Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #26 Skrevet 18. april 2021 Hva med å date en om gangen ? Anonymkode: f6b09...8f1
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #27 Skrevet 18. april 2021 Jeg er litt delt, på den ene siden høres han ikke særlig interessert ut, på den andre siden kan det jo være at han bare ikke orker all den småskrivingen? Jeg orker heller ikke det, jeg synes det er hyggelig med noen meldinger frem til et møte, men meldinger bare for meldingens skyld, sånn som noen menn gjør, har jeg verken tid eller interesse for. Jeg datet en mann jeg virkelig likte, men jeg kjølnet ganske fort, nettopp fordi han hele tiden skulle skrive: "Har du hatt en fin dag", "Hvordan har din helg vært" osv. HELE tiden, i tillegg til masse helt meningsløse meldinger som: "Jeg ville bare sende deg en liten sol 🌞" (akkurat den fikk meg til å lure på om han var fjorten år mentalt). Dette var en mann jeg virkelig likte, fysisk og intellektuelt, men det ble bare altfor mye. Jeg har jobb og unger, jeg er ikke interessert i å sitte med nesa i telefonen hele tiden. Avtaler vi på onsdag at vi skal møtes lørdag, har ikke jeg behov for annet enn kanskje en "gleder meg til å se deg i morgen" fredag, det er mer enn nok. Men hadde du egentlig satt pris på mer kontakt? Dere er jo veldig tidlig i prosessen, tenker jeg... Det kan jo hende at han virkelig er interessert, men bare minner om meg når det gjelder meldinger? Anonymkode: 01f3d...33f
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #28 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det er jeg helt uenig i. På steder som tinder treffer man mange man har mye til felles med. For å velge ut en av disse må man date flere samtidig, og man blir ikke godt nok kjent på første eller andre date. Ikke tredje heller. Og ikke fjerde. Etterhvert blir noen av de mindre interessante, og så ekskluderes det av seg selv ned til en over tid. Det handler jo om å finne den beste av flere bra. Jeg har datet opp til flere samtidig. Og jeg har datet bare en. Men jeg har ikke snakket daglig med noen av dem. Jeg er ikke avhengig av daglig kontakt. Anonymkode: bfe96...9cd Har du det så himla travelt med å finne noen at du må multidate? Problemet i dag er at valgene er så mange. Hva med å fokusere på en av gangen og bli kjent i stede for å sammenligne og veie opp mot de tre andre man dater. Jeg har svært liten tro på den måten å finne partnere fordi det er en jakt på det perfekte. Og det finnes ikke. Men for å snu på det, om du dater fire stykker samtidig er trolig ingen av de den rette, eller så er DU er en sånn som aldri vil finne den rette. Kravene er for høye og du er ment for en evig runddans der både du og de du dater er noe som skal tilfredsstille der og da. Anonymkode: f1519...764
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #29 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Har du det så himla travelt med å finne noen at du må multidate? Problemet i dag er at valgene er så mange. Hva med å fokusere på en av gangen og bli kjent i stede for å sammenligne og veie opp mot de tre andre man dater. Jeg har svært liten tro på den måten å finne partnere fordi det er en jakt på det perfekte. Og det finnes ikke. Men for å snu på det, om du dater fire stykker samtidig er trolig ingen av de den rette, eller så er DU er en sånn som aldri vil finne den rette. Kravene er for høye og du er ment for en evig runddans der både du og de du dater er noe som skal tilfredsstille der og da. Anonymkode: f1519...764 Det handler da ikke om å stille krav eller forvente det "perfekte" (aner ikke hva det er, forøvrig), men om det er en kontakt tilstede, om man er på bølgelengde? Om han ler av det samme, har glimt i øyet, at man føler seg sett? Det har ingenting med høyde, yrke, status e.l. å gjøre for meg, det handler om at han SER meg, smiler, flørter, har noe å komme med. Det burde ikke være så vanskelig, men de fleste jeg dater prater utelukkende om seg selv, de er ikke interessert i å bli kjent, de vil ha et publikum. Og da er det kjedelig å ha investert flere uker i å skrive med én som viser seg å være en selvsentrert dust, så ja, jeg skriver med flere og møter flere. Man har ikke SÅ mye fritid når man har barna 80 %, som i mitt tilfelle. Anonymkode: 01f3d...33f
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #30 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det handler da ikke om å stille krav eller forvente det "perfekte" (aner ikke hva det er, forøvrig), men om det er en kontakt tilstede, om man er på bølgelengde? Om han ler av det samme, har glimt i øyet, at man føler seg sett? Det har ingenting med høyde, yrke, status e.l. å gjøre for meg, det handler om at han SER meg, smiler, flørter, har noe å komme med. Det burde ikke være så vanskelig, men de fleste jeg dater prater utelukkende om seg selv, de er ikke interessert i å bli kjent, de vil ha et publikum. Og da er det kjedelig å ha investert flere uker i å skrive med én som viser seg å være en selvsentrert dust, så ja, jeg skriver med flere og møter flere. Man har ikke SÅ mye fritid når man har barna 80 %, som i mitt tilfelle. Anonymkode: 01f3d...33f Og hvorfor har du det så travelt? Anonymkode: f1519...764
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #31 Skrevet 18. april 2021 Hvis du har lyst til at dere skal være eksklusive nå, bør du si fra. Hvis han er uenig, bør dere avslutte. Anonymkode: 1f807...440
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #32 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Og hvorfor har du det så travelt? Anonymkode: f1519...764 Har jeg det så travelt, altså? Jeg ble skilt for fire år siden og har ikke hatt en kjæreste ennå, siden det har vært viktig for meg å gi barna ro og tid til å venne seg til en ny situasjon. Har også villet gi meg selv tid til å slikke sårene etter skilsmissen, få orden på følelsene mine og finne ro i meg selv. Nå har det gått flere år, jeg savner en kjæreste og vil gjerne finne en. Jeg skriver med to-tre stykker og prøver å avtale møter ganske fort, siden det i mine øyne er vanskelig å bli kjent på nett. Synes egentlig ikke det er å ha det travelt. Jeg skylder da ikke menn på Tinder jeg knapt har møtt og langt mindre kysset/hatt sex med noen form for trofasthet? Det får komme med tiden. Jeg kan ikke bruker uker og måneder på å skrive med en enkelt mann av gangen, jeg vil gjerne treffe noen og vet at det krever litt innsats. Anonymkode: 01f3d...33f
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #33 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du det så himla travelt med å finne noen at du må multidate? Problemet i dag er at valgene er så mange. Hva med å fokusere på en av gangen og bli kjent i stede for å sammenligne og veie opp mot de tre andre man dater. Jeg har svært liten tro på den måten å finne partnere fordi det er en jakt på det perfekte. Og det finnes ikke. Men for å snu på det, om du dater fire stykker samtidig er trolig ingen av de den rette, eller så er DU er en sånn som aldri vil finne den rette. Kravene er for høye og du er ment for en evig runddans der både du og de du dater er noe som skal tilfredsstille der og da. Anonymkode: f1519...764 Jeg har det ikke travelt. Jeg har vært singel i flere år. Dater litt her og der, men har ikke funnet en som passer for meg enda. Anonymkode: bfe96...9cd
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #34 Skrevet 18. april 2021 Når menn sier, "jeg er ikke ute etter et forhold", så er uttalen i, "med deg", stum. Når menn vil ha et forhold med en så er de veldig klare og tydelige på det. Jeg vet jeg er litt dobbelt på det med synspunkt, men jeg dater flere og har sex med andre menn mens jeg dater. Men jeg mener menn må la være å date andre og ha sex med andre hvis de er interessert i et forhold med meg. Men det er fordi menn er de som har styring på om det skal bli forhold eller ikke. Det er mannen som bestemmer det. Hvis han dater andre eller har sex med andre mens han dater så er han ikke interessert i forhold. Anonymkode: dd3e2...834
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #35 Skrevet 18. april 2021 Jeg hadde ikke daten noen som hadde sex med andre. Hva andre gjør legger jeg meg ikke opp i. Anonymkode: 38e31...5f7
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #36 Skrevet 18. april 2021 On 4/17/2021 at 12:59 PM, Anonym bruker said: Har datet en mann i halvannen mnd. Traff hverandre på Tinder. Skal snart på date nr 5. Blir litt begrenset hvor mye vi får sett hverandre siden jeg har barna 70%. Vi har hatt sex en gang, men har ingen særlig kommunikasjon mellom datene, mest fordi han ikke har noe behov for det, det har han vært tydelig på. Men når vi er sammen er det tydelig at han liker meg godt. Men når kan man forvente at daten ikke treffer fler? Og kan jeg si at vi dater, etter fire dater og planlegger fler? Han har sagt han liker meg og vil se hvordan dette går videre. Anonymkode: 778ff...5f3 tenker at det kan man ikke forvente Anonymkode: c6ead...e36
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #37 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (På 17.4.2021 den 14.39): Det høres ikke ut som han er noe særlig forelsket, da ville du fått en melding hver kveld.... Anonymkode: 7c932...759 Helt klart. Er mann selv. Anonymkode: 79ac6...f59
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #38 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Når menn sier, "jeg er ikke ute etter et forhold", så er uttalen i, "med deg", stum. Når menn vil ha et forhold med en så er de veldig klare og tydelige på det. Jeg vet jeg er litt dobbelt på det med synspunkt, men jeg dater flere og har sex med andre menn mens jeg dater. Men jeg mener menn må la være å date andre og ha sex med andre hvis de er interessert i et forhold med meg. Men det er fordi menn er de som har styring på om det skal bli forhold eller ikke. Det er mannen som bestemmer det. Hvis han dater andre eller har sex med andre mens han dater så er han ikke interessert i forhold. Anonymkode: dd3e2...834 Så du vil ha muligheten med å ha sex med andre mens du dater - men du forventer at en mann ikke gjør det samme som deg. Hvorfor stiller du høyere krav til en mann enn av deg selv? De mennene som ikke ønsker å date flere, som ikke ønsker å ha sex med andre når han dater ei han liker, det er også menn som vil velge deg bort når de finner ut at du velger å ha sex med andre mens du liksom innleder et forhold til ham... Se litt på den siste setningen din og ta den til deg selv. Hvis du dater andre eller har sex med andre mens du dater en mann, da er du ikke interessert i forhold... Hvorfor skal en mann tro du er interessert i et forhold med ham når du har sex og dater andre, hvis du mener en mann ikke er interessert i forhold om han gjør det samme? Og nei, det er ikke snakk om "kontroll". Hvis man møter en hvor følelsene er gjensidig, da er man sammen om å bestemme om det blir et forhold eller ikke. Hvis bare den ene bestemmer det, da er forskjellene for store til at det vil vare uansett. Anonymkode: 22f41...34c
Iiiiik Skrevet 19. april 2021 #39 Skrevet 19. april 2021 Jeg er glad jeg er gift kjenner jeg. Ikke strålende lykkelig gift hele tiden, men helt klart tilfreds. Jeg ville nok forventet at en mann var interessert nok til å bli kjent med meg eksklusivt. Ikke fordi jeg er det store kuppet, men fordi dating er sårbart for alle, og at alle forbehold blir ødeleggende. Ser det på de av mine venner som bruker Tinder og lignende, at dating blir som shopping - de snakker med én, treffer en annen, har sex med en tredje - hele tiden med tanken om at det kanskje finnes en bedre et annet sted. Det finnes kanskje en bedre et annet sted, men det kan også veldig godt hende at en av dem man allerede treffer er et bra menneske. Å ikke tørre å risikere noe, blir fort å grave sin egen grav. Hvis begge sitter på gjerdet og vurderer den andre med kritisk blikk, da holder det nok ikke så ofte. Mener selvfølgelig ikke at man skal kaste seg inn i noe, og tro man skal gifte seg etter tre måneder, men tror altså ikke at forhold vokser ut av sammenligning med to-tre-fire andre.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #40 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (På 17.4.2021 den 22.48): Det er jeg helt uenig i. På steder som tinder treffer man mange man har mye til felles med. For å velge ut en av disse må man date flere samtidig, og man blir ikke godt nok kjent på første eller andre date. Ikke tredje heller. Og ikke fjerde. Etterhvert blir noen av de mindre interessante, og så ekskluderes det av seg selv ned til en over tid. Det handler jo om å finne den beste av flere bra. Jeg har datet opp til flere samtidig. Og jeg har datet bare en. Men jeg har ikke snakket daglig med noen av dem. Jeg er ikke avhengig av daglig kontakt. Anonymkode: bfe96...9cd Har du hatt sex med samtlige da? Jeg er av den mening at når man først går til det steget å ha sex med en man dater, så slutter man å date andre. Man kan da virkelig ikke ha sex med masse folk parallelt. Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #41 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Så du vil ha muligheten med å ha sex med andre mens du dater - men du forventer at en mann ikke gjør det samme som deg. Hvorfor stiller du høyere krav til en mann enn av deg selv? De mennene som ikke ønsker å date flere, som ikke ønsker å ha sex med andre når han dater ei han liker, det er også menn som vil velge deg bort når de finner ut at du velger å ha sex med andre mens du liksom innleder et forhold til ham... Se litt på den siste setningen din og ta den til deg selv. Hvis du dater andre eller har sex med andre mens du dater en mann, da er du ikke interessert i forhold... Hvorfor skal en mann tro du er interessert i et forhold med ham når du har sex og dater andre, hvis du mener en mann ikke er interessert i forhold om han gjør det samme? Og nei, det er ikke snakk om "kontroll". Hvis man møter en hvor følelsene er gjensidig, da er man sammen om å bestemme om det blir et forhold eller ikke. Hvis bare den ene bestemmer det, da er forskjellene for store til at det vil vare uansett. Anonymkode: 22f41...34c Men dette er jo vanlig blant menn. De forventer at daten deres er dydig og ikke ligger med flere enn 1-2 i løpet av hele livet, mens de selv har seg med alt de kommer over. Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #42 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du hatt sex med samtlige da? Jeg er av den mening at når man først går til det steget å ha sex med en man dater, så slutter man å date andre. Man kan da virkelig ikke ha sex med masse folk parallelt. Anonymkode: cccff...c4a Jeg har ikke sex med noen. Men om man vil, så kan man da virkelig ha sex med så mange man vil parallellt. Anonymkode: bfe96...9cd
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #43 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke sex med noen. Men om man vil, så kan man da virkelig ha sex med så mange man vil parallellt. Anonymkode: bfe96...9cd Uten å fortelle dem om hverandre? Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #44 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Uten å fortelle dem om hverandre? Anonymkode: cccff...c4a Må de vite alt da? Anonymkode: bfe96...9cd
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #45 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Må de vite alt da? Anonymkode: bfe96...9cd Jeg ville i hvert fall ønsket å vite om en jeg dater og har sex med, har sex med mange andre. Både med tanke på smitte og med tanke på hvor seriøs han er. En mann som har sex parallelt med flere damer er jo ikke seriøs med noen av dem. Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #46 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Jeg ville i hvert fall ønsket å vite om en jeg dater og har sex med, har sex med mange andre. Både med tanke på smitte og med tanke på hvor seriøs han er. En mann som har sex parallelt med flere damer er jo ikke seriøs med noen av dem. Anonymkode: cccff...c4a Og jeg er ikke så nøye på det. Jeg har, som sagt, ikke sex med noen av dem, så det hadde ikke hatt noe å si. Jeg er jo ikke seriøs i begynnelsen uansett. Det går i hvert fall 3 mnd før man er i nærheten av seriøs Anonymkode: bfe96...9cd
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #47 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Og jeg er ikke så nøye på det. Jeg har, som sagt, ikke sex med noen av dem, så det hadde ikke hatt noe å si. Jeg er jo ikke seriøs i begynnelsen uansett. Det går i hvert fall 3 mnd før man er i nærheten av seriøs Anonymkode: bfe96...9cd Men det er jo det som er problemet - selv om du ikke er så nøye på det, kan du ikke forvente at menn du dater er likedan. Kanskje en mann som du velger å være seriøs med etter tre måneder ikke ønsker å være sammen med en dame som har hatt sex med ham i tre måneder samtidig som hun lå med mange andre. Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #48 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Men det er jo det som er problemet - selv om du ikke er så nøye på det, kan du ikke forvente at menn du dater er likedan. Kanskje en mann som du velger å være seriøs med etter tre måneder ikke ønsker å være sammen med en dame som har hatt sex med ham i tre måneder samtidig som hun lå med mange andre. Anonymkode: cccff...c4a Jeg har ikke sex men noen. Kanskje han jeg velger å være seriøs med velger å være seriøs med meg også. Og da trenger han ikke vite at han var en av fler Anonymkode: bfe96...9cd
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #49 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Jeg har ikke sex men noen. Kanskje han jeg velger å være seriøs med velger å være seriøs med meg også. Og da trenger han ikke vite at han var en av fler Anonymkode: bfe96...9cd Så forholdet skal bygges på løgn... Hvis han da oppdager at du har holdt på med flere samtidig nå han mente at han var seriøs med deg/forelsket, hvordan tror du forholdet vil bli da? Hvorfor lyve og skjule ting for en man ønsker å etablere et forhold med? Anonymkode: cccff...c4a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #50 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Så forholdet skal bygges på løgn... Hvis han da oppdager at du har holdt på med flere samtidig nå han mente at han var seriøs med deg/forelsket, hvordan tror du forholdet vil bli da? Hvorfor lyve og skjule ting for en man ønsker å etablere et forhold med? Anonymkode: cccff...c4a Det er menn som har kontrollen. Så lenge han ikke har satt en ring på min finger så er jeg heller ikke bundet til noen. Anonymkode: dd3e2...834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå