Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Har datet en mann i halvannen mnd. Traff hverandre på Tinder. Skal snart på date nr 5. Blir litt begrenset hvor mye vi får sett hverandre siden jeg har barna 70%. Vi har hatt sex en gang, men har ingen særlig kommunikasjon mellom datene, mest fordi han ikke har noe behov for det, det har han vært tydelig på. Men når vi er sammen er det tydelig at han liker meg godt. Men når kan man forvente at daten ikke treffer fler? Og kan jeg si at vi dater, etter fire dater og planlegger fler? Han har sagt han liker meg og vil se hvordan dette går videre. Anonymkode: 778ff...5f3
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Når dere blir enige om å ikke date fler. Han vet jo ikke magisk når ditt ønske om det er og omvendt Anonymkode: bfe96...9cd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Har datet en mann i halvannen mnd. Traff hverandre på Tinder. Skal snart på date nr 5. Blir litt begrenset hvor mye vi får sett hverandre siden jeg har barna 70%. Vi har hatt sex en gang, men har ingen særlig kommunikasjon mellom datene, mest fordi han ikke har noe behov for det, det har han vært tydelig på. Men når vi er sammen er det tydelig at han liker meg godt. Men når kan man forvente at daten ikke treffer fler? Og kan jeg si at vi dater, etter fire dater og planlegger fler? Han har sagt han liker meg og vil se hvordan dette går videre. Anonymkode: 778ff...5f3 Han vil ikke snakke med deg utenom dater?? Han er jo ikke interessert i noe annet enn sex. Har sikkert mange andre også. Anonymkode: e5983...0fe
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Han vil ikke snakke med deg utenom dater?? Han er jo ikke interessert i noe annet enn sex. Har sikkert mange andre også. Anonymkode: e5983...0fe Vi sender meldinger kanskje hver tredje dag, men vi er begge enige om at vi har ikke behov for meldinger til hverandre gjennom hele dagen. Det har vi snakket om Anonymkode: 778ff...5f3
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Vi sender meldinger kanskje hver tredje dag, men vi er begge enige om at vi har ikke behov for meldinger til hverandre gjennom hele dagen. Det har vi snakket om Anonymkode: 778ff...5f3 Du sa at han har vært tydelig på at han ikke ønsker kontakt utenom dater. Det er jo tydelig at han ikke er interessert. Anonymkode: e5983...0fe
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi sender meldinger kanskje hver tredje dag, men vi er begge enige om at vi har ikke behov for meldinger til hverandre gjennom hele dagen. Det har vi snakket om Anonymkode: 778ff...5f3 Han er ikke interessert i et forhold med deg. Anonymkode: 15674...6e6
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 Når man blir forelsket. Det høres ikke ut som han er noe særlig forelsket, da ville du fått en melding hver kveld.... Anonymkode: 7c932...759
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 Jeg må dessverre si meg enig med de andre. Denne mannen høres ikke ut som om han er interessert nok i forhold med deg, og i hvert fall ikke forelsket i deg. Min erfaring med slike menn er at de liker deg, de ser at du er en som har de kvalitetene han ønsker seg - men at forelskelsen uteblir. Etter fem dater og fremdeles nesten ingen kontakt mellom hvert møte, det hadde jeg tolket som ikke nok interesse. Det finnes sikkert unntak - men da tror jeg kommunikasjonen må være veldig god. I første innlegget får jeg inntrykk av at det er han som har vært tydeligst på hvordan han vil ha det, og at du har sagt deg enig (mest av praktiske grunner, får jeg inntrykk av). Er han fremdeles på Tinder? Vet du sikkert at han er singel? Anonymkode: 22f41...34c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 Hvis dere møttes på Tinder er han nok fortsatt på Tinder og kan ligge rundt med alle han vil. Der er det fri tilgang til noen som potensielt er bedre, også vil man ha noen bedre enn det igjen, og bedre enn det igjen. Og sånn blir folk avhengi av oppmerksomhet, spenning og «likes»» eller hva man nå får på sånne sider. Høres ut som denne karen holder alle muligheter åpne, men at han gjerne ligger litt rundt mens han leter. Og leter. Og leter. Anonymkode: e01e9...d95
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 En tidligere nabo og venn ble skilt for 2 år siden etter 18 år med eksen. Han har de siste året hatt seg med sikkert 100 damer han har møtt på nett. Går på restaurant, tar inn på hotell og et par av de har han også hatt med hjem. Er ikke ekslusiv med noen av dem men møter flere av de flere ganger. Skjønner ikke at han orker, 2-barns far midt i 40-årene. Ønsker ikke noe veldig forpliktende eller ny fast partner. Hvor tydelig han kommuniserer dette til damene aner jeg ikke... Anonymkode: 7baae...70a
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 Jeg er såpass firkanta at jeg mener man er eksklusiv om man fortsetter på date to. Så får jeg kanskje være gammeldags men om første date gjør at du vil treffes igjen så treffer man ikke flere. Anonymkode: f1519...764
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg er såpass firkanta at jeg mener man er eksklusiv om man fortsetter på date to. Så får jeg kanskje være gammeldags men om første date gjør at du vil treffes igjen så treffer man ikke flere. Anonymkode: f1519...764 Jeg har svart tidligere i tråden, men jeg er egentlig helt enig med deg. Hvis temaet ikke kommer opp på første date tar jeg det selv opp på andre. Fortsetter mannen da å møte andre takker jeg for meg. Jeg avklarer det ofte på første date eller før andre. Helt greit om noen ønsker å date mange samtidig, men da er det ikke mann for meg. Anonymkode: 22f41...34c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg er såpass firkanta at jeg mener man er eksklusiv om man fortsetter på date to. Så får jeg kanskje være gammeldags men om første date gjør at du vil treffes igjen så treffer man ikke flere. Anonymkode: f1519...764 Ikke uenig i det personlig men virker ikke som det er sånn det fungerer i 2021. Det viktige er vel å være ærlig på hva man ønsker, både i forkant og underveis. Vet man at man kun ønsket uforpliktig sex og moro får man si det tidlig. Er man på utkikk etter noe permanent må det være lov å uttrykke det tidlig også. Anonymkode: 7baae...70a
Banderas Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 Tror du kan være rimelig trygg på at han møter andre.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Har datet en mann i halvannen mnd. Traff hverandre på Tinder. Skal snart på date nr 5. Blir litt begrenset hvor mye vi får sett hverandre siden jeg har barna 70%. Vi har hatt sex en gang, men har ingen særlig kommunikasjon mellom datene, mest fordi han ikke har noe behov for det, det har han vært tydelig på. Men når vi er sammen er det tydelig at han liker meg godt. Men når kan man forvente at daten ikke treffer fler? Og kan jeg si at vi dater, etter fire dater og planlegger fler? Han har sagt han liker meg og vil se hvordan dette går videre. Anonymkode: 778ff...5f3 Jeg hadde ikke orket å kaste bort tid på en som var så lite interessert. Hvis han ikke gidder kommunisere mellom dater er han vel ikke interessert i særlig mer enn en og annen date og litt sex? Eller så vet du jo hva du kan forvente av kommunikasjon om det blir noe mer. Anonymkode: f2306...186
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #16 Skrevet 17. april 2021 Stikk så fort du kan. Dette kunne fint vært en jeg datet for noen år siden, samme mønsteret. Anonymkode: 3f8ca...597
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg er såpass firkanta at jeg mener man er eksklusiv om man fortsetter på date to. Så får jeg kanskje være gammeldags men om første date gjør at du vil treffes igjen så treffer man ikke flere. Anonymkode: f1519...764 Det er jeg helt uenig i. På steder som tinder treffer man mange man har mye til felles med. For å velge ut en av disse må man date flere samtidig, og man blir ikke godt nok kjent på første eller andre date. Ikke tredje heller. Og ikke fjerde. Etterhvert blir noen av de mindre interessante, og så ekskluderes det av seg selv ned til en over tid. Det handler jo om å finne den beste av flere bra. Jeg har datet opp til flere samtidig. Og jeg har datet bare en. Men jeg har ikke snakket daglig med noen av dem. Jeg er ikke avhengig av daglig kontakt. Anonymkode: bfe96...9cd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #18 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er jeg helt uenig i. På steder som tinder treffer man mange man har mye til felles med. For å velge ut en av disse må man date flere samtidig, og man blir ikke godt nok kjent på første eller andre date. Ikke tredje heller. Og ikke fjerde. Etterhvert blir noen av de mindre interessante, og så ekskluderes det av seg selv ned til en over tid. Det handler jo om å finne den beste av flere bra. Jeg har datet opp til flere samtidig. Og jeg har datet bare en. Men jeg har ikke snakket daglig med noen av dem. Jeg er ikke avhengig av daglig kontakt. Anonymkode: bfe96...9cd Det er jo greit nok det, men da bør man snakke sammen med de man dater at man dater flere samtidig. Så får de som ikke vil ha den typen dating mulighet til å trekke seg. Anonymkode: 22f41...34c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #19 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jo greit nok det, men da bør man snakke sammen med de man dater at man dater flere samtidig. Så får de som ikke vil ha den typen dating mulighet til å trekke seg. Anonymkode: 22f41...34c Hvorfor er det viktig? De aller fleste dater flere samtidig. Anonymkode: bfe96...9cd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #20 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor er det viktig? De aller fleste dater flere samtidig. Anonymkode: bfe96...9cd Det har noe med å være åpen og ærlig, også om forventninger, og det å respektere hverandre å gjøre. Min erfaring med de som multidater er at de aldri slår seg til ro, de går alltid videre, og videre, og videre. Som en sa "hadde aldri trodd jeg skulle få sjanse på ei så flott dame som deg, så da må jeg sjekke om jeg kan få enda bedre". Han var i det minste ærlig Så kom han tilbake et år etterpå og fortalte at han ikke hadde funnet noen bedre og ville ha en ny sjanse. Fikk ikke det. Hørte av andre at han fremdeles holdt på på samme måten et par år etter det igjen, han hadde også et forhold som han også fortsatte å date andre i, uten at dama visste det. Mange som er blitt skadet av multidating, spesielt på sentrale østlandet og andre store steder. Det er uforpliktende, mange synes det er en grei måte å få sex på. "Markedet" blir så stor at mange ikke greier å forplikte seg, greier ikke velge, fordi de er blitt hektet på spenningen, rushet. Altså, ikke noe galt i å date flere på en gang - men gi daten samme valget som du selv tar, nemlig å selv kunne bestemme over egen dateprosess, muligheten til å velge deg bort om du ikke har samme ønsker og verdier som den du dater vet den trenger hos en partner. Anonymkode: 22f41...34c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #21 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det har noe med å være åpen og ærlig, også om forventninger, og det å respektere hverandre å gjøre. Min erfaring med de som multidater er at de aldri slår seg til ro, de går alltid videre, og videre, og videre. Som en sa "hadde aldri trodd jeg skulle få sjanse på ei så flott dame som deg, så da må jeg sjekke om jeg kan få enda bedre". Han var i det minste ærlig Så kom han tilbake et år etterpå og fortalte at han ikke hadde funnet noen bedre og ville ha en ny sjanse. Fikk ikke det. Hørte av andre at han fremdeles holdt på på samme måten et par år etter det igjen, han hadde også et forhold som han også fortsatte å date andre i, uten at dama visste det. Mange som er blitt skadet av multidating, spesielt på sentrale østlandet og andre store steder. Det er uforpliktende, mange synes det er en grei måte å få sex på. "Markedet" blir så stor at mange ikke greier å forplikte seg, greier ikke velge, fordi de er blitt hektet på spenningen, rushet. Altså, ikke noe galt i å date flere på en gang - men gi daten samme valget som du selv tar, nemlig å selv kunne bestemme over egen dateprosess, muligheten til å velge deg bort om du ikke har samme ønsker og verdier som den du dater vet den trenger hos en partner. Anonymkode: 22f41...34c Man er da ikke åpen og ærlig på alle punkter tidlig i datingen. Jeg har også respekt for alle jeg dater. Respekt nok til å avslutte når jeg oppdager at de ikke passer for meg, eller å droppe andre forsk han var bedre. Menn vil kalle kvinner som meg for hore om de visste at jeg datet fler. Derfor sier jeg ikke noe om det. Ikke har jeg sex med dem heller. Ikke så tidlig som på 5. date i alle fall. Da er jeg ikke trygg nok på dem Anonymkode: bfe96...9cd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #22 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Man er da ikke åpen og ærlig på alle punkter tidlig i datingen. Jeg har også respekt for alle jeg dater. Respekt nok til å avslutte når jeg oppdager at de ikke passer for meg, eller å droppe andre forsk han var bedre. Menn vil kalle kvinner som meg for hore om de visste at jeg datet fler. Derfor sier jeg ikke noe om det. Ikke har jeg sex med dem heller. Ikke så tidlig som på 5. date i alle fall. Da er jeg ikke trygg nok på dem Anonymkode: bfe96...9cd Dvs. du vil holde på dem til du bestemmer deg for om de ikke passer til deg - selv om du kanskje er uaktuell for dem hvis du hadde vært ærlig. Hva svarer du på direkte spørsmål om du dater flere samtidig? Anonymkode: 22f41...34c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #23 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Dvs. du vil holde på dem til du bestemmer deg for om de ikke passer til deg - selv om du kanskje er uaktuell for dem hvis du hadde vært ærlig. Hva svarer du på direkte spørsmål om du dater flere samtidig? Anonymkode: 22f41...34c Ja, det stemmer. Har ikke blitt spurt enda, så det kan jeg ikke svare på Anonymkode: bfe96...9cd
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #24 Skrevet 18. april 2021 Jeg mener at hensikten med dating er å bli kjent. Er han ikke mer interessert i deg enn at dere meldes et par ganger i uka, og treffes tre ganger i mnd, så er det vel ingen vits i å fortsette? Mannen min jobbet borte i ukene da vi begynte å date, så vi så hverandre bare i helgene. Men vi snakket sammen daglig, og det kunne fort gå 2-3 timer i telefonen enkelte kvelder. Hvis den interessen ikke er der så gå videre. Anonymkode: a59b2...a32
Pobie Skrevet 18. april 2021 #25 Skrevet 18. april 2021 Ville ikke forventet det slik det høres ut i HI hvertfall. Han høres jo ikke spesielt interessert ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå