Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Lykkenermange venter barn nr 9. Anonymkode: 7dbea...eba
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 oi, visste hun ventet nr 8, hvor mange skal hun ha egentlig ? var den 8 ei jente eller en gutt? Anonymkode: 0764d...9ef
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 Hvem hun? Uansett; huff... Anonymkode: 53c02...096
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Og grunnen til at du ønsker å dele dette er..... ? (Velg en) - jeg visste det først! - jeg leste dette et sted, og ingen av de jeg kjenner bryr seg, så må dele et annet sted - jeg er dun de skriver om og trenger klikk på blogg eller Instagram eller hva det nå er hun driver med. - jeg elsker sladder! Og elsker å starte det! Anonymkode: e7356...ebf
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): oi, visste hun ventet nr 8, hvor mange skal hun ha egentlig ? var den 8 ei jente eller en gutt? Anonymkode: 0764d...9ef Tror nr. 8 er gutt? Anonymkode: 60a8d...5ae
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Just now, Anonym bruker said: Tror nr. 8 er gutt? Anonymkode: 60a8d...5ae okei blir et helt fotball lag der snart Anonymkode: 0764d...9ef
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 Jeg dømmer ingen, så lenge de har det bra og klarer å ta vare på alle barna er det helt ok for meg. Men jeg må si at jeg undres jo over hvordan de får det til, både økonomisk, plass, overskudd, tid, bil? Selv har jeg to barn og synes i perioder det er mye (ene min krever mye ekstra da). Og hvordan folk klarer det ene svangerskapet etter det andre synes jeg er vanskelig å forstå, selvom jeg vet noen har veldig "enkle" svangerskap med lite plager. Kan ikke forestille meg å deale med en hel flokk med barn mens jeg er gravid om og om igjen. Men jeg vet at folk er veldig forskjellige og en stor barneflokk er det rette for noen. Faktisk skal vi ikke så mange år tilbake i tida før store barneflokker på 5-10 barn var vanlig her i Norge. Jeg har ikke sett og hørt noe om denne familien de siste årene, tror de nettopp hadde fått barn nr 6 sist jeg så, men det så ut som en gjeng med glade barn. Heier på dem jeg! Anonymkode: e5416...9d0
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 Jeg har 5. Jeg forstår virkelig ikke hvordan de klarer det Anonymkode: 2a48e...f08
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 Koselig for de da 🙂. Jeg hadde ikke klart det. Anonymkode: 9951b...8e3
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 Hvordan klarer man å følge opp 9 barn? (Og evt barnebarn når de kommer) Anonymkode: e1d08...496
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Jeg dømmer ingen, så lenge de har det bra og klarer å ta vare på alle barna er det helt ok for meg. Men jeg må si at jeg undres jo over hvordan de får det til, både økonomisk, plass, overskudd, tid, bil? Selv har jeg to barn og synes i perioder det er mye (ene min krever mye ekstra da). Og hvordan folk klarer det ene svangerskapet etter det andre synes jeg er vanskelig å forstå, selvom jeg vet noen har veldig "enkle" svangerskap med lite plager. Kan ikke forestille meg å deale med en hel flokk med barn mens jeg er gravid om og om igjen. Men jeg vet at folk er veldig forskjellige og en stor barneflokk er det rette for noen. Faktisk skal vi ikke så mange år tilbake i tida før store barneflokker på 5-10 barn var vanlig her i Norge. Jeg har ikke sett og hørt noe om denne familien de siste årene, tror de nettopp hadde fått barn nr 6 sist jeg så, men det så ut som en gjeng med glade barn. Heier på dem jeg! Anonymkode: e5416...9d0 Ja, det har jeg også undret meg på. Men man får nok en helt annen rutine, samt ungene må bare lære seg å fikse ting selv fra tidlig. Kommer fra en slekt med Smiths venner, i familiene der må alle bidra. Ingen som slenger fra seg skoene i inngangen der, for å ta de enkle eksemplene. Er forøvrig ekstremt glad min del av familien ikke er en del av det, tanken på så mange svangerskap 🤯 Ble dausjuk, skjønner ikke hvordan det skulle gått. Anonymkode: a3d59...66e
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 Uansett hvordan du vrir og vender på det, så finnes det ingen overmennesker. Når disse barna blir eldre og vil drive med fritidsaktiviteter vil det bli vanskelig å følge opp. Et idrettslag er avhengig av ildsjeler og dugnader. Når de blir eldre blir det mye kjøring. Hos mine to barn er det vanligvis kamper, treninger, hospiteringer på eldre lag, masse vaffelrøre, dugnad og kiosk, og kjøring. Rett fra jobb og kjøring til andre byer, hjem på kvelden, lekser, øve på prøve, mat, vaske klær, handle etc. Uten tvil er det sikkert masse glede i søsken, men selv med motor vil de ikke klare å følge opp på en måte jeg kan se, etter hvordan samfunnet er lagt opp i dag. Vi har noen på laget hvor foreldrene nesten aldri kan være med, og vi andre glatter over og tar de med selvsagt, det er ikke dermed sagt at ikke barnet selv vil ha mamma eller pappa der. Det kan virke flott på sosiale medier, og de er sikkert en familie med mye kjærlighet, men det krever ikke mindre av disse foreldrene å følge opp enn det gjør av andre, uansett unnskyldning. Anonymkode: e10a8...f00
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvordan klarer man å følge opp 9 barn? (Og evt barnebarn når de kommer) Anonymkode: e1d08...496 Vil tro det er en annen måte å være fotelder på, oppdra mer selvstendige barn som også hjelper hverandre Barna kan helt klart få en god oppvekst selv om der ikke er "cyrlingforeldre" som oppdrar dem altså. Det viktigste er husrom, klær, nok mat og masse masse kjærlighet Noen generasjoner tilbake var det ganske vanlig med store søskenflokker, og foreldre som ikke hadde tid til dagens oppfølging av barn. Men barna som vokste opp da (som min mormor som hadde 8 søsken) hadde en glad og lykkelig barndom og følte seg elsket av foreldrene de også. Anonymkode: 6da3c...8ce
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvordan klarer man å følge opp 9 barn? (Og evt barnebarn når de kommer) Anonymkode: e1d08...496 Det gjør man selvsagt ikke. Dette er ikke noen solskinnshistorie. Anonymkode: 3a167...2f3
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Vil tro det er en annen måte å være fotelder på, oppdra mer selvstendige barn som også hjelper hverandre Barna kan helt klart få en god oppvekst selv om der ikke er "cyrlingforeldre" som oppdrar dem altså. Det viktigste er husrom, klær, nok mat og masse masse kjærlighet Noen generasjoner tilbake var det ganske vanlig med store søskenflokker, og foreldre som ikke hadde tid til dagens oppfølging av barn. Men barna som vokste opp da (som min mormor som hadde 8 søsken) hadde en glad og lykkelig barndom og følte seg elsket av foreldrene de også. Anonymkode: 6da3c...8ce Det krevde helt noe annet før i tiden. Nå er det mye større ansvar på hver familie ifht oppfølging av barna. Det fantes ikke interkrets-serie i fotball f. Eks for 50 år siden, hvor ungenes kamp begynner en time etter både mor og far kommer hjem fra jobb, i en by 30 min unna. Sånt fantes ikke når bare to i gata hadde bil og mødrene vasket klær på vaskebrett. Det er ikke normen at barna har noen i storfamilien til å ta vare på seg som før i tiden. Anonymkode: e10a8...f00
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #16 Skrevet 17. april 2021 Stakkars unger. Minimalt med oppfølging med så mange barn Anonymkode: 7c4b8...a05
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 Hvor gammel er eldste egentlig? Jeg kjenner vekdig godt en som vokste opp i midten av en stor barneflokk. Hun sa hun fikk det verste av to verdener. De eldste tok seg av de minste, så hun måtte klare seg helt alene uten verken foreldrestøtte eller hjelp fra eldre søsken. Hun har vært bitter på foreldrene. De fikk mange barn bare fordi, ingen religiøs bakgrunn. Hun sier hun ville skjønt det bedre hvis de var Smiths venner etc, for da ville ikke foreldrene hatt så mye valg ang prevensjon ol Anonymkode: 6dc19...cd3
KellyTaylor Skrevet 17. april 2021 #18 Skrevet 17. april 2021 Hva er alderen på disse små? Kjenner jeg blir stresset på deres vegne med 9 stykk, men tenker de klarer dette også.
Listedamen Skrevet 17. april 2021 #19 Skrevet 17. april 2021 Jeg forstår ikke hvordan de klarer det, men jeg har likevel inntrykk av at de er en velfungerende familie med mye glede og kjærlighet, til tross for at sosiale medier ofte bare viser glansbildet. Syns ingen av oss har rett til å dømme noen uten å kjenne dem personlig da.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #20 Skrevet 17. april 2021 Jeg dømmer ingen på bakgrunn av antall barn, men å eksponere dem så inn i helsike på sosiale medier, vitner om svært lav dømmekraft. Når du i tillegg lager et lass med selvkonstruerte dobbeltnavn, forsterker du mistanken om at noen evner ikke heeelt er på plass. Anonymkode: 6a916...72e
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #21 Skrevet 17. april 2021 Vi er 5 søsken. Ikke bare bare.. Sitter igjen med at foreldrene mine ikke hadde tid til meg. Anonymkode: 82301...2e8
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #22 Skrevet 17. april 2021 Sykt i grunn ! Lav iq Anonymkode: 2a48e...f08
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #23 Skrevet 17. april 2021 KellyTaylor skrev (3 timer siden): Hva er alderen på disse små? Kjenner jeg blir stresset på deres vegne med 9 stykk, men tenker de klarer dette også. Eldste er eller blir 10 år i år tror jeg. Anonymkode: 9951b...8e3
Kaffe(vimse)kopp Skrevet 17. april 2021 #24 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvor gammel er eldste egentlig? Jeg kjenner vekdig godt en som vokste opp i midten av en stor barneflokk. Hun sa hun fikk det verste av to verdener. De eldste tok seg av de minste, så hun måtte klare seg helt alene uten verken foreldrestøtte eller hjelp fra eldre søsken. Hun har vært bitter på foreldrene. De fikk mange barn bare fordi, ingen religiøs bakgrunn. Hun sier hun ville skjønt det bedre hvis de var Smiths venner etc, for da ville ikke foreldrene hatt så mye valg ang prevensjon ol Anonymkode: 6dc19...cd3 10 eller 11 tror jeg, så de er veldig tette, mange å leke med hvertfall 🙂.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #25 Skrevet 17. april 2021 Hvis man tenker litt mer langsiktig enn eget ønske om mange barn, så setter man bare ikke så mange barn til verden. Det burde egentlig blitt en global ettbarnspolitikk. Hadde ikke gjort noe om man reduserte befolk ingen med 5 milliarder. Anonymkode: 7648c...85c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå