Gå til innhold

Prioritering av barn og unge? Jepp, sikkert. Det første som oppheves, er skjenkeforbudet.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

De går utenfra og rett i bassenget da regner jeg med, ikke innom garderobe og dusjer altså...Det mangler noe i logikken din.

Anonymkode: 07456...9ef

Det er bare å holde avstand i dusjen. 

Anonymkode: 7a6db...2a1

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er bare å holde avstand i dusjen. 

Selvfølgelig er det det. Også er det bare å holde avstand på skoler, butikker og alt det andre som er stengt.  Så vi slipper å stenge. Så enkelt. 

Anonymkode: 69b5b...893

Selvfølgelig er det det. Også er det bare å holde avstand på skoler, butikker og alt det andre som er stengt.  Så vi slipper å stenge. Så enkelt. 

Matbutikken er ikke stengt, heller ikke skoler eller apotek,  dyrebutikker, bussen, tog og andre steder der man møter andre mennesker. 

Helt riktig. 

Anonymkode: 35929...629

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Matbutikken er ikke stengt, heller ikke skoler eller apotek,  dyrebutikker, bussen, tog og andre steder der man møter andre mennesker. 

Nei, men mange andre butikker er stengt en del steder. Kino, teater er stengt. Der man faktisk har mulighet for tilviste plasser og god avstand.  Studenter må holde seg hjemme,  folk må ha hjemmekontor. Men badeland må åpnes. Jaja.

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Helt riktig. 

Men det skjer ikke. 

Anonym bruker skrev (På 13.4.2021 den 16.43):

https://www.vg.no/nyheter/i/mBlBzp/regjeringen-starter-gjenaapningen-paa-fredag

Alle løgner om at barn og unge vil prioriteres, er som vanlig bare piss. Det første det fires på, er skjenkeforbudet. Sånn at barn og unge kan gå ut og... vent litt, nei, det kan de ikke, de er mindreårige :D 

Konsekvensen blir da at mye av barnas treninger, badeland og lekeland fortsatt er stengt, men man kan drikke seg drita på byen. Hurra for prioriteringer :D 

Kanskje greit å lese det du linker til 😁

Man kan ikke drikke seg drita på byen.

Man kan gå ut å spise og bestille drikke til maten.

_20210415_225217.JPG

Anonymkode: 4ebf6...464

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

_20210415_225217.JPG

Det har blitt påpekt tidligere i tråden. Ikke mye respons på det gitt...

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

_20210415_225217.JPG

Du er ikke særlig smart. Da går de ut 16 å er likevel drita full 22.  Folk går jo bare mye tidligere ut å drikker like mye.

Anonymkode: 7c91a...7c1

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du er ikke særlig smart. Da går de ut 16 å er likevel drita full 22.  Folk går jo bare mye tidligere ut å drikker like mye.

Men du føler deg smart?

Anonymkode: 0f630...ee1

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

_20210415_225217.JPG

Så du mener at hvis man kjøper en liter vodka og to pølser til, blir man mindre drita enn hvis man bare kjøper vodka? Det er jo ikke innført noen begrensninger i alkoholserveringen, kun et krav om at man også skal kjøpe mat. At man velger å gi kjerringa hamburgeren sin og drikke hennes cognac i tillegg til sin egen, er det jo ingen som kontrollerer. Den som vil drikke seg full, kommer til å gjøre det om det er innført krav om å kjøpe mat eller ikke.

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Men du føler deg smart?

Anonymkode: 0f630...ee1

Nå er det anonymene 464 og 893 som begynte å latterliggjøre. Da er det helt naturlig at de får svar på tiltale. 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Nå er det anonymene 464 og 893 som begynte å latterliggjøre. Da er det helt naturlig at de får svar på tiltale. 

Det er ikke latterliggjøring å kommentere at du ikke har lest din egen link, men å kalle andre for lite smart er personangrep.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke latterliggjøring å kommentere at du ikke har lest din egen link, men å kalle andre for lite smart er personangrep.

Jeg har ikke kalt noen lite smart. Og jo, jeg har lest min egen link.

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jøss. Hva slags folk forholder du deg til, egentlig?

Anonym bruker skrev (På 14.4.2021 den 11.19):

Grunnen til at jeg fyrte meg sånn opp, er at den jævla alkoholen har vært prioritert hele tiden under pandemien. Det ble tvunget frem gjenåpning av alle Vinmonopol i Norge, en bedrift eid av staten, der staten får inntekter. Mens andre forretninger, sånn som små butikker og kjøpesentre måtte stenges uten noe særlig bra økonomisk kompensasjon. For alkohol er viktig, men ikke klær til barn, utstyr til kjøkkenet, bilen osv. 

Nå er det igjen skjenkeforbudet som oppheves - igjen blir alkohol prioritert. Folk MÅ få lov til å kjøpe alkohol til bruk i hjemmet og de MÅ drikke ute. Er det sånn at alkoholen står veldig sterkt i dette landet og trumfer veldig mye annet? Samtidig som barn og unge nedprioriteres. 

Bruk stemmeretten din til høsten da. 

Anonymkode: 10af8...457

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Skikkelig latterliggjøring der altså... Blir bare matt jeg. Og nesten glad for at det har blitt åpnet for skjenking slik at du har noe å rabaldre over. Kanskje du har drukket litt for mye av et eller annet? Som ikke har fått med deg at der det åpnes for skjenking er det og blitt åpnet mer for barn. Jeg bare lurer, for så kort som du fremstiller deg selv,  kan man umulig være i edru tilstand. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Skikkelig latterliggjøring der altså... Blir bare matt jeg. Og nesten glad for at det har blitt åpnet for skjenking slik at du har noe å rabaldre over. Kanskje du har drukket litt for mye av et eller annet? Som ikke har fått med deg at der det åpnes for skjenking er det og blitt åpnet mer for barn. Jeg bare lurer, for så kort som du fremstiller deg selv,  kan man umulig være i edru tilstand. 

Og der kommer personangrep på løpende bånd. Rik fantasi du har 😁

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Og der kommer personangrep på løpende bånd. Rik fantasi du har 😁

Ikke sant ❤ 

Anonym bruker skrev (På 13.4.2021 den 16.43):

https://www.vg.no/nyheter/i/mBlBzp/regjeringen-starter-gjenaapningen-paa-fredag

Alle løgner om at barn og unge vil prioriteres, er som vanlig bare piss. Det første det fires på, er skjenkeforbudet. Sånn at barn og unge kan gå ut og... vent litt, nei, det kan de ikke, de er mindreårige :D 

Konsekvensen blir da at mye av barnas treninger, badeland og lekeland fortsatt er stengt, men man kan drikke seg drita på byen. Hurra for prioriteringer :D 

Å vi andre er lei av å høre på sutring pga dette... 

Anonymkode: 4f800...bba

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Å vi andre er lei av å høre på sutring pga dette... 

Anonymkode: 4f800...bba

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

100% enig

Anonymkode: 5c4b9...39b

Hvorfor i all verden er dere her da?

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor i all verden er dere her da?

Hvorfor i all verden gjør det noe? Skal alle være enige i en debatt? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i all verden gjør det noe? Skal alle være enige i en debatt? 

Du ser jo at det handler om sutring. Du er lei av sutring. Hvorfor leser du enda mer sutring? Jeg er lei lakris, og jeg kjøper da ikke lakris, spiser det og proklamerer at jeg er sååå lei lakris? 

• Opprett ny...