Gå til innhold

Blir dette feil synes dere?

Anbefalte innlegg

Min skrantne bestefar har bursdag i helgen. Vi er to familier som vil besøke han, det er meg og min bror med familen. Jeg har mann og to barn, og han har kone og to barn. Så vi er tilsammen 8 stk. 

Jeg mener vi bør dele oss opp, og gå en familie av gangen. Det er min bror uenig i, og synes vi kan gå alle sammen siden det motsatt vei hadde vært lov for dem å invitere oss og bestefar hjem til dem. Jeg sier at nå kan jo ikke bestefar ut av sin omsorgsbolig, siden han er avhengig av diverse hjelpemidler. Det forstår min bror, men han ser ikke problemet med å være begge familiene på en gang. 

Jeg sa vi heller tok en annen dag, og hjelp så sur han ble! Er det ikke sånn restriksjonene er da? At man kun kan ha 5 gjester i husstanden? 

Anonymkode: 97003...8b2

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416532-blir-dette-feil-synes-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min skrantne bestefar har bursdag i helgen. Vi er to familier som vil besøke han, det er meg og min bror med familen. Jeg har mann og to barn, og han har kone og to barn. Så vi er tilsammen 8 stk. 

Jeg mener vi bør dele oss opp, og gå en familie av gangen. Det er min bror uenig i, og synes vi kan gå alle sammen siden det motsatt vei hadde vært lov for dem å invitere oss og bestefar hjem til dem. Jeg sier at nå kan jo ikke bestefar ut av sin omsorgsbolig, siden han er avhengig av diverse hjelpemidler. Det forstår min bror, men han ser ikke problemet med å være begge familiene på en gang. 

Jeg sa vi heller tok en annen dag, og hjelp så sur han ble! Er det ikke sånn restriksjonene er da? At man kun kan ha 5 gjester i husstanden? 

Det er noen anbefalinger, men ingen restriksjoner (lover og forskrifter). Hvis poenget er å ikke smitte bestefar, så blir ha jo smittet om dere går sammen eller i to omgangen, så lenge en av dere er smittet. 

Anonymkode: b6906...049

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er noen anbefalinger, men ingen restriksjoner (lover og forskrifter). Hvis poenget er å ikke smitte bestefar, så blir ha jo smittet om dere går sammen eller i to omgangen, så lenge en av dere er smittet. 

Jo restriksjonene blir lettet på først idag faktisk. Det går fra to besøkende til fem. Å være nesten dobbelt så mange er jo rett og slett ikke grei. 

Tiltakene er jo for å forhindre smitte, så i dette tilfelle hjelper det jo ikke om dere er delt opp eller ikke. Ellers er det en anbefalning så det vil ikke være ulovelig å være alle sammen. Det eneste det hjelper mot er jo smite mellom familien til deg og broren din.

Anonymkode: 37ce0...022

6 hours ago, Anonym bruker said:

del opp :) da blir dere 4 pr gang og derfor lov, og tenk på bestefaren din , som ikke er i form i tilegg

Anonymkode: e847d...551

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det kommer helt an på om han har en gigantisk omsorgsleilighet eller ikke.

Det er selvsagt ikke like lett å holde 1 m avstand med 8 på besøk som 4. 

Anonymkode: 0f221...49d

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det kommer helt an på om han har en gigantisk omsorgsleilighet eller ikke.

Det er selvsagt ikke like lett å holde 1 m avstand med 8 på besøk som 4. 

Anonymkode: 0f221...49d

Men man skal jo ikke holde avstand alle sammen, kun mellom husstandene. Så hvis man sitter i klynger, er det jo ikke et problem. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men hvis han er skranten, er han vel vaksinert?

Anonymkode: ac600...a90

De andre er kanskje (sikkert) ikke vaksinerte. Anbefalingene gjelder ikke bare eldre. Jeg ville også delt opp, hi. 

Anonymkode: f71d7...290

• Opprett ny...