Gå til innhold

Skal du ta koronavaksine når du får mulighet til det?  

35 stemmer

1. 1. Skal du ta koronavaksine når du får mulighet til det?

• Ja
      22
    • Nei
      7
    • Har allerede blitt vaksinert
      6

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja, virkelig. Skjønner at de som bor i gokk har et annet forhold til det. Men i Oslo (og andre områder som har vært rammet over tid), begynner vi å bli villige til å sette hva som helst for å komme ut av dette fengselet. Og når man ser på alt det som kommer av forskning på senskader, er jeg heller ikke særlig lysten på selve sykdommen. Hvis man bor et sted der sjansen for å bli smittet er liten (og ikke har noe ønske om å reise noe annet sted i verden), ville jeg kanskje tenkt at det ikke var nødvendig på en stund ennå. Her hvor sjansen for smitte med påfølgende langtidsplaner er stor, drømmer jeg om et stikk i armen. Dessverre for ung til å prioriteres. 

Anonymkode: 4833a...912

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Injisere kroppen med en eksperimentell «vaksine» mot en sykdom som jeg høyst sannsynlig ikke vil merke engang? Selvsagt ikke. 

Anonymkode: e1751...49e

Du får trolig tett oppfølging fra helsevesenet allerede...

Anonymkode: e2d3b...312

Annonse

20 hours ago, Anonym bruker said:

Ser det er forskjellige meninger her inne, så er litt nysgjerrig på hvordan det fordeler seg blant folk her inne.

Anonymkode: f5848...bf3

100% ja, allerede fått 1 dose :) Pfizer

Anonymkode: 581aa...6ee

Ja, jeg vil vaksineres så fort jeg får tilbud om det.

Jeg ser på det å ta vaksinen, som en del av dugnaden. Et visst antall mennesker må vaksineres for at landet og verden, sakte men sikkert kan åpnes igjen.

Anonymkode: 8b46f...806

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

FB_IMG_1618057078131.jpg

Anonymkode: 75c58...a8a

Veldig rar sammenligning. Kopper er det eneste viruset menneskeheten noen gang har blitt kvitt. Kopper hadde dødelighet på 30 prosent, og de som overlevde ble ofte blinde og helt vansiret av skjemmende arr. Man kan da virkelig ikke sammenligne kopper og korona som har dødelighet på rundt 0,12 prosent. Vi har plenty av andre virus som årlig tar mange liv, særlig blant eldre og syke, men som vi verken vaksinerer mot eller anser det som nødvendig å eliminere. 

Lungebetennelse dreper en million barn i året (Glemte kriser 2016) | Leger Uten Grenser

Lungebetennelse tar enormt mange barneliv hvert år. Men fordi det skjer i den tredje verden, er det ingen som bryr seg. 

Anonymkode: 9f59f...9bf

Du glemte "Vet ikke enda" som et alternativ, Hi.

Foreløpig ser jeg det an. I hvert fall inntil man på forhånd kan få vite hvilken vaksine man kan få. Å få vite det først når man får stikket er ikke bra nok, etter min mening, selv om jeg forstår hvorfor de har valgt å gjøre det slik.

Jeg har aspekter jeg må ta hensyn til med min helse, så jeg vil vite på forhånd hvilken vaksine jeg ev. tilbys, og så blir det tatt en beslutning da.

Anonymkode: fcb5d...8bc

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du glemte "Vet ikke enda" som et alternativ, Hi.

Jeg vet det, så det når jeg hadde postet det, da var det for seint. Det er i "vet ikke enda" gruppen jeg er i selv og.

Hi

Anonymkode: f5848...bf3

Anonym bruker skrev (På 18.4.2021 den 19.47):

FB_IMG_1618057078131.jpg

Anonymkode: 75c58...a8a

Vet du, det er her er bare absurd å bruke som sammenligning. 

Kopper smitter på en annen måte enn covid, den har ett annet r-tall, det vellykkede vaksinasjonsprogrammet innebar alt fra tvangsvaksinering av urbefolkning til å smitte små barn med kukopper og sende de land og strand. 

Covid blir endemisk, det er bred enighet blant forskere. Som forøvrig også gjelder ALLE andre virus og pandemier vi har hatt til nå, med unntak av kopper. Selv de det er utviklet vaksine mot. Til og med svartedauen eksisterer fremdeles. 

Anonymkode: 6a1ea...a15

• Opprett ny...