Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #76 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor jobber du mye overtid når du er syk? Du vet at arbeidsgiveren din ikke kan kreve det? Og du hadde fått bedre tid med barna dine hvis du ikke jobbet hele tiden. Anonymkode: 50890...c05 Jeg er lærer i vgs, det har vært utrolig mye ekstraarbeid i år fordi elevene sliter og trenger ekstra oppfølging. Jobben min gjør jeg fordi jeg liker den, og det lille ekstra fordi jeg er glad i elevene mine. Jeg er også en god mor for barna mine. Nå har jeg vært sykemeldt i en uke pga. en operasjon og holder på å gå på veggene. Mer smerter enn vanlig fordi jeg må være i ro. Anonymkode: c5788...1e3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #77 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hvorfor jobber du mye overtid når du er syk? Du vet at arbeidsgiveren din ikke kan kreve det? Og du hadde fått bedre tid med barna dine hvis du ikke jobbet hele tiden. Anonymkode: 50890...c05 Så rar du er? Mener du at du faktisk ikke skjønner at folk prioriterer og orker forskjellig? Selv om du er typen til å sette deg ned når du har vondt, er det jo ikke alle som er slik. Merkelig holdning. Anonymkode: be693...6ec
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #78 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Hvorfor jobber du mye overtid når du er syk? Du vet at arbeidsgiveren din ikke kan kreve det? Og du hadde fått bedre tid med barna dine hvis du ikke jobbet hele tiden. Anonymkode: 50890...c05 Rekker opp handa her som selvstendig næringsdrivende. Ingen som kan ta over oppgaver, eneste alternativ er å miste kundeportefølje og videre inntektsgrunnlag. Ingen begrensning på overtid for næringsdrivende. Anonymkode: 8fe47...fcb
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #79 Skrevet 16. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Heldigvis så sitter vi kun på vår egen helse fasit. Ja, og skaper sin egen fantasiverden på dib... Anonymkode: af0e5...248
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. april 2021 #80 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Jeg er lærer i vgs, det har vært utrolig mye ekstraarbeid i år fordi elevene sliter og trenger ekstra oppfølging. Jobben min gjør jeg fordi jeg liker den, og det lille ekstra fordi jeg er glad i elevene mine. Jeg er også en god mor for barna mine. Nå har jeg vært sykemeldt i en uke pga. en operasjon og holder på å gå på veggene. Mer smerter enn vanlig fordi jeg må være i ro. Anonymkode: c5788...1e3 Huff! Håper du snart får rørt på deg som vanlig igjen ❤️
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #81 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Så rar du er? Mener du at du faktisk ikke skjønner at folk prioriterer og orker forskjellig? Selv om du er typen til å sette deg ned når du har vondt, er det jo ikke alle som er slik. Merkelig holdning. Anonymkode: be693...6ec Jeg setter meg ikke ned når jeg har vondt, men kroniske smerter har den effekten å redusere folks energi og effektivitet. Når man har store kroniske smerter og samtidig flyr rundt som Duracell-kanin døgnet rundt og tydeligvis ikke trenger søvn i det hele tatt, er man et medisinsk mirakel. Hvis det er så lett, betyr det jo at nesten alle som er uføretrygdet eller sykmeldt i Norge, er late - for de velger jo å sette seg ned når de har vondt. Merkelig holdning. Anonymkode: 50890...c05
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #82 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Jeg er lærer i vgs, det har vært utrolig mye ekstraarbeid i år fordi elevene sliter og trenger ekstra oppfølging. Jobben min gjør jeg fordi jeg liker den, og det lille ekstra fordi jeg er glad i elevene mine. Jeg er også en god mor for barna mine. Nå har jeg vært sykemeldt i en uke pga. en operasjon og holder på å gå på veggene. Mer smerter enn vanlig fordi jeg må være i ro. Anonymkode: c5788...1e3 Hvorfor deler ikke dere oppgaver i hjemmet dere imellom? Det var mye "jeg" her - "jeg" jobber overtid, "jeg" lager mat, "jeg følger opp de fire barna". Hvorfor kan ikke far lage mat når du jobber masse overtid og har kroniske smerter? Anonymkode: 50890...c05
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #83 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor deler ikke dere oppgaver i hjemmet dere imellom? Det var mye "jeg" her - "jeg" jobber overtid, "jeg" lager mat, "jeg følger opp de fire barna". Hvorfor kan ikke far lage mat når du jobber masse overtid og har kroniske smerter? Anonymkode: 50890...c05 Dette er irrelevant... Anonymkode: af0e5...248
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #84 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): nesten alle som er uføretrygdet eller sykmeldt i Norge, er late - for de velger jo å sette seg ned når de har vondt Dette er faktisk nesten sant... Anonymkode: af0e5...248
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #85 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dette er irrelevant... Anonymkode: af0e5...248 Nei, det er det ikke. Når man har kroniske smerter, så legger man jo opp livet sitt slik at man søker å minimere belastningen. Anonymkode: 50890...c05
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #86 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dette er faktisk nesten sant... Anonymkode: af0e5...248 Da skjønner jeg hvorfor du skriver som du skriver. Jeg har levd sammen med en uføretrygdet (min far) - tro meg, han kunne ikke ha holdt på sånn som dere påstår at dere gjør ved siden av de kroniske smertene. Det tok ham 10 år å få innvilget uføretrygd, så det får man ikke bare fordi man sier at man ikke vil jobbe eller lette på ræva. Anonymkode: 50890...c05
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #87 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Da skjønner jeg hvorfor du skriver som du skriver. Jeg har levd sammen med en uføretrygdet (min far) - tro meg, han kunne ikke ha holdt på sånn som dere påstår at dere gjør ved siden av de kroniske smertene. Det tok ham 10 år å få innvilget uføretrygd, så det får man ikke bare fordi man sier at man ikke vil jobbe eller lette på ræva. Anonymkode: 50890...c05 Da er vi to, min far har vært utføre siden midten av 80-tallet, pga av fire ødelagte ryggvirvler og skiver, han må hvile ryggen hver dag. Jeg sa 'nesten' fordi det er mange som bare surrer hjemme, når de fint kan jobbe. Men det gjelder selvfølgelig ikke alle. Anonymkode: af0e5...248
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #88 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da er vi to, min far har vært utføre siden midten av 80-tallet, pga av fire ødelagte ryggvirvler og skiver, han må hvile ryggen hver dag. Jeg sa 'nesten' fordi det er mange som bare surrer hjemme, når de fint kan jobbe. Men det gjelder selvfølgelig ikke alle. Anonymkode: af0e5...248 Hvordan vet du at MANGE bare surrer hjemme? Kjenner du dem? Anonymkode: 50890...c05
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. april 2021 #89 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Da skjønner jeg hvorfor du skriver som du skriver. Jeg har levd sammen med en uføretrygdet (min far) - tro meg, han kunne ikke ha holdt på sånn som dere påstår at dere gjør ved siden av de kroniske smertene. Det tok ham 10 år å få innvilget uføretrygd, så det får man ikke bare fordi man sier at man ikke vil jobbe eller lette på ræva. Anonymkode: 50890...c05 Du må huske på det at det er forskjell på hvor rammet man er av plagene sine. Noen er så dårlige at de ikke kan jobbe og andre jobber MED plagene sine. Det er ikke svart-hvit dette her .
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #90 Skrevet 16. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Du må huske på det at det er forskjell på hvor rammet man er av plagene sine. Noen er så dårlige at de ikke kan jobbe og andre jobber MED plagene sine. Det er ikke svart-hvit dette her . Jeg sier ikke at det er svart-hvitt, men at det er vitenskapelig bevisst at kroniske smerter sliter på kroppen og tapper en for energi. Da har man ikke energi i kroppen til å fly rundt og være effektiv 20 timer i døgnet. Anonymkode: 50890...c05
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. april 2021 #91 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg sier ikke at det er svart-hvitt, men at det er vitenskapelig bevisst at kroniske smerter sliter på kroppen og tapper en for energi. Da har man ikke energi i kroppen til å fly rundt og være effektiv 20 timer i døgnet. Anonymkode: 50890...c05 Finnes det noe som helst mulighet for at du ikke har svaret på andres helse og kapasitet ?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #92 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Dette er faktisk nesten sant... Anonymkode: af0e5...248 Gratulerer med dagens mest idiotiske uttalelse, det er jammen meg godt gjort her inne. Anonymkode: fce6b...bb7
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #93 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Gratulerer med dagens mest idiotiske uttalelse, det er jammen meg godt gjort her inne. Anonymkode: fce6b...bb7 Touché! Anonymkode: af0e5...248
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #94 Skrevet 16. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Huff! Håper du snart får rørt på deg som vanlig igjen ❤️ Ja, jeg kan begynne så smått i morgen med å gå turer og trene lett styrke. Gleder meg! Anonymkode: c5788...1e3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #95 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor deler ikke dere oppgaver i hjemmet dere imellom? Det var mye "jeg" her - "jeg" jobber overtid, "jeg" lager mat, "jeg følger opp de fire barna". Hvorfor kan ikke far lage mat når du jobber masse overtid og har kroniske smerter? Anonymkode: 50890...c05 Jeg har da ikke utelukket far. At jeg er en god mor utelukker ikke at mannen min er en god far. Jeg lager maten og baker fordi det er mitt ansvarsområde, han tar klesvask, vasker bad osv. Vi fordeler alt av oppgaver med hjem og barn ganske likt mellom oss, men har ulike ting vi tar ansvar for. Du på din side bør kanskje bli flinkere til å spørre og vise vennlig interesse i stedet for å anta, beskylde folk for å lyve og finne på din egen versjon av hvordan du tror noe er. Jeg kan forsikre deg om at det ikke er spesielt sjarmerende egenskaper, og jeg håper virkelig ikke du er sånn IRL også. Anonymkode: c5788...1e3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #96 Skrevet 16. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Du må huske på det at det er forskjell på hvor rammet man er av plagene sine. Noen er så dårlige at de ikke kan jobbe og andre jobber MED plagene sine. Det er ikke svart-hvit dette her . Dette! Jeg har en mor som er ufør og ikke kan jobbe. Jeg kan jobbe selv om jeg har kroniske smerter, betennelser og slitasjegikt, og det er jeg veldig takknemlig for. Hadde jeg ikke trent, er jeg faktisk ikke sikker på om jeg hadde klart full jobb, trening er utrolig viktig for å holde meg i gang, men der betyr jo verken at jeg ikke har smerter hver dag, eller at jeg er så ille rammet at jeg ikke kan jobbe. Det kan godt være at jeg må kaste inn håndkleet etter hvert, men jeg håper jeg slipper og at jeg kan stå i jobb til jeg blir pensjonist. Anonymkode: c5788...1e3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. april 2021 #97 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Ja, jeg kan begynne så smått i morgen med å gå turer og trene lett styrke. Gleder meg! Anonymkode: c5788...1e3 Høres bra ut! Alltid deilig når man kan begynne å bevege seg igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå