Gå til innhold

Lurer på om det ville vært nyttig med en «jeg kan vente» liste. Angående vaksinen.

Anbefalte innlegg

Bare en tanke som slo meg. Gjelder både meg selv og andre jeg jobber med/kjenner. Jeg sitter foran en pc hele dagen, det er derfor uproblematisk å vente noen uker ekstra med en vaksine. Kan fint holde avstand på jobb og fritid. Så er det mye fokus på yrkesgrupper som ikke har den muligheten. F eks lærere og ansatte i barnehage. 

Akkurat nå er vi en veldig stor gjeng i denne gruppen som ble noe utsatt. Noen trenger mer enn andre for å stå trygt i hverdagen. Kunne det vært prioritert etter behov i denne gruppen ved at vi som kan vente registrere det? Eller er det like enkelt å bare svare nei, sett meg til slutt, den dagen de ringer 🤔

Anonymkode: c59ae...631

Fortsetter under...

Det er jo bare å takke nei når tilbudet kommer. Her i kommunen fungerer det i hvert fall sånn at når du får tilbud på sms så skal du registrere deg og hake av for ja eller nei. Om du tenker at du kan vente, så kan du hake av for nei, og så endre det siden. 

Anonymkode: 859eb...f4b

Jeg tenker også en ja takk - senere mulighet skulle vært. Jeg vil nok komme foran en del kollegaer pga alder, men på samme tid så er de fra utlandet og har ikke sett familie siden det startet. Jeg er lite sosial, ikke noe særlig glad i å reise, og har sånn sett ingen hast med å ta den, men vil jo ta den litt senere istedenfor.

Anonymkode: 50e44...0bc

Her jeg bor, ser det ikke ut som om noen blir kontaktet av kommune eller fastlege, så da kunne man bare latt være å registrere seg enda.

Anonymkode: 22890...8c8

• Opprett ny...