Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #76 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Og det er nettopp derfor jeg foretrekker å være eksklusiv tidlig. Jeg gidder ikke kjedelig sex i lengden. Har for øvrig aldri testet meg, og heller aldri vært syk. Men så har jeg ikke ligget med så mange heller. Anonymkode: cccff...c4a Det holder å ligge med en. Dessuten er det alltid anbefalt å teste seg før man går inn i ett nytt forhold. Så har du aldri testet deg vil jeg si du er utrolig uansvarlig. Anonymkode: 6021a...25c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #77 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det holder å ligge med en. Dessuten er det alltid anbefalt å teste seg før man går inn i ett nytt forhold. Så har du aldri testet deg vil jeg si du er utrolig uansvarlig. Anonymkode: 6021a...25c Det får så være. Kjenner ingen som tester seg for alt før ny partner hver gang. Ei bekjent fikk nei fra fastlegen fordi de anså det unødvendig når hun ikke har vært i kontakt med en bekreftet smittet eller hadde symptomer på noe, de har nok å gjøre fra før. Tenk hvor lange køene hadde vært hvis alle gikk og testet seg hele tiden? Det er for øvrig like uansvarlig å ikke teste seg jevnlig når man er i et forhold, når over 50 prosent av alle i forhold er utro. Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #78 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det får så være. Kjenner ingen som tester seg for alt før ny partner hver gang. Ei bekjent fikk nei fra fastlegen fordi de anså det unødvendig når hun ikke har vært i kontakt med en bekreftet smittet eller hadde symptomer på noe, de har nok å gjøre fra før. Tenk hvor lange køene hadde vært hvis alle gikk og testet seg hele tiden? Det er for øvrig like uansvarlig å ikke teste seg jevnlig når man er i et forhold, når over 50 prosent av alle i forhold er utro. Anonymkode: cccff...c4a Seriøst? En lege som nektet å teste for kjønnssykdommer hos en person som har hatt ubeskyttet sex? Dette høres bare helt usannsynlig ut. Så denne får du meg ikke til å tro. Og å påstå at over 50 % er utro vil jeg gjerne at du dokumenterer. Og til sist så anbefaler alle helsemyndigheter hyppig testing og testing ved hvert partnerbytte. Noe de fleste er flinke til. Så ingen fare for lange køer. Anonymkode: 6021a...25c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #79 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Og å påstå at over 50 % er utro vil jeg gjerne at du dokumenterer. Anonymkode: 6021a...25c 4 av 5 er utro https://www.nrk.no/viten/4-av-5-er-utro-1.6214916 Anonymkode: dd3e2...834
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #80 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): 4 av 5 er utro https://www.nrk.no/viten/4-av-5-er-utro-1.6214916 Anonymkode: dd3e2...834 Nå vil ikke jeg legge så stor lit til en studie som baserer seg på data hentet inn fra 145stk 23 årige studenter og 270stk med snittalder på 27 år. Anonymkode: 6021a...25c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #81 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Seriøst? En lege som nektet å teste for kjønnssykdommer hos en person som har hatt ubeskyttet sex? Dette høres bare helt usannsynlig ut. Så denne får du meg ikke til å tro. Og å påstå at over 50 % er utro vil jeg gjerne at du dokumenterer. Og til sist så anbefaler alle helsemyndigheter hyppig testing og testing ved hvert partnerbytte. Noe de fleste er flinke til. Så ingen fare for lange køer. Anonymkode: 6021a...25c Utroskap er vanlig (dagbladet.no) Og ingen fare for lange køer? Sist måtte jeg vente to uker på å få legetime for et problem som egentlig var ganske akutt. Man får ikke tatt en prøve bare fordi man vil, det er legen som bestemmer. Hva med dem som flyr på byen hele tiden, altså unge folk? Har sex i fylla med x antall mennesker? Skal de beslaglegge helsevesenets ressurser og teste seg flere ganger i uken? Da blir det jo ikke tid til noe annet enn å teste folk for STD. Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #82 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Utroskap er vanlig (dagbladet.no) Og ingen fare for lange køer? Sist måtte jeg vente to uker på å få legetime for et problem som egentlig var ganske akutt. Man får ikke tatt en prøve bare fordi man vil, det er legen som bestemmer. Hva med dem som flyr på byen hele tiden, altså unge folk? Har sex i fylla med x antall mennesker? Skal de beslaglegge helsevesenets ressurser og teste seg flere ganger i uken? Da blir det jo ikke tid til noe annet enn å teste folk for STD. Anonymkode: cccff...c4a Så akutt kan ikke det ha vært iom at alle legekontor har satt av ett vist antall akutt timer. Hadde jeg kommet ti legen og bedt om GU og test, hvorpå legen hadde nektet så hadde jeg klaget inn. Legen har ikke lov å nekte dette. Dessuten så er både test og medisiner gratis for klamydia og gonore. Dette noe som kan testes for på gitte klinikker rundt i landet, på helsestasjon for ungdom og hos fastlege. Her har jeg lagt ved en link hvor du kan lese deg opp litt på hva helsevesenet mener om akkurat dette. https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/nasjonal-kompetansetjeneste-for-seksuelt-overforte-infeksjoner/det-du-trenger-a-vite-om-testing-for-seksuelt-overforbare-infeksjoner Anonymkode: 6021a...25c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #83 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Så akutt kan ikke det ha vært iom at alle legekontor har satt av ett vist antall akutt timer. Hadde jeg kommet ti legen og bedt om GU og test, hvorpå legen hadde nektet så hadde jeg klaget inn. Legen har ikke lov å nekte dette. Dessuten så er både test og medisiner gratis for klamydia og gonore. Dette noe som kan testes for på gitte klinikker rundt i landet, på helsestasjon for ungdom og hos fastlege. Her har jeg lagt ved en link hvor du kan lese deg opp litt på hva helsevesenet mener om akkurat dette. https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/nasjonal-kompetansetjeneste-for-seksuelt-overforte-infeksjoner/det-du-trenger-a-vite-om-testing-for-seksuelt-overforbare-infeksjoner Anonymkode: 6021a...25c Man får ikke testet seg på helsestasjon for ungdom når man er over 40. Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #84 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Man får ikke testet seg på helsestasjon for ungdom når man er over 40. Anonymkode: cccff...c4a Nei, men da booker man time hos fastlege, gynekolog eller en klinikk hvis det finnes i området. Og er man i tillegg over 40 så burde dette ikke ha vært en diskusjon en gang. Da tester man når man bytter partner. Anonymkode: 6021a...25c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #85 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Nei, men da booker man time hos fastlege, gynekolog eller en klinikk hvis det finnes i området. Og er man i tillegg over 40 så burde dette ikke ha vært en diskusjon en gang. Da tester man når man bytter partner. Anonymkode: 6021a...25c Kun fastlege som finnes her jeg bor, og de tar ikke prøve bare fordi man vil ta prøve. Det må være en grunn til det. Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #86 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kun fastlege som finnes her jeg bor, og de tar ikke prøve bare fordi man vil ta prøve. Det må være en grunn til det. Anonymkode: cccff...c4a Det har ikke fastlegen lov til å nekte når det gjelder testing for kjønnssykdommer. Så enkelt er det. Anonymkode: 6021a...25c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #87 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det har ikke fastlegen lov til å nekte når det gjelder testing for kjønnssykdommer. Så enkelt er det. Anonymkode: 6021a...25c Og en grunn er fordi du har hatt ubeskyttet sex. Anonymkode: 6021a...25c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #88 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og en grunn er fordi du har hatt ubeskyttet sex. Anonymkode: 6021a...25c Så jeg skal altså gå til fastlegen og be ham om å teste meg for alle STD fordi jeg har hatt ubeskyttet sex med samboer i 5 år? Jeg tror at fastlegen min vil få seg en god lættis da. Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #89 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så jeg skal altså gå til fastlegen og be ham om å teste meg for alle STD fordi jeg har hatt ubeskyttet sex med samboer i 5 år? Jeg tror at fastlegen min vil få seg en god lættis da. Anonymkode: cccff...c4a Gjør du deg dum med vilje nå? Testen skulle du ha tatt når du byttet partner for fem år siden. Har du etter det hatt ubeskyttet sex med en annen så tester du deg. Mistenker du at mannen din har vært utro og kan ha smittet deg, tester du deg. Ryker forholdet du nå er i og du skal gå inn i nytt forhold så tester du og ny partner dere. Som sagt, test deg ved hvert partnerbytte og hvis du har hatt ubeskyttet sex med noe som ikke er partneren din. Så enkelt er det. Legen kan IKKE nekte deg å få tatt en test. Eneste du gjør er å ringer fastlegen, bestiller GU og ber om testing for div kjønnssykdommer. Han kan ikke kreve å vite årsak i det hele tatt. Får du positiv test tilbake så er du forpliktet til å varsle de som potensielt kan være smittet. For din del, så gjelder det alle dine seksuellpartnere siden du aldri har testet deg tidligere. Du kan gå lenge uten symptomer. Anonymkode: 6021a...25c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #90 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Gjør du deg dum med vilje nå? Testen skulle du ha tatt når du byttet partner for fem år siden. Har du etter det hatt ubeskyttet sex med en annen så tester du deg. Mistenker du at mannen din har vært utro og kan ha smittet deg, tester du deg. Ryker forholdet du nå er i og du skal gå inn i nytt forhold så tester du og ny partner dere. Som sagt, test deg ved hvert partnerbytte og hvis du har hatt ubeskyttet sex med noe som ikke er partneren din. Så enkelt er det. Legen kan IKKE nekte deg å få tatt en test. Eneste du gjør er å ringer fastlegen, bestiller GU og ber om testing for div kjønnssykdommer. Han kan ikke kreve å vite årsak i det hele tatt. Får du positiv test tilbake så er du forpliktet til å varsle de som potensielt kan være smittet. For din del, så gjelder det alle dine seksuellpartnere siden du aldri har testet deg tidligere. Du kan gå lenge uten symptomer. Anonymkode: 6021a...25c Alle fire partnere jeg har hatt i løpet av livet altså? Det skal godt gjøres å gå i 22 år uten symptomer, altså Og i mellomtiden har jeg hatt x antall svangerskap der man blir testet i huet og ræva for alt. Skulle jeg altså ha testet meg ekstra, i tilfellet eksen var utro? Jeg ble altså sist testet for alt da jeg gikk gravid for 8 år siden. Etter det hadde jeg ingen nye partnere før jeg traff samboeren min. Hvorfor i huleste måtte jeg ha testet meg enda en gang før jeg begynte med ham, fortell meg gjerne det Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #91 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Alle fire partnere jeg har hatt i løpet av livet altså? Det skal godt gjøres å gå i 22 år uten symptomer, altså Og i mellomtiden har jeg hatt x antall svangerskap der man blir testet i huet og ræva for alt. Skulle jeg altså ha testet meg ekstra, i tilfellet eksen var utro? Jeg ble altså sist testet for alt da jeg gikk gravid for 8 år siden. Etter det hadde jeg ingen nye partnere før jeg traff samboeren min. Hvorfor i huleste måtte jeg ha testet meg enda en gang før jeg begynte med ham, fortell meg gjerne det Anonymkode: cccff...c4a Det er jo her man kan se fordelen med sex-listene menn lager. Da husker de alle og kan kontakte alle. Endelig ble erobringsboken godt for noe! Anonymkode: bfe96...9cd
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #92 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo her man kan se fordelen med sex-listene menn lager. Da husker de alle og kan kontakte alle. Endelig ble erobringsboken godt for noe! Anonymkode: bfe96...9cd Du leste ikke min første setning? At jeg har hatt fire (4) partnere i løpet av livet? Samboer med tre av dem? Eller gikk det deg hus forbi? Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #93 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du leste ikke min første setning? At jeg har hatt fire (4) partnere i løpet av livet? Samboer med tre av dem? Eller gikk det deg hus forbi? Anonymkode: cccff...c4a Jeg er ikke hun du diskuterer med. Jeg er på din side her😁 Anonymkode: bfe96...9cd
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #94 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke hun du diskuterer med. Jeg er på din side her😁 Anonymkode: bfe96...9cd OK Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #95 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Alle fire partnere jeg har hatt i løpet av livet altså? Det skal godt gjøres å gå i 22 år uten symptomer, altså Og i mellomtiden har jeg hatt x antall svangerskap der man blir testet i huet og ræva for alt. Skulle jeg altså ha testet meg ekstra, i tilfellet eksen var utro? Jeg ble altså sist testet for alt da jeg gikk gravid for 8 år siden. Etter det hadde jeg ingen nye partnere før jeg traff samboeren min. Hvorfor i huleste måtte jeg ha testet meg enda en gang før jeg begynte med ham, fortell meg gjerne det Anonymkode: cccff...c4a Du sa du ikke var testet du. Og i følge dine egne utsagn så er over 50 % av alle utro. Med den hypotesen så vil det si at med størst sannsynlighet så er mannen din utro hvis du ikke er utro selv. Årsaken til at man tester ved bytte av partner er fordi man ikke vet hva forhenværende partner har gjort. Og for å kunne vise den personen man er på vei inn i nytt forhold med at man er frisk. På samme viset som at man krever det av ny partner. Dette er det som heter å ta ansvar og å ta vare på egen helse. Noe jeg håper inderlig du lærer barna dine også. Anonymkode: 6021a...25c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #96 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du sa du ikke var testet du. Og i følge dine egne utsagn så er over 50 % av alle utro. Med den hypotesen så vil det si at med størst sannsynlighet så er mannen din utro hvis du ikke er utro selv. Årsaken til at man tester ved bytte av partner er fordi man ikke vet hva forhenværende partner har gjort. Og for å kunne vise den personen man er på vei inn i nytt forhold med at man er frisk. På samme viset som at man krever det av ny partner. Dette er det som heter å ta ansvar og å ta vare på egen helse. Noe jeg håper inderlig du lærer barna dine også. Anonymkode: 6021a...25c Jeg har ikke hatt sex med eksen etter siste barnet var født. Så hvordan jeg skulle ha blitt smittet av noen i mellomtiden, er for meg en gåte. Og nei, jeg sa at jeg aldri har blitt testet spesielt for disse sykdommene. Og det er jo sant. Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #97 Skrevet 20. april 2021 He is not that in to you. Jeg "dater" en mann nå, gjort det i halvannen mnd. Han er ikke interessert i et forhold, det har han vært tydelig på, men han liker å henge med meg og finne på ting og spise god mat, se film og ja, ha sex. Nå jobber han ganske mye og jeg har barn annhver uke, han har barn 2 uker og fri 2 uker, men han ringer meg _alltid_ minst en gang om dagen. Og en gang er lite. En vanlig dag så skravler vi på tlf minst 2-3 timer totalt. Og han vil ikke ha et forhold engang! Om han din ikke har behov for meldinger eller samtaler mellom datene så ville jeg rett og slett funnet en annen! Anonymkode: 16b52...8d4
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #98 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det får så være. Kjenner ingen som tester seg for alt før ny partner hver gang. Ei bekjent fikk nei fra fastlegen fordi de anså det unødvendig når hun ikke har vært i kontakt med en bekreftet smittet eller hadde symptomer på noe, de har nok å gjøre fra før. Tenk hvor lange køene hadde vært hvis alle gikk og testet seg hele tiden? Det er for øvrig like uansvarlig å ikke teste seg jevnlig når man er i et forhold, når over 50 prosent av alle i forhold er utro. Anonymkode: cccff...c4a Nå er det ikke legen som tester så de får det ikke travelt Anonymkode: e5983...0fe
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #99 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg har ikke hatt sex med eksen etter siste barnet var født. Så hvordan jeg skulle ha blitt smittet av noen i mellomtiden, er for meg en gåte. Og nei, jeg sa at jeg aldri har blitt testet spesielt for disse sykdommene. Og det er jo sant. Anonymkode: cccff...c4a Helsemyndighetene har kommet med sine retningslinjer og anbefalinger. Hva du personlig velger å gjøre er meg helt irrelevant. Men, jeg har etterhvert innsett at enten er du bare ute etter å kverulere eller så er du bare veldig enkelt utrustet. Så jeg gir herved opp og trekker meg ut. Anonymkode: 6021a...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå