Gå til innhold

Angående å dusje hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jepp, jeg dusjer annenhver dag og bruker kun vann på kroppen. Har veldig sensitiv hud. Ansiktet vasker jeg hver dag for å fjerne sminke. Håret vasker jeg når jeg merker det er behov. Mye er gjort hvis man kutter ut syntetiske stoffer i klær og truseinnlegg. Det klusser faktisk til mye. 

Siden jeg har lært meg tidlig å tørke meg skikkelig etter toalettbesøk, har jeg ikke problemer med dårlig lukt, for de som tror man må skrubbe de områdene med såpe for å bli ren. 

Anonymkode: 8fe47...fcb

Vasker du deg heller ikke med såpe under mensen? 

Anonymkode: 50890...c05

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

En venninne av meg har alltid jobbet 100 %. Mannen har en jobb hvor han har langt over 100 %. De har tre tette barn, de har hele veien vært aktive med FAU, i barnas idretter og andre fritidsinteresser. De har stort hus og hage som de steller selv. Det meste av maten lager de fra bunn. De deler på alt, de krangler aldri om husarbeid, de begge bare gjør det som de vet må gjøres, de er begge opptatt av å gjøre hverdagen lettere for den andre, og der tror jeg nøkkelen ligger. Begge tar naturlig ansvar og har som fokus at de ønsker å glede og gjøre den andres dag bedre. De tar bevisste valg hver eneste dag. De finner tid til hverandre og de gir hverandre også egentid. Og likevel trener de begge to en time hver eneste dag. Det har de gjort selv når ungene var helt små. Lykkelige er de sammen også :)

Selv hadde jeg ikke greid å holde deres tempo, men jeg ser at de rekker alt de gjør ikke bare fordi de er strukturerte og effektive, men fordi de gjør ting uten å krangle. Ingen stopper opp og tenker at den andre burde gjort, de bare gjør det de ser trengs å gjøres. Det frigjør både tid, energi og glede i hverdagen. Men det kommer ikke av seg selv, det er helg bevisste valg hver eneste dag fra dem begge to. Og når de har hatt uenigheter eller tyngre perioder, da har de valgt å ta tak i ting saklig og ordentlig og løsningsorientert, istedenfor å krangle og kjefte på hverandre.

Anonymkode: 8d762...cef

Det er nok bare skryt alt sammen.

Skrevet

Nei, virkelig ikke. Det er skadelig og bør ikke brukes. Jeg brukte det i ti år og hadde kronisk underlivssopp. Stoppet å bruke intimsåpe, kun vann, og soppen forsvant. Aldri bruk intimsåpe!

Anonymkode: 383ac...876

Jeg har alltid brukt underlivssåpe, aldri vært plaget med noe problemer der nede. Jeg blir jo ren...

Anonymkode: 87589...ff8

Skrevet

Mye er gjort hvis man kutter ut syntetiske stoffer i klær og truseinnlegg. Det klusser faktisk til mye. 

Siden jeg har lært meg tidlig å tørke meg skikkelig etter toalettbesøk, har jeg ikke problemer med dårlig lukt, for de som tror man må skrubbe de områdene med såpe for å bli ren. 

Her er det faktisk en som har skjønt det👍🏻👍🏻

Anonymkode: af0e5...248

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hvis folk kun skyller underliv og rompe og tom hele kroppen, så hva er egentlig vitsen med å dusje? Bli våt? Man får skylt av løs skitt, men det har man jo ikke mye av. Og man får gnidd av litt skitt i håndkledet. Men man blir jo ikke velduftende og ren akkurat. Huden har et lag med fett hvor mye av skitten er bundet til, dette skyller man ikke av altså.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvis folk kun skyller underliv og rompe og tom hele kroppen, så hva er egentlig vitsen med å dusje? Bli våt? Man får skylt av løs skitt, men det har man jo ikke mye av. Og man får gnidd av litt skitt i håndkledet. Men man blir jo ikke velduftende og ren akkurat. Huden har et lag med fett hvor mye av skitten er bundet til, dette skyller man ikke av altså.

Jeg personlig våkner av en kjølig dusj om morgenen . Vasker under armer og nedentil , men det er mye velvære i det å stå under rennende vann. Det hender også titt og ofte det blir en varm dusj før sengen som hjelper mot stiv og støl rygg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hvorfor skal jeg det? Jeg bruker ladycup. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du skal jo ikke skylle av kroppens naturlige fettlag. Det har du for en grunn. Spør enhver gynekolog om det er lurt å vaske seg nedentil med intimsåpe, og du vil få nei til svar. 

Skrevet

Du skal jo ikke skylle av kroppens naturlige fettlag. Det har du for en grunn. Spør enhver gynekolog om det er lurt å vaske seg nedentil med intimsåpe, og du vil få nei til svar. 

Min sier det er helt greit, og rompa skal jo uansett vaskes med såpe. Man får nytt fettlag hele tiden altså, det er jo litt det man vil vaske bort da. Der det blir lukt...

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Jeg personlig våkner av en kjølig dusj om morgenen . Vasker under armer og nedentil , men det er mye velvære i det å stå under rennende vann. Det hender også titt og ofte det blir en varm dusj før sengen som hjelper mot stiv og støl rygg. 

Stiv og støl rygg? Trener du ikke? Eller sitter du mye stille i sofaen foran TV'en? Tipper du er altfor inaktiv og lever for usunt!

Anonymkode: 940cc...5eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Stiv og støl rygg? Trener du ikke? Eller sitter du mye stille i sofaen foran TV'en? Tipper du er altfor inaktiv og lever for usunt!

Joda, hun trener og dusjer 2 ganger om dagen, har masse sex, har 100% jobb. I tillegg er hun her hele døgnet. Utrolig at hun får tid til alt dette i løpet av en dag... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Joda, hun trener og dusjer 2 ganger om dagen, har masse sex, har 100% jobb. I tillegg er hun her hele døgnet. Utrolig at hun får tid til alt dette i løpet av en dag... 

Nei, altså, de som trener og er aktive er ikke stive og støle. Tror heller vedkommende sitter pal i sofaen med potetgullskåla i armkroken og mobiltelefon i andre hånda! I det virkelige liv nok ikke innom dusjen mer enn et par ganger i uka.

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Nei, altså, de som trener og er aktive er ikke stive og støle. Tror heller vedkommende sitter pal i sofaen med potetgullskåla i armkroken og mobiltelefon i andre hånda! I det virkelige liv nok ikke innom dusjen mer enn et par ganger i uka.

Jeg sier ikke at jeg tror henne. Tvert imot. Hun skaper seg vel en fantasiverden å tror vel at vi kjøper det. Det eneste vi vet, er at hun sitter her inne på forumet hele dagen, da har hun ikke tid til mye annet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hei og god morgen! Jeg skal svare deg på akkurat denne . Jeg er en av dem som må trene for å holde muskelplager i sjakk. Jeg har slitt med rygg og nakke siden ungdommen og etter massevis av behandling hos diverse kiropraktorer osv tidligere så fant vi ut at det som gjør meg aller best er å jevnlig trene . Jeg blir ikke kvitt alle smerter og vondter men det gjør at jeg kan ha et bedre liv . Det er noen ganger litt pes å stå opp grytidlig for en joggetur og noen ganger gjør kroppen uendelig vondt i begynnelsen og bare det å ta på skoene kan være noe drit. Motivasjonen er at jeg vet at min og min families dag blir bedre hvis jeg kommer meg ut. Nå ringte klokken for 20 min siden og da rekker jeg en tur før resten av huset står opp. Egentlig så gir jeg fullstendig beng i hva du måtte tro om meg men jeg ville bare svare på det at man faktisk , tro det eller ei kan trene og fortsatt ha vondter . Av ulike årsaker . Avslutter her og ute venter en dag som våkner 😍

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (19 timer siden):

Så lenge folk har orden på hygienen så er det vel greit? Selv dusjer jeg minst 2 ganger daglig . Renslighet og velvære. 

Minst to ganger for dagen handler ikke om renslighet lengre. 

Anonymkode: c4f6e...4b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ja, det hadde du nok likt. Er det slike små livsløgner som får deg gjennom dagene? Patetiske menneske. 

Anonymkode: be693...6ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg er mye stiv og støl og har mange plager med betennelser og slitasjegikt osv, men noe av det som gjør at jeg klarer hverdagen er nettopp det at jeg faktisk trener de fleste dagene i uken. Visst du virkelig tror at det er så enkelt som at daglig trening = aldri stiv og støl rygg, da er du så naiv at jeg lurer på om du lyver på deg å være voksen?

HI

Anonymkode: c5788...1e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er mye stiv og støl og har mange plager med betennelser og slitasjegikt osv, men noe av det som gjør at jeg klarer hverdagen er nettopp det at jeg faktisk trener de fleste dagene i uken. Visst du virkelig tror at det er så enkelt som at daglig trening = aldri stiv og støl rygg, da er du så naiv at jeg lurer på om du lyver på deg å være voksen?

HI

Jeg har samme utfordring. Sitter foran en pc hele dagen på jobb, trening for meg handler om å være i stand til å snu på hodet og sove om natten, men kroppen er ikke knirkefri selv med trening. 

Skrevet

HI

Nettopp. Det er viktig å få frem at mange må trene for å kunne leve så smertefrie liv som mulig . 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Nettopp. Det er viktig å få frem at mange må trene for å kunne leve så smertefrie liv som mulig . 

Men de som har smerter jobber ikke overtid døgnet rundt i tillegg til trening hver dag, veldig tett oppfølging av barn, kvalitetstid med ditten og datten, hjemmelaget mat fra bunn, jobb i hagen og tusen andre ting. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Men de som har smerter jobber ikke overtid døgnet rundt i tillegg til trening hver dag, veldig tett oppfølging av barn, kvalitetstid med ditten og datten, hjemmelaget mat fra bunn, jobb i hagen og tusen andre ting. 

Heldigvis så sitter vi kun på vår egen helse fasit. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden):

Heldigvis så sitter vi kun på vår egen helse fasit. 

Selvfølgelig. Men enkelte ting er like for alle. Folk som sliter med mye smerter, har ikke ork til å gjøre alt som nevnes. I hvert fall ikke å jobbe masse overtid hele tiden, dag som natt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Jo, vi gjør faktisk det. Hvorfor er du så opptatt av at din oppskrift på hvordan folk skal leve er den eneste rette? Jeg har alltid vondt, alltid, men jeg kan jo ikke bare legge meg ned og synes synd på meg selv likevel. Jeg jobber fullt og vel så det, har fire barn jeg følger opp. Ene har cøliaki, så jeg må lage det meste av maten fra bunnen av, og baker mye til ham. Selv om jeg er plaget med mye smerter og vondter som stjeler en del energi fra meg, er jeg fortsatt effektiv og har livsglede. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jo, vi gjør faktisk det. Hvorfor er du så opptatt av at din oppskrift på hvordan folk skal leve er den eneste rette? Jeg har alltid vondt, alltid, men jeg kan jo ikke bare legge meg ned og synes synd på meg selv likevel. Jeg jobber fullt og vel så det, har fire barn jeg følger opp. Ene har cøliaki, så jeg må lage det meste av maten fra bunnen av, og baker mye til ham. Selv om jeg er plaget med mye smerter og vondter som stjeler en del energi fra meg, er jeg fortsatt effektiv og har livsglede. 

HI

Hvorfor jobber du mye overtid når du er syk? Du vet at arbeidsgiveren din ikke kan kreve det? Og du hadde fått bedre tid med barna dine hvis du ikke jobbet hele tiden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor jobber du mye overtid når du er syk? Du vet at arbeidsgiveren din ikke kan kreve det? Og du hadde fått bedre tid med barna dine hvis du ikke jobbet hele tiden. 

Tror du ikke voksne folk vet hvordan de best lever livene sine? Selv så nekter jeg å la mine plager begrense det livet jeg vil leve. Jeg lever aller best med mye innhold i hverdagen . Blir jeg mer sliten ? Ja. Mer lykkelig ? Ja . Vi tilpasser oss så godt som mulig og for min del er det trening, spa, lange ferier i varme strøk , svømming i havet , kosthold og ikke minst et positivt fokus . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...