Gå til innhold

Prioritering av barn og unge? Jepp, sikkert. Det første som oppheves, er skjenkeforbudet.

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/i/mBlBzp/regjeringen-starter-gjenaapningen-paa-fredag

Alle løgner om at barn og unge vil prioriteres, er som vanlig bare piss. Det første det fires på, er skjenkeforbudet. Sånn at barn og unge kan gå ut og... vent litt, nei, det kan de ikke, de er mindreårige :D 

Konsekvensen blir da at mye av barnas treninger, badeland og lekeland fortsatt er stengt, men man kan drikke seg drita på byen. Hurra for prioriteringer :D 

Anonymkode: 7a6db...2a1

Fortsetter under...

Enig.
Og hva med butikkene? Ta hagesentrene, f.eks. Med store arealer utendørs, hvorfor må jeg stå i kø på klikk og hent når det fra smittevernsperspektiv hadde vært mye tryggere å ha åpent? 

Anonymkode: 35929...629

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Alle løgner om at barn og unge vil prioriteres, er som vanlig bare piss. Det første det fires på, er skjenkeforbudet. Sånn at barn og unge kan gå ut og... vent litt, nei, det kan de ikke, de er mindreårige :D 

Konsekvensen blir da at mye av barnas treninger, badeland og lekeland fortsatt er stengt, men man kan drikke seg drita på byen. Hurra for prioriteringer :D 

Treninger for barn kan da gjennomføres nå? Både idrett og andre aktiviteter. Badeland og lekeland er virkelig ikke viktig i den store sammenhengen og steder det er vanskelig å overholde avstand 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hehe, leste du det som står i linken eller? Fulgte du med på pressekonferansen?

Anonymkode: 69b5b...893

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Treninger for barn kan da gjennomføres nå? Både idrett og andre aktiviteter. Badeland og lekeland er virkelig ikke viktig i den store sammenhengen og steder det er vanskelig å overholde avstand 

Åpner aktiviteter for barn i Oslo?

Anonymkode: 353ff...27b

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Alle kommuner velger selv om de følger de nasjonale retningslinjene. Oslo følger ikke disse. 

Anonymkode: 69b5b...893

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men Oslo dropper heller ikke sjenkeforbudet. Oslo, og de andre kommunene som overholder 5a forskriften får ikke noen ting av det som ble nevnt på pressekonferansen i dag, vi må vente til 25 april og se!

Anonymkode: 04d3b...8be

mamma til adhd gutt<3 skrev (46 minutter siden):

Oslo må fortsatt vente ja. Det har du rett i 

Jeg spurte ikke for å være ufin, altså. Så ikke pressekonferansen selv. Har lagt merke til at du bor i Oslo, som meg, så jeg tenkte du visste noe om dette 😊

Jeg spurte ikke for å være ufin, altså. Så ikke pressekonferansen selv. Har lagt merke til at du bor i Oslo, som meg, så jeg tenkte du visste noe om dette 😊

Null stress😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Ikke viktog å lære barna å svømme, men veldig viktig at foreldrene får drikke sprit på en pub 😂😂😂

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ikke viktog å lære barna å svømme, men veldig viktig at foreldrene får drikke sprit på en pub 😂😂😂

Selvsagt er det viktig å svømme. Det er dog vanskelig å opprettholde avstand i badeland 

mamma til adhd gutt<3 skrev (19 minutter siden):

Selvsagt er det viktig å svømme. Det er dog vanskelig å opprettholde avstand i badeland 

Lettere enn på puben. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Lettere enn på puben. 

Ja, og i tillegg svømmer de i klorvann som dreper alt av virus. Dette er hårreisende at de velger sjenkeforbud foran barn og unge. 

Anonymkode: 220d6...e4f

mamma til adhd gutt<3 skrev (35 minutter siden):

Mens drita folk på liten pub klarer å overholde alle reglene? For øvrig hindrer klorvannet at viruset overføres. Men selvfølgelig, det er viktig at folk får drekka!

Her åpner de både svømmehall, trening for barn og biblioteket i tillegg til at de åpner for skjenking til kl 22. 

Der aktiviteter for barn er stengt åpnes det jo ikke for skjenking heller? Er du så ensporet i raseriet ditt at du helt mister både leseforståelse og fornuft?

Anonymkode: 0f630...ee1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her åpner de både svømmehall, trening for barn og biblioteket i tillegg til at de åpner for skjenking til kl 22. 

Der aktiviteter for barn er stengt åpnes det jo ikke for skjenking heller? Er du så ensporet i raseriet ditt at du helt mister både leseforståelse og fornuft?

Raseriet faktisk :D :D 

mamma til adhd gutt<3 skrev (17 timer siden):

Ingen trening eller aktiviteter påbarna her nei. Lukket i minst 2 uker til.

Anonymkode: 4fcb4...423

Grunnen til at jeg fyrte meg sånn opp, er at den jævla alkoholen har vært prioritert hele tiden under pandemien. Det ble tvunget frem gjenåpning av alle Vinmonopol i Norge, en bedrift eid av staten, der staten får inntekter. Mens andre forretninger, sånn som små butikker og kjøpesentre måtte stenges uten noe særlig bra økonomisk kompensasjon. For alkohol er viktig, men ikke klær til barn, utstyr til kjøkkenet, bilen osv. 

Nå er det igjen skjenkeforbudet som oppheves - igjen blir alkohol prioritert. Folk MÅ få lov til å kjøpe alkohol til bruk i hjemmet og de MÅ drikke ute. Er det sånn at alkoholen står veldig sterkt i dette landet og trumfer veldig mye annet? Samtidig som barn og unge nedprioriteres. 

Grunnen til at jeg fyrte meg sånn opp, er at den jævla alkoholen har vært prioritert hele tiden under pandemien. Det ble tvunget frem gjenåpning av alle Vinmonopol i Norge, en bedrift eid av staten, der staten får inntekter. Mens andre forretninger, sånn som små butikker og kjøpesentre måtte stenges uten noe særlig bra økonomisk kompensasjon. For alkohol er viktig, men ikke klær til barn, utstyr til kjøkkenet, bilen osv. 

Nå er det igjen skjenkeforbudet som oppheves - igjen blir alkohol prioritert. Folk MÅ få lov til å kjøpe alkohol til bruk i hjemmet og de MÅ drikke ute. Er det sånn at alkoholen står veldig sterkt i dette landet og trumfer veldig mye annet? Samtidig som barn og unge nedprioriteres. 

Hvorvidt polet skal prioriteres er et poeng det er mulig å diskutere uten å spy ut av sag usakligheter . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Hvorvidt polet skal prioriteres er et poeng det er mulig å diskutere uten å spy ut av sag usakligheter . 

På grunn av enkelte brukere (uten å nevne navn) er det umulig å diskutere noe saklig når man sier andre ting enn at man er heeelt enig med alle tiltak, og at tiltakene er fantastiske. Alle forsøk på å stille spørsmål blir møtt med angrep, så de legger opp til dette selv. Hadde regjeringens store forsvarere på dette forumet vært interessert i å diskutere og reflektere, i stedet for å slenge ut slagord og standardformuleringer, rulle med øyne og kalle alle som stiller spørsmål for vaksinemotstandere og konspirasjonsteoretikere, ville vi ha fått mye mer saklig tone på dette forumet. Som man reder, ligger man.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Raseriet faktisk :D :D 

Men ellers hadde du ikke synspunkter på det jeg skrev? Tenkte meg det, folk som deg takler ikke å ta feil særlig godt. 

Grunnen til at polet måtte åpne så vi jo på de lange køene de fire (!!!!) timene det stengte. Det er tydelig at det er svært mye misbruk blant allmuen, og det ble vel vurdert som at det skapte flere farlige situasjoner ved at folk ikke får medisinen/kosen/kvoten sin ved å stenge enn å ta hensyn til smittevern. 

Du må også huske at for mange av de bedriftene som nå får lov til å skjenke igjen så kan det være snakk om overlevelse eller konkurs. Det er ikke lett å drive restaurant uten å kunne servere vin til maten. Er ikke de som driver utesteder verd å få beholde bedriften sin? 

Og som sagt, der de får lov å skjenke der får også barna lov å gå på kino, trene og svømme. 

Du sparker faktisk inn vidåpne dører. Men det er kanskje ikke så viktig, så lenge du får sparke noe

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men ellers hadde du ikke synspunkter på det jeg skrev? Tenkte meg det, folk som deg takler ikke å ta feil særlig godt. 

Grunnen til at polet måtte åpne så vi jo på de lange køene de fire (!!!!) timene det stengte. Det er tydelig at det er svært mye misbruk blant allmuen, og det ble vel vurdert som at det skapte flere farlige situasjoner ved at folk ikke får medisinen/kosen/kvoten sin ved å stenge enn å ta hensyn til smittevern. 

Du må også huske at for mange av de bedriftene som nå får lov til å skjenke igjen så kan det være snakk om overlevelse eller konkurs. Det er ikke lett å drive restaurant uten å kunne servere vin til maten. Er ikke de som driver utesteder verd å få beholde bedriften sin? 

Og som sagt, der de får lov å skjenke der får også barna lov å gå på kino, trene og svømme. 

Du sparker faktisk inn vidåpne dører. Men det er kanskje ikke så viktig, så lenge du får sparke noe

Hadde polene blitt stengt over hele landet, slik badeanlegg og lignende har vært frem til nå i en periode, ville det ikke ha vært noen køer. Man skal da ikke ta hensyn til "mye misbruk" ved å få folk til å drikke mer, men nå bak lukkede dører slik at familievold og barnemishandling ikke lenger oppdages. Og så fint personangrep forresten, du er flink :D 

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Ja, og i tillegg svømmer de i klorvann som dreper alt av virus. Dette er hårreisende at de velger sjenkeforbud foran barn og unge. 

Anonymkode: 220d6...e4f

De går utenfra og rett i bassenget da regner jeg med, ikke innom garderobe og dusjer altså...Det mangler noe i logikken din.

Anonymkode: 07456...9ef

• Opprett ny...