Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Vi har delt foreldreansvar. Men jeg har hovedomsorg for datteren min på 15 år. Min eks mener vår datter skal få lov å bestemme hvem hun skal sove hos. Min datter vil helst bare være hos far fordi der får hun lov å bestemme det meste og det er heller ingen søsken. Jeg ønsker å se min datter... men hos meg er det flere søsken og garantert mer styr og bråk. Men ungdommer skal vell tåle å ha søsken rundt seg? Vi savner jenten min. Søsknene er veldig glad i hverandre og de savner hverandre... Hva gjør jeg? Eksen min oppmuntrer ikke min datter å komme til meg. Anonymkode: 11e3d...e6e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Du kan ikke kreve at en 15-åring skal sove hos deg, de bestemmer i stor grad selv hvem de vil bo hos. Lytt til henne, og prøv å få istand en samværsavtale som hun synes det er greit å holde. Nevøen min har egentlig 50/50 avtale med sine foreldre, men foretrekker å bo mest hos den ene nå som han er 16 år. Han spiser da middag fast to dager i uka hos den andre og er der annenhver helg, dette har de blitt enige om. Om datteren din føler du "overkjører" henne og bestemmer uten å lytte til henne dytter du henne bare enda mer bort. Anonymkode: fdc4a...249
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Hun er 15 år og bestemmer selv. Så der er jeg enig med far. Ikke så mye du får gjort med dette. Du kan jo be henne på middag noen faste dager i uken? Anonymkode: a3be9...ba9
ma(G)ma med to små :) Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 I den alderen tenker jeg at det er veldig viktig at ungdommene blir hørt, og at de i stor grad får være med å bestemme selv, så lenge begge foreldrene gir god nok omsorg og tydelige nok grenser. Dersom ungdommen ønsker å være mest hos far fordi han ikke følger opp/setter grenser, er det selvfølgelig ikke aktuelt. Men hvis det er god nok omsorg i begge hjem, tenker jeg at ungdommen bør få velge selv. Allikevel tenker jeg at faste rammer er kjempeviktig! Finn en ordning hun kan gå med på, for eksempel annenhver helg og en dag i uken hos deg. Da kan dere forvente at hun holder seg til den avtalen. Selv om de prøver så godt de kan å vise at de er selvstendige i den alderen der, trenger de innerst inne å bli «dratt inn» i familien av og til. Det er godt å vite at man er ønsket og savnet, uansett hvor hardnakket man hevder at man bare vil styre alt samværet selv😉☺️
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #5 Skrevet 15. april 2021 23 hours ago, Anonym bruker said: Vi har delt foreldreansvar. Men jeg har hovedomsorg for datteren min på 15 år. Min eks mener vår datter skal få lov å bestemme hvem hun skal sove hos. Min datter vil helst bare være hos far fordi der får hun lov å bestemme det meste og det er heller ingen søsken. Jeg ønsker å se min datter... men hos meg er det flere søsken og garantert mer styr og bråk. Men ungdommer skal vell tåle å ha søsken rundt seg? Vi savner jenten min. Søsknene er veldig glad i hverandre og de savner hverandre... Hva gjør jeg? Eksen min oppmuntrer ikke min datter å komme til meg. Anonymkode: 11e3d...e6e Mine største vil helst være med far og jeg synes de er så store at de må få velge dette selv, ikke barna/ungdommen skyld at vi er skilt, de er 14 og 16, tenker jeg ikke får noe bedre kontakt med de hvis de ikke får velge selv. De yngste på 7 og 9 vil helst være her,men er hos faren anhver helg eller kan gå bort til han når de vil, det samme gjelder de 2 største Anonymkode: 83207...275
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 Hvis det ikke er noe galt med farens omsorg, så ser jeg ikke problemet Anonymkode: 7292d...aa3
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Hvis det ikke er noe galt med farens omsorg, så ser jeg ikke problemet Anonymkode: 7292d...aa3 Du ser ikke problemet med at jeg ALDRI får se datteren min? Anonymkode: 11e3d...e6e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Du ser ikke problemet med at jeg ALDRI får se datteren min? Anonymkode: 11e3d...e6e Kan du ikke ta kontakt med henne og avtale ting dere kan gjøre sammen. Be henne på middag. Sett av tid til henne osv. Tenker at dette er kjempe viktig for å opprettholde forholdet mellom dere. Eller reparere det om det ikke er så bra som jeg får litt inntrykk av her. Anonymkode: a3be9...ba9
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 Barn (ungdom) ser ikke nødvendigvis verdien av tid sammen med mor på samme måte som deg. Jeg tenker hun er stor nok til å velge selv hvor hun vil være. Men du skriver overnatte? Du ser henne ikke på natt likevel. Jeg foreslår å snakke med henne. Bli enige om en samværsavtale som hun også er enig i. Kanskje annenhver helg ned overnatting og middag OL ellers i uken? Anonymkode: 4fc51...b24
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #10 Skrevet 15. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du ser ikke problemet med at jeg ALDRI får se datteren min? Anonymkode: 11e3d...e6e Hun er 15 år, hun velger å være der hun har det best og tenker ikke over dette med relasjonsbygging osv. Det er din jobb å tenke på det, og å tvinge henne til å sove hos deg når hun helst vil sove hos pappa er ikke rette måten å gjøre det på. Snakk med henne, inviter henne på middag, vær sammen med henne, kjør og hent henne på trening så dere får litt tid i bilen, snart blir hun 16 og kan øvelseskjøre og det er en gyllen mulighet til å ta henne med i bilen for lange og gode samtaler. Du må selv gjøre noe aktivt for å være sammen med henne, ikke bare kreve at hun skal komme til deg og overnatte. Anonymkode: fdc4a...249
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #11 Skrevet 15. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du ser ikke problemet med at jeg ALDRI får se datteren min? Anonymkode: 11e3d...e6e Hallo!..., det er i dag over 60 000 fedre i Norge som kjemper en forgjeves kamp om samvær med sine barn, men som nektes på grunn av "barnets beste", som tilnærmet alltid samsvarer med mors ønske når barnet ikke kan uttale seg. Hvorfor skal mors ønske trumfe alt, også en 15 årings ønsker? Anonymkode: 803cf...557
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå