Gå til innhold

Falske øyevipper,- erfaring?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer for tiden ting som sparer tid🙈 

Spesielt siden jeg bruker linser, er mascara et styr, både sminking og sminkefjerning. Og hvis det blir klumper eller flere hår klistrer seg sammen er det vanskelig å fikse uten klin... 

Jeg har passe lange vipper fra før. Med et lag mascara synes jeg de blir fyldige nok også. Er ikke ute etter heftig lange vipper, bare å se sminket ut uten å gjøre jobben. 

Jeg farger brynene selv, og da kan jeg bare børste dem med litt voks på morgenen, så er de fine og tette. Vippene klarer jeg ikke farge ordentlig selv. Og de to-tre gangene jeg har gått og fått dem farget har jeg følt at jeg uansett trenger mascara for å få dem fyldige.

Så, dere som «kan» vipper.
Kan man se helt vanlig, «naturlig» mascarasminket ut med falske vipper? Hva koster det? Hvor ofte må man innom salongen? Blir det gradvis «styggere» mellom salongtimene, slik at man etterhvert må sminke? Faller egne vipper av eller blir skadet? Hvor lang tid tar det på hver salongtime? 

Er dere fornøyde og er det verdt det?

Anonymkode: 2aa9c...3a7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144416461-falske-%C3%B8yevipper-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er extension du mener. Så går det an å ha klassisk da er det som regel 1 ekstra vipp på din naturlige. Jeg har hatt det i mange år og ingen har sagt at de ser jeg har ext. Men de faller av med dine egne. Så etter noen dager så begynner jeg å se mere sliten ut. Etter 2 uker kan det ha blitt enkelte «hull». Så om du fyller på litt hver 14. dag så vil du se «våken» ut hele tiden. Men Max tid for påfylling er vel 4 uker.

Anonymkode: 704da...325

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det er extension du mener. Så går det an å ha klassisk da er det som regel 1 ekstra vipp på din naturlige. Jeg har hatt det i mange år og ingen har sagt at de ser jeg har ext. Men de faller av med dine egne. Så etter noen dager så begynner jeg å se mere sliten ut. Etter 2 uker kan det ha blitt enkelte «hull». Så om du fyller på litt hver 14. dag så vil du se «våken» ut hele tiden. Men Max tid for påfylling er vel 4 uker.

Det er dyrt, men jeg syntes det var verdt det. Følte meg helt klart bedre. 
men de som ser ut som de har en hel kost i tryne, det blir bare teit

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Takk for svar! 
jeg vet ikke om jeg mener extensions, jeg er ikke særlig informert om de ulike typene vipper. Men det hørtes i hvert fall ut som en naturlig løsning jeg kan sjekke nærmere. Men håpet virkelig å slippe å innom en salong så ofte som hver 14. dag😳😂

Har en venninne fra Korea, hennes vipper synes nesten ikke for de forvinner inn i den "hudfolden" de har over øynene. Hun har falske vipper som gjør de litt lenger så de stikker littegranne ut liksom. Hmm, ble vanskelig å forklare dette ;)

Uansett, man kan ikke se at hun har falske vipper i det hele tatt, hun setter ikke på sånne lange lange, og mange mange, bare et naturlig antall og litt lenger enn sine egne som forsvinner litt inn i lyelokket liksom.

Tror hun går annenhver måned, men da er hun helt tom når hun fyller på igjen, så du må nok gå oftere om du hele tiden vil ha ekstra vipper.

Anonymkode: 5943f...5cd

Annonse

Jeg ville kjøpt et vippeserum og farget vippene. Om du vil spare tid gjør du jo ikke det om du må fylle på hver 14.dag... Jeg bruker nanolash serum. Bruker briller og munnbind ( smitteutstyr) hver dag hele dagen på jobb og kan ikke ha noe som svetter eller drysser, så det ble min løsning.

Anonymkode: f69ba...ed0

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ville kjøpt et vippeserum og farget vippene. Om du vil spare tid gjør du jo ikke det om du må fylle på hver 14.dag... Jeg bruker nanolash serum. Bruker briller og munnbind ( smitteutstyr) hver dag hele dagen på jobb og kan ikke ha noe som svetter eller drysser, så det ble min løsning.

Man bør lese seg litt opp på bivirkninger før man begynner med vippeserum. Det kan bli ille. Serum som virker har stoffer i som ikke er bra å få i øynene, og det kan være vanskelig å unngå.

Anonymkode: 6e8eb...428

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Man bør lese seg litt opp på bivirkninger før man begynner med vippeserum. Det kan bli ille. Serum som virker har stoffer i som ikke er bra å få i øynene, og det kan være vanskelig å unngå.

Anonymkode: 6e8eb...428

Jeg har brukt castor oil, lakserolje, også, samme effekt. 

Anarkali skrev (46 minutter siden):

Jeg ville prøvd vippeløft om jeg var deg. Klassisk extensions er veldig flott og naturlig men det er dyrt og bør vedlikeholdes hver 3 uke for å holde seg fine og det sliter i tillegg veldig på de naturlige vippene.

Men vippeløft + farge, gir det samme resultatet som vanlige vipper + mascara? Og hvor ofte farger og løfter man?🙈 Og tusen takk for tips☺️

Beklager å si det, men det ser helt jævlig ut. Som Anarkali sier, det som ser bra ut, er veldig dyrt, sliter mye på de naturlige vippene (sånn at de kan falle helt av når man fjerner extensions) og må vedlikeholdes ofte. Det mest vanlige som folk bruker ser ut som man har klistret en edderkopp til hvert av øynene. Så jeg hadde valgt styr med mascara og linser (har linser selv, men merker ikke noe styr) over falske vipper any day.

Anonymkode: bbacf...64a

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Beklager å si det, men det ser helt jævlig ut. Som Anarkali sier, det som ser bra ut, er veldig dyrt, sliter mye på de naturlige vippene (sånn at de kan falle helt av når man fjerner extensions) og må vedlikeholdes ofte. Det mest vanlige som folk bruker ser ut som man har klistret en edderkopp til hvert av øynene. Så jeg hadde valgt styr med mascara og linser (har linser selv, men merker ikke noe styr) over falske vipper any day.

Anonymkode: bbacf...64a

Jeg er enig i dette. Falske vipper er virkelig ikke pent, og det virker være mye mer styr med det enn maskara. Jeg har også linser og synes personlig ikke det er noe styr med maskara. Fort gjort å ta på, og tar den av som en del av renserutinen på kvelden. Hvis du opplever at den klumper seg eller limer vipper sammen, så bruker du en dårlig maskara. 

Annonse

Jeg sliter litt med å skjønne hvordan det er styr med mascara pga. linser? Jeg har brukt kontaktlinser, ulike typer, i over 25 år nå og mascara (nesten) daglig like lenge. Det er jo virkelig ikke et problem? Linser på, morgenstell/dusj, mascara på. Om kvelden fjernes mascara, linser av. Ikke kommer det klumper heller, i hvert fall ikke etter at jeg ble gammel nok til å skjønne at jeg måtte velge god kvalitet på sminken. Altså, hvordan er det styr med kombinasjonen linser og mascara? Jeg forstår det faktisk ikke. At begge deler er litt styr hver for seg, ja, men kombinasjonen?

Anonymkode: a76a5...270

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...