerikanske jødiske kvinner, som bruker skjerfene av religiøse årsaker. Men de skriver selv på sidene at alle kan bruke skjerfene, enten man lider av hårtap pga. cellegift eller bare synes de er fine) Anonymkode: 80255...cbe Jeg hadde tenkt at du hadde kreft eller konvertert til islam. Anonymkode: 3072c...88e
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #24 Skrevet 19. april 2021 Gjør det om du føler for det. Jeg tenker at du må kanskje regne med at noen antar at det er av religiøse grunner og noen kan tro det er grunnet kreft. Anonymkode: 3ee86...694
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #25 Skrevet 19. april 2021 Syns det er kult, litt alternativ «steinerskole» stil, bor på småbruk osv... men du må gjerne ha en stil ellers som passer til det da, litt bohemklær. Anonymkode: cf67d...7b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå