Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #26 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hvordan klarer man å følge opp 9 barn? (Og evt barnebarn når de kommer) Anonymkode: e1d08...496 Har 9 barn og heldigvis er ikke jeg som har født eller skal fostre opp barnebarna. Anonymkode: a0134...b34
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #27 Skrevet 17. april 2021 Jeg tror denne familien har det topp jeg😊 Jeg tenker at familier som har så mange barn har en annerledes hverdagsrutine enn familier som har valgt færre barn. Barna er nok i større grad delaktig i hverdagssysler. Dessuten tror jeg at der andre får lykke av venner, konserter, trening etc. Så har barnerike familier lykke i nettopp gleden av mange barn. Anonymkode: a82c3...830
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #28 Skrevet 17. april 2021 Fullstendig idioti i dagens samfunn. Vi har prevensjon. Man trenger ikke befolke verden alene. Anonymkode: 35c00...89b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #29 Skrevet 17. april 2021 Det burde vært ulovlig å selge sine barns privatliv! Det slike bloggere holder på med bryter barnekonvensjonen artikkel 16 som sier barn har rett til privatliv. Disse ungene har i realiteten ikke noe valg hvis foreldrene har gjort seg avhengig av inntekt fra å selge sine barns oppvekst. Anonymkode: 18fa5...0e5
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #30 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Har 9 barn og heldigvis er ikke jeg som har født eller skal fostre opp barnebarna. Anonymkode: a0134...b34 Men man kan jo aldri samle familien sin til feks middag? 9 barn + følge vil jo bli 18, da er man 20 til bords. Så kommer barnebarn i tillegg. tenker jo ikke at besteforeldre skal oppfostre barnebarn, men det er jo fint å kunne huske hva de heter, når de har bursdag. Ha økonomi til å hjelpe litt både med en presang innimellom og ikke minst ha tid til at barnebarn får bli kjent med besteforeldre. jeg skjønner ikke hva «man skal» med 9 barn, man har jo ikke sjans på å følge de skikkelig opp. Hva viss alle har en aktivitet hver? Alle skal i tillegg kjøres i teselskap hver + et par fotball og håndballkamper en uke. Gjengen skal ha middag, hjelp med lekser og få tid med foreldre hver dag. Det skal vaskes klær, kjøkken skal ryddes, matpakker smøres osv. Anonymkode: e1d08...496
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #31 Skrevet 18. april 2021 Slapp av. Hun kommer selv fra stor søskenflokk. Det betyr at hun mest sannsynlig har gode erfaringer med dette ettersom hun velger det selv for sine barn. Anonymkode: c8bad...4d6
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #32 Skrevet 18. april 2021 Dere som skriver negativt om at hun blogger, det er jo lenge siden hun sluttet med det? Flere barn siden. Hvilke sosiale medier er det dere nå mener at hun eksponerer barna på? Anonymkode: 6d619...b78
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #33 Skrevet 18. april 2021 Jeg vokste opp med skilte foreldre med «dine, mine, våre barn». Var totalt 7 barn. Det var dårlig økonomi og lite oppfølging. Jeg var den på fotballaget som aldri hadde foreldrene mine med. Følte alltid at jeg snyltet på andres foreldre fordi mine aldri stilte opp. Ferie var kanskje to netter annenhver sommer. Jeg passet småsøsknene mine så uendelig mange timer i løpet av oppveksten. Jeg ble selvsagt veldig selvstendig, men unner ingen en slik oppvekst. Anonymkode: f98ef...127
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #34 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Jeg vokste opp med skilte foreldre med «dine, mine, våre barn». Var totalt 7 barn. Det var dårlig økonomi og lite oppfølging. Jeg var den på fotballaget som aldri hadde foreldrene mine med. Følte alltid at jeg snyltet på andres foreldre fordi mine aldri stilte opp. Ferie var kanskje to netter annenhver sommer. Jeg passet småsøsknene mine så uendelig mange timer i løpet av oppveksten. Jeg ble selvsagt veldig selvstendig, men unner ingen en slik oppvekst. Anonymkode: f98ef...127 Før covid var de i «syden» en gang i året, tror ikke de har dårlig råd. Det er heller ikke mine og dine barn. De er nok langt mer velfungerende som familie enn mange andre. Anonymkode: 265fd...66a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #35 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dere som skriver negativt om at hun blogger, det er jo lenge siden hun sluttet med det? Flere barn siden. Hvilke sosiale medier er det dere nå mener at hun eksponerer barna på? Anonymkode: 6d619...b78 Ser hun har 10 tusen følgere på instagramkontoen sin så helt uten eksponering er de vel ikke selv om kontoen står på privat. Jeg skal ikke bidra til følgerskaren... Anonymkode: 1a8c3...1ba
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #36 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Men man kan jo aldri samle familien sin til feks middag? 9 barn + følge vil jo bli 18, da er man 20 til bords. Så kommer barnebarn i tillegg. tenker jo ikke at besteforeldre skal oppfostre barnebarn, men det er jo fint å kunne huske hva de heter, når de har bursdag. Ha økonomi til å hjelpe litt både med en presang innimellom og ikke minst ha tid til at barnebarn får bli kjent med besteforeldre. jeg skjønner ikke hva «man skal» med 9 barn, man har jo ikke sjans på å følge de skikkelig opp. Hva viss alle har en aktivitet hver? Alle skal i tillegg kjøres i teselskap hver + et par fotball og håndballkamper en uke. Gjengen skal ha middag, hjelp med lekser og få tid med foreldre hver dag. Det skal vaskes klær, kjøkken skal ryddes, matpakker smøres osv. Anonymkode: e1d08...496 Så lenge jeg ikke får demens tenker jeg det skal gå fint å hugse navn og fødselsdato og kunne sende gaver til dem som bor borte. Nå for tiden kan vi snakke og se barnebarna som bor langt borte. 7 av 9 er nå voksne av våre barn, alle har fått delta på det dem ønsker. Har vært klassekontakt og med i fau på 7 av barna. Lagleder for 1 barn stått i utallige kiosker og vasket etter turneringer. Kjørt til turneringer og kamper med mer. Snakker med mine barn som bor borte på telefon nå og da. Å skulle ha alle på besøk til samme tid er ikke så stort mål i seg selv tenker jeg. Ikke fordi jeg ikke kan ta i mot dem samtidig, men barna får seg familier der dem har valgt å bosette seg og har ulike muligheter til å reise hjem. Umulig å være synkront til en hver tid. Min mor hadde 6 søsken og min far 4. Dem bodde ganske nærme hverandre, dem hadde mye mindre kontakt seg i mellom enn hva mine barn har nå selv om dem bor langt i fra hverandre. Dem er flinke til å snakke med hverandre og å fortelle om ting som skjer i livene sine med felles gruppe på messenger. Så ser ikke noe negativt med at dei er mange søsken. Anonymkode: a0134...b34
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #37 Skrevet 18. april 2021 Slitsomt, forstår det overhodet ikke at de orker. Slitsomt for de rundt også. Søsteren min har 4 barn og det er kaos både når man skal besøke dem og når de skal bort. Bråk, krangling og ikke mulig for voksne å prate. Blir som å besøke en barnehage for denne familien her da 😳 Anonymkode: 0fe0f...bd7
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #38 Skrevet 18. april 2021 20 hours ago, KellyTaylor said: Hva er alderen på disse små? Kjenner jeg blir stresset på deres vegne med 9 stykk, men tenker de klarer dette også. de er født 2011, 2012, 2013 2015, 2016, 2017 2019, 2020, så da blir de 10, 9,8,6,5,3, 2 og 1 i år, så de er veldig tette Anonymkode: 0764d...9ef
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #40 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (På 17.4.2021 den 16.50): Uansett hvordan du vrir og vender på det, så finnes det ingen overmennesker. Når disse barna blir eldre og vil drive med fritidsaktiviteter vil det bli vanskelig å følge opp. Et idrettslag er avhengig av ildsjeler og dugnader. Når de blir eldre blir det mye kjøring. Hos mine to barn er det vanligvis kamper, treninger, hospiteringer på eldre lag, masse vaffelrøre, dugnad og kiosk, og kjøring. Rett fra jobb og kjøring til andre byer, hjem på kvelden, lekser, øve på prøve, mat, vaske klær, handle etc. Uten tvil er det sikkert masse glede i søsken, men selv med motor vil de ikke klare å følge opp på en måte jeg kan se, etter hvordan samfunnet er lagt opp i dag. Vi har noen på laget hvor foreldrene nesten aldri kan være med, og vi andre glatter over og tar de med selvsagt, det er ikke dermed sagt at ikke barnet selv vil ha mamma eller pappa der. Det kan virke flott på sosiale medier, og de er sikkert en familie med mye kjærlighet, men det krever ikke mindre av disse foreldrene å følge opp enn det gjør av andre, uansett unnskyldning. Anonymkode: e10a8...f00 Jeg vet ikke hvordan det går nå eller hvordan de virkelig har det utenom det hun delte på bloggen og i media den gangen hun drev med det. Men såvidt jeg husker var det både egentid med barna og fritidsaktiviteter for de som var gamle nok til det. Som sagt så skjønner jeg ikke hvordan de får det til, men det virker det jo som de gjør. Anonymkode: e5416...9d0
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #41 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvem hun? Anonymkode: 53c02...096 June Maria Ruud, Lykken er mange. Anonymkode: 0fe0f...bd7
KellyTaylor Skrevet 18. april 2021 #42 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): de er født 2011, 2012, 2013 2015, 2016, 2017 2019, 2020, så da blir de 10, 9,8,6,5,3, 2 og 1 i år, så de er veldig tette Anonymkode: 0764d...9ef Ja dette er en fin salig blanding, og ser at de tre eldste fint kan klare å hjelpe til med de yngste om de skulle trenge en rekkende hånd i situasjoner. Iallfall har mine unger gjort det men de skal få nok å henge fingrene i med denne flokken.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #43 Skrevet 21. april 2021 On 4/18/2021 at 8:01 PM, KellyTaylor said: Ja dette er en fin salig blanding, og ser at de tre eldste fint kan klare å hjelpe til med de yngste om de skulle trenge en rekkende hånd i situasjoner. Iallfall har mine unger gjort det men de skal få nok å henge fingrene i med denne flokken. Aboslutt Greit med hjelp da ja Jeg har bare 1,men har en storebror som er mye eldre enn meg Anonymkode: 0764d...9ef
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #44 Skrevet 21. oktober 2021 Ja, da er det vel bare å gå i gang med produksjon av nr 10 (nr 11 for han). Anonymkode: 2c0c0...6b3
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #45 Skrevet 21. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja, da er det vel bare å gå i gang med produksjon av nr 10 (nr 11 for han). Anonymkode: 2c0c0...6b3 Får du mye glede av å spre rykter? Anonymkode: 265fd...66a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #46 Skrevet 21. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Får du mye glede av å spre rykter? Anonymkode: 265fd...66a Hva mener du? Det er da fullt kjent offentlig at han har er barn fra tidligere forhold. Anonymkode: 2c0c0...6b3
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #47 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg håper de eldste slipper å passe småsøsken hele tiden. Anonymkode: 8306a...5d7
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #48 Skrevet 22. oktober 2021 Har han barn fra før??? Ellers så synes jeg de har nydelige navn på barna jeg.. Anonymkode: a82c3...830
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #49 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Har han barn fra før??? Ellers så synes jeg de har nydelige navn på barna jeg.. Anonymkode: a82c3...830 Han har ett barn fra før. Tror hun sa på bloggen at far ikke hadde kontakt med det barnet, noe mer enn det var ikke delt. Anonymkode: db041...f99
Admin Skrevet 22. oktober 2021 #50 Skrevet 22. oktober 2021 Tråden er ryddet for navngivning av kjendisers barn og svar til dette. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå