Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Sønnen vår på 10 år har tidligere gamer med tre kompiser i klassen. Den siste måneden har derimot dette sluttet. De andre guttene gamer nå med andre gutter. Vår sønn gamer bare helt alene eller ser på you tube. Har gjentatte ganger oppfordret han til å kontakte noen for gaming, men han gjør det ikke. Han sier de spiller andre spill enn han, noe de ikke gjør. Det er ikke uvennskap, men jeg lurer jo på om gutten vår har blitt ensom. Skolen opplever ingen endringer i sosial omgang på skolen. Hva tenker dere, er jeg hysterisk? Er dette vanlig og går i faser? Spiller alle gutter på 10’år med noen? Anonymkode: b5660...d9b
the amazing spidermamma Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 Det høres jo unektelig litt ensomt ut. Men de kompisene han har på skolen, er det de samme som har sluttet å game? Min gutt gamer med de samme som han er sammen med ellers, men også av og til alene. Men det kan jo også hende at sønnen din trenger å 'melde seg ut' litt?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Den han leker mest med på skolen gamer ikke med noen. De andre han leker med på skolen gamer med andre. Ja, jeg syns det høres ensomt ut. Anonymkode: b5660...d9b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 Jeg har gamergutt og ser at venner har endret seg etter type spill. På samme måte som hvis fotballgutten hadde begynt håndball. Min sønn valgte å ikke følge sine venner på mer voldelige spill og ble nok litt ekskludert. Han har likevel fått nye venner, både på skolen og ellers i verden. Jeg har valgt å tenke på hvordan han har det. Han har venner, blir ikke mobbet og er trygg på egne valg. Kanskje ikke sammen med de "kule" guttene, men han er seg selv. Anonymkode: eca6f...d88
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 Takk for svar. Hanner nok en litt forsiktig gutt, så dersom han føler at han ikke er helt inn i gjengen trekker han seg nok. Godt å høre andres erfaringer. Takk! Anonymkode: b5660...d9b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 Her blir sønnen min på 10 år ringt flere ganger om dagen hver dag for å høre om ville være med å spille. Det føles ekstra godt ettersom han selv mener at han ikke har noen venner,eller at noen vil leke med han på skolen. Har snakket med skolen som heldigvis har en helt annen oppfatning. Anonymkode: de2bb...c9c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 Her er det likt. Men min tiåring har ramlet av gaminglasset pga de han gamet med har begynt å spille gta. Så jeg kjenner veldig på at det er min feil at han er ekskludert, men jeg føler det ikke forsvarlig å la han spille ett attenårspill. Men at han er ensom på grunn av det, det er han. Og det er skikkelig vondt for oss begge. Anonymkode: 42111...df0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Her er det likt. Men min tiåring har ramlet av gaminglasset pga de han gamet med har begynt å spille gta. Så jeg kjenner veldig på at det er min feil at han er ekskludert, men jeg føler det ikke forsvarlig å la han spille ett attenårspill. Men at han er ensom på grunn av det, det er han. Og det er skikkelig vondt for oss begge. Anonymkode: 42111...df0 Der er jeg helt enig med deg at det blir feil å la de spille 18 års aldersgrense spill. Men får han spille Fortnite? Er bare usikker på hvor streng jeg skal være med aldersgrense. Anonymkode: de2bb...c9c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Der er jeg helt enig med deg at det blir feil å la de spille 18 års aldersgrense spill. Men får han spille Fortnite? Er bare usikker på hvor streng jeg skal være med aldersgrense. Anonymkode: de2bb...c9c Ja, han får spille fortnite. Jeg har aldri vært særlig streng med spill. Men jeg sliter med å gi han GTA. Selv om jeg vurdere det fortløpende, rett og slett for å få han inn i gjengen igjen. Anonymkode: 42111...df0
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 Min gutt har det også sånn, han er 11. De andre har begynt med et annet spill (Fifa), men det har mest å gjøre med at han generelt har blitt litt utenfor, særlig nå med kohorter og færre å spille på. På skolen sier læreren at det går fint sosialt, men vi merker at det er sjeldnere han har noen å være med på fritiden nå(skolen har vært stengt noen uker her vi bor, og da har han ikke hatt noen å være med i det hele tatt, det er første gang det har skjedd). Har gutten din mange å være med på fritiden? Vi er bekymret selvsagt, og merker godt at dette ikke er så greit for gutten vår. Vet ikke om det er så mye vi foreldre kan gjøre heller, utenom å vise masse kjærlighet og være "venner" for han i den grad det går. Henger meg på tråden din og håper andre kloke damer kan dele erfaringer. Anonymkode: 22e76...081
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #11 Skrevet 17. april 2021 Vanskelig dette, er jo ikke så mye man kan gjøre som forelder her heller annet enn å være der for barnet og la dem snakke hvis de vil. Har sett en del ekskludering i gaming med mine sønner oppigjennom også. Angående aldersgrenser så synes jeg GTA for tiåringer er alt for tidlig. Jeg er ellers ikke så streng på aldersgrenser - 14 åringen får lov til å spille COD for eksempel. Anonymkode: 03799...2b8
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #12 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Sønnen vår på 10 år har tidligere gamer med tre kompiser i klassen. Den siste måneden har derimot dette sluttet. De andre guttene gamer nå med andre gutter. Vår sønn gamer bare helt alene eller ser på you tube. Har gjentatte ganger oppfordret han til å kontakte noen for gaming, men han gjør det ikke. Han sier de spiller andre spill enn han, noe de ikke gjør. Det er ikke uvennskap, men jeg lurer jo på om gutten vår har blitt ensom. Skolen opplever ingen endringer i sosial omgang på skolen. Hva tenker dere, er jeg hysterisk? Er dette vanlig og går i faser? Spiller alle gutter på 10’år med noen? Anonymkode: b5660...d9b Be han gå ut å sparke litt fotball på løkka, der får han venner. Anonymkode: d3261...598
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #13 Skrevet 17. april 2021 Misforstå meg rett, men det er nesten litt godt å høre at det er flere enn min gutt. Han er bare ni år, men har det på samme måte som dere nevner her. Det er bare trist og leit at de har få de kan spille med eller være med på fritiden, og for sjenerte eller usikre barn er det ikke bare å dra bort på løkka. Å aldri være noen sitt førstevalg er vondt. Anonymkode: 052a3...7bb
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 Det har gått opp og ned her og. Har en som nesten kun vil spille fotrtnite, så når de andre velger noe annet så blir han ikke med. Ingen av de liker FIFA, så da blir det litt i bølger. Her får de ha gta. Mannen er veldig inni dette med spill og ser ikke problemet med det spillet. Men de spiller det lite, egentlig kjører de bare rundt å leker i det spillet. Mine er litt eldre da 13 og straks 12. Anonymkode: 71867...cfa
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 16 hours ago, Anonym bruker said: Sønnen vår på 10 år har tidligere gamer med tre kompiser i klassen. Den siste måneden har derimot dette sluttet. De andre guttene gamer nå med andre gutter. Vår sønn gamer bare helt alene eller ser på you tube. Har gjentatte ganger oppfordret han til å kontakte noen for gaming, men han gjør det ikke. Han sier de spiller andre spill enn han, noe de ikke gjør. Det er ikke uvennskap, men jeg lurer jo på om gutten vår har blitt ensom. Skolen opplever ingen endringer i sosial omgang på skolen. Hva tenker dere, er jeg hysterisk? Er dette vanlig og går i faser? Spiller alle gutter på 10’år med noen? Anonymkode: b5660...d9b Ja du er hysterisk... Min velger av og til og spille med venner og av og til alene, kanskje det er en slik periode for gutten din, ikke noe og være redd for Anonymkode: 9faa7...132
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #16 Skrevet 17. april 2021 Takk for svar. Jeg tror bekymringen min i bunn og grunn handler om at jeg generelt er bekymret for han fordi han er så forsiktig og sjenert. Det er liksom ikke bare for han å kaste seg ut i fotball på løkka, eller å stikke bort til skateparken. Vi har tidligere oppfordret han og hjulpet han med å invitere hit, men nå vil han ikke det heller. Håper de som ser dette som vanlig og en del av en fase har rett. Anonymkode: b5660...d9b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #17 Skrevet 17. april 2021 Mitt barn får ikke spille online. Han får heller ikke spille når han har venner på besøk. Han har venner og mye annet å finne på. Anonymkode: 57e1d...5b4
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #18 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (På 17.4.2021 den 9.49): Be han gå ut å sparke litt fotball på løkka, der får han venner. Anonymkode: d3261...598 Ikke alle synes fotball er gøy... Anonymkode: eca6f...d88
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #19 Skrevet 18. april 2021 Dette er litt på siden av det du spør om, men det kan kanskje være relevant likevel. Min tiåring har gamet jevnlig med andre etter at han fikk begynne med fortnite, men for en måneds tid siden spilte han mindre med andre, begynte å se mer på YouTube og gikk mindre ut med venner. Etter hvert forstod vi at han var inne i en skikkelig koronafatigue. Han var redd for å bli smittet hvis han var ute med venner (fra kohorten, så samme venner som på skolen). Vi snakket om det og fikk beroliget ham, og samtidig slettet vi YouTube og strammet litt inn på mobiltid. Han hadde rett og slett begynt å ty til mobilen som en slags selvtrøst, men da vi fikk brutt den vanen, kviknet han til og gikk både mer ut og spilte mer med andre. Lykke til til gutten din. 😊 Anonymkode: e600e...63e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #20 Skrevet 21. april 2021 On 4/18/2021 at 7:42 PM, Anonym bruker said: Ikke alle synes fotball er gøy... Anonymkode: eca6f...d88 vil du ikke gjøre noe med, så må du slutte og klage og, min likte heller ikke fotball,men liker det nå Anonymkode: 9faa7...132
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #21 Skrevet 21. april 2021 Anonym bruker skrev (På 17.4.2021 den 9.49): Be han gå ut å sparke litt fotball på løkka, der får han venner. Anonymkode: d3261...598 Det er litt søtt hvordan noen Oslofolk tror at alle andre bor som dem. Her er det 5 km langs trafikkert og farlig vei til nærmeste ballbinge (som er bitte liten og som regel opptatt til fast trening på ettermiddagen). Anonymkode: 7e20d...b55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå